Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Navigace Asus R700: fešák s 3D

18.7.2008, Jaroslav Salcer, recenze
Navigace Asus R700: fešák s 3D
Firma Asus je známa spíše jako výrobce notebooků nebo základních desek. V každém případě se vám jistě vybaví výborná kvalita zpracování, na kterou si výrobce potrpí. Jinak tomu není ani u přenosné navigace Asus R700, kterou podrobíme našemu dnešnímu testu.
Kapitoly článku:
Pokud chtěl někdo navigaci s velkým displejem, musel se prostě smířit s tím, že obdrží poněkud objemnější a ještě k tomu nevzhlednou krabičku. S tím je konec. Asus je fešák, co se vejde pohodlně do kapsy vašeho saka a vůbec vám na ní neudělá bouli. Má za sebou hned dvě prvenství. Jednak se stal nejtenčím přenosným navigačním přístrojem (tloušťka pouhých 13 mm) a také byl mezi prvními přenosnými navigacemi se zabudovaným 3D navigačním softwarem iGO8 společnosti Nav N Go. Takže jaký je ve skutečnosti? Neklame pouze tělem?
 
Žádný strach. Určitě objevíme nějaké ty nedostatky, ale myslím si, že to celkový dojem určitě nepokazí.

Specifikace Asus R700
Displej Dotykový 4,3” LCD, 480 x 272 rozlišení, 65K barev
Procesor Samsung 400 MHz
Operační systém Microsoft Windows CE 5.0
Paměť 1GB NAND flash ROM, 64MB SDRAM
GPS přijímač 20 kanálový GPS přijímač s chipsetem SiRF Star III
Slot pro karty microSD (kapacita do 4 GB)
Zvuk Reproduktor a mikrofon + 2.5mm jack konektor
Baterie 1300 mAh, vyměnitelná
Aplikace MP3 přehrávač, vidopřehrávač, prohlížeč fotografií, FM transmitter, světelný senzor
Bluetooth v2.0 hadsfree profi
Operační doba 3 - 4 hodiny (GPS aktivní)
Hmotnost 200 g
Rozměry 128 x 80 x 13 mm
Software iGO 8
Obsah balení Asus R700 PNA, miniUSB kabel, CL adaptér, AC adaptér, držák do auta, sluchátka, pouzdro, stručný návod


Co najdeme v krabici


Standardní měkká potištěná krabice uvnitř skrývá menší a o něco tvrdší bílou kartónovou krabičku. Celý obsah je velmi pečlivě zabalen.



Výrobce opravdu nešetřil papírem a přibalil do krabice 9 stručných příruček. Asi považoval za výhodu, že nemusí přemýšlet při zásilce do určité země, jestli jsou v krabici příručky ve správném jazyce. Návod je vypracován velmi přehledně včetně barevných obrázků. Číst návod můžete česky, slovensky, maďarsky, rumunsky, bulharsky, rusky, polsky, německy a anglicky.


Taková škála příruček pro rychlý start se nevidí běžně

Kromě samotného přístroje v krabici nalezneme ochranné pouzdro, síťový napáječ s konektorem Mini USB ( v testovacím zařízení síťový napáječ chyběl), nabíječku do auta, sluchátka, držák do auta s přísavkou a SD adaptér, do kterého zasunete microSD kartu, kterou poté můžete využívat pro přímé kopírování dat ze čtečky v notebooku. MicroSD karta také nebyla součástí testovacího kusu. Nechybí ani pouzdro, které je ušito z obyčejného přehnutého materiálu podobnému kožence. Ať je jakékoliv, rozhodně je příjemné, že je součástí balení




Jednoduché pouzdro svůj účel plní

Než navigaci zapneme a začneme testovat, chtěl bych hned na začátku vyzdvihnout vyměnitelnou baterii. Pokud nestřídáte navigace jak na běžícím pásu, určitě se vám vyplatí zhruba po dvouleté životnosti baterie dokoupit novou, takže nemusíte výměnu svěřovat odbornému servisu. Někdo si i třeba dokoupí náhradní baterii proto, aby vydržel s nabitou navigací déle v terénu mimo auto. Prostě ta možnost tu je a zaslouží si pochvalu.


Baterie je dimenzována dostatečně

Kladně hodnotím i přibalená sluchátka typu „špunty do uší“. Využijete je například při poslechu MP3 muziky. Aplikace pro přehrávání hudby je součástí programové výbavy. Jejich zvuk vás sice kvalitou nijak neuzemní, ale shánět jiná sluchátka s 2,5mm jackem, by bylo o něco složitější. Tvar náušníků připomíná lékařský stetoskop a použitým materiálem je guma. Protože každý máme jinak velké ušní otvory, balení obsahuje tři velikosti výměnných gumových náušníků, tedy spíše nástavců. Tím je zaručeno, že dokonale a těsně zašpuntujete každé ucho. Třešničkou na dortu je posuvný ovladač hlasitosti na kablíku sluchátek.


Různé velikosti gumových náušníků

Nyní to vezmu z druhého konce a budu si chvíli stěžovat. Držák do auta s přísavkou je moc hezký, neméně kvalitní a ergonomický, ale proč není aktivní? U přístroje těchto kvalit a cenové kategorie bych to očekával jako samozřejmost. Nezbývá tedy, než po vycvaknutí přístroje z držáku, odpojit ještě napájecí kabel. Na druhou stranu musím uznat, že na skle drží na jedničku a netřese se ani na železničních přejezdech, ani na kamenné dlažbě pražských ulic. Díky kulovému kloubu stačí jeden seřizovací šroub pro všesměrné nastavení. Druhý kloub použijete je jednou, když budete držák přizpůsobovat sklonu předního skla.


Stavěcí klouby držáku


Otvor vpravo dole je pro reproduktor

Co je neodpustitelné, je délka kabelu u nabíječka do auta. Pokud umístíte držák s navigací na sklo někde do míst pod zpětné zrcátko, neznám snad značku automobilu, kde by nabíjecí kabel pohodlně dosáhnul od nabíjecí zdířky k držáku. Ano, je sice kroucený a pružný, ale je příliš tuhý a nepoddajný. Být přísavka slabší, tak vám kroucený kabel strhne navigaci ze skla. Dle mého názoru mohl výrobce podražit balení o několik desítek korun a přibalit alespoň jednou tak dlouhý nabíjecí kabel.


Tvrdý a příliš krátký kabel

Na levé spodní straně přístroje je umístěn posuvný přepínač ON/OFF. Po jeho zapnutí začne Asus bootovat a na sytě modré obrazovce po úvodním jinglu naběhne základní menu. Tato činnost trvá necelých 15 sekund. Pokud k vypnutí použijete vypínač v horní levé hraně, navigace bude vypnutá pouze ve standby režimu a její start tak bude mnohem rychlejší - konkrétně 7 sekund. Někdo možná kroutí hlavou nad tím, k čemu jsou v dnešní době dva vypínače. Osobně to vidím jako výhodu.

Pokud použijete pouze standby vypínač, budete do třech dnů s baterií na nule. Při vypnutí hlavním vypínačem, zůstane baterie i po třech týdnech na hodnotě, kterou měla v době vypnutí. To se může hodit, protože pokud budete po delší době navigaci potřebovat, tak se vám nestane, že byste ji vylovili ze šuplíku totálně vybitou. Už se mi to několikrát stalo. Znám naopak kolegy, co mají všechna mobilní zařízení neustále v zásuvce, včetně notebooku, mobilu, PDA atd. Prostě baterku neřeší, berou ji jen jako spotřební materiál a po roce ji obvykle vyhazují.


Dílenské zpracování


Jak jsem se již zmínil v úvodu, Asus R700 je opravdu velký fešák. Výrobce si dal záležet na použitých plastech, které nikde ani nevrznou, a celý přístroj působí celistvě a pevně. Spodní a horní hrana je stříbrná a umocněná ještě tenkými chromovanými lištami. Ač je to všechno plast, pokud by testovaný kus nebyl v jednom rohu odřený, klidně bych přísahal, že je Asus okovaný.


Bezchybné dílenské zpracování