MSI NX6800GT PCIe - hi-end alias GeForce 6800GT
2.3.2005, Zdeněk Kabát, recenze
S dostupností série GeForce 6800 pro sběrnici PCI Express x16 to vypadalo dlouhou dobu bledě a teprve v posledních cca třech týdnech lze "GT" verzi tohoto rychlíka zakoupit i u nás. Rozhodli jsme se podívat na zoubek výrobci nejznámějšímu ze známých - na kartu MSI NX6800GT-T2D256E. A vězte, že dopadla výborně.
Kapitoly článku:
- MSI NX6800GT PCIe - hi-end alias GeForce 6800GT
- MSI NX6800GT-T2D256E detailně
- Syntetické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - GeForce 6800GT vs. Radeon X800XL
- Hluk a přetaktování
- Závěr
Unreal Tournament 2004
Graf 23 - UT2004 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 24 - UT2004 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 25 - UT2004 (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
I v další hře, Unreal Tournamentu 2004, jsou rozdíly mezi GeForce 6800GT a Radeonem X800XL velmi nepatrné a pohybují se v řádu jednotek procent. Je zde vidět ale jasný náskok na karty s 12 pipeline.
Graf 26 - Unreal Tournament 2004 (default)
Žlutá a oranžová linka v tomto grafu téměř splývají (omlouvám se :-), ale dosažené rychlosti nelze brát příliš reálně. Defaultní timedemo totiž nevystihuje skutečnou hru.
Graf 27 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 28 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 29 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Mapa Primeval ze serveru 3Dcenter.de je již jiným šálkem kávy a dává grafikám značně zabrat. Ovšem je vidět, že vyhovuje více Radeonům, které hlavně ve vyšším nastavení MSI NX6800GT překonávají. Více prozradí spojnicový graf.
Graf 30 - Unreal Tournament 2004 (Primeval)
Bez zapnutého FSAA jsou výsledky velmi podobné a jsou vázány na použitou sestavu. Jakmile ale zapneme anti-aliasing, dojde k většímu propadu a dokonce i GeForce 6800 Ultra je pomalejší než Radeon X800XL.
Splinter Cell
Graf 31 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 32 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - bez FSAA, AF
Splinter Cell také nehovoří pro GeForce 6800GT příliš dobře a kromě rozlišení 1024x768 zde karta zaostává za konkurencí.
Graf 23 - UT2004 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 24 - UT2004 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 25 - UT2004 (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
I v další hře, Unreal Tournamentu 2004, jsou rozdíly mezi GeForce 6800GT a Radeonem X800XL velmi nepatrné a pohybují se v řádu jednotek procent. Je zde vidět ale jasný náskok na karty s 12 pipeline.
Graf 26 - Unreal Tournament 2004 (default)
Žlutá a oranžová linka v tomto grafu téměř splývají (omlouvám se :-), ale dosažené rychlosti nelze brát příliš reálně. Defaultní timedemo totiž nevystihuje skutečnou hru.
Graf 27 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 28 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 29 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Mapa Primeval ze serveru 3Dcenter.de je již jiným šálkem kávy a dává grafikám značně zabrat. Ovšem je vidět, že vyhovuje více Radeonům, které hlavně ve vyšším nastavení MSI NX6800GT překonávají. Více prozradí spojnicový graf.
Graf 30 - Unreal Tournament 2004 (Primeval)
Bez zapnutého FSAA jsou výsledky velmi podobné a jsou vázány na použitou sestavu. Jakmile ale zapneme anti-aliasing, dojde k většímu propadu a dokonce i GeForce 6800 Ultra je pomalejší než Radeon X800XL.
Splinter Cell
Graf 31 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 32 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - bez FSAA, AF
Splinter Cell také nehovoří pro GeForce 6800GT příliš dobře a kromě rozlišení 1024x768 zde karta zaostává za konkurencí.