Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Navigace DreimGO DG220GC: couvejte bezpečně!

2.7.2008, Jaroslav Salcer, recenze
Navigace DreimGO DG220GC: couvejte bezpečně!
Koupí této navigace zabijete dvě mouchy jednou ranou. Budete mít nejen navigaci s kvalitním displejem, ale i pomůcku na parkování s autem. Již nikdy nebudete muset zbytečně otáčet hlavou při couvání. Celý prostor za vámi se zobrazí barevně na displeji, jakmile zařadíte zpátečku.

Vlastnosti navigace


  • předinstalované mapy 43 států Evropy na 2GB SD kartě
  • 31 jazyčné (včetně CZ, SK, HU a PL) menu a hlasová navigace
  • do jedné minuty jste připraveni vystartovat
  • automatické přepočítávání trasy použitím funkce “Objížďka”
  • výpočet optimální trasy přes průjezdové body
  • jednoduché ovládání
  • podrobné, high-quality mapy
  • interaktivní 2D a 3D zobrazení mapy
  • kvalitní grafika
  • automatické přepínání barevného schéma den/noc


Ovládání


Jak uvádí výrobce, veškeré ovládání je plně intuitivní, nebudete potřebovat číst návod. Po zapnutí přístroje se objeví hlavní menu se čtyřmi základními ikonami: Navigace, Media, Bluetooth a System.


Úvodní obrazovka

Po tapnutí na ikonu Navigace se po 15 sekundách ocitnete v menu s možnostmi: Hledat & Jet, O programu, Naviace, Nastavení, Mapa a Ukončit. Ať už vyberete mapu či navigaci, neuplyne ani 30 sekund a již máte fixovanou svou polohu na silnici. Můžete tedy začít s plánováním trasy. Dál se již pohybujete v různých menu navigačního softwaru iGO, který není předmětem testování. Jen zmíním některé důležité funkce.


Startovací obrazovka navigace


Úvodní obrazovka navigace

Pro plánování trasy se všeobecně u iGO osvědčilo zvolit trasu ekonomickou. Tato volba trasy má nejblíže k té trase, kterou jste zamýšleli. Myslím tím všechna průjezdná města a místa, kterými jste chtěli jet. Dále je třeba si vyzkoušet, co provede s vaší plánovanou trasou funkce „citlivost na vybočení“. Vodorovný posuvník nenabízí jinou volbu, než posunout někam a poté zkusit jet. Navigační soft iGO má více takových nastavení, u kterých se jen těžko odhaduje, co daná změna provede s vaší trasou.


Základní nastavení navigačního programu

Kladně opět hodnotím intuitivní ovládání a rychlost při přepočítávání trasy. Žádné dlouhé čekání, při kterém byste na dálnici dávno byli u dalšího sjezdu. Dokonce i výpočet trasy proběhne mnohem rychleji než u konkurenčního TomToma, který navigoval s DreimGO současně na mém PDA. Zde chvilku zůstanu.

Ač iGO i TomTom používají mapový software od TeleAtlasu, přes některá města chtělo jet iGO jinudy. Trasa byla naplánovaná naprosto stejná. Na výjezdu z města se obě navigace samozřejmě sešly, ale odlišnosti při průjezdu městem zde byly. Dle mého názoru to má na svědomí právě různé nastavení posuvníků softwaru iGO. Mám na mysli například citlivost na vybočení atd. Proto je třeba naplánovanou trasu podrobně prohlédnout před jízdou, abyste se na cestě nedivili, proč nejedete po obchvatu, ale centrem města.


Souhrn dat ze satelitů


Informace o trase včetně poměrové úsečky


Mapa v režimu celé obrazovky


Mapa s informační lištou po straně

Závěrem bych chtěl dodat k navigačnímu softwaru, že již existuje novější verze iGO 8, která umožňuje skutečnou 3D navigaci, včetně budov a vykreslení tvaru krajiny. Nepodařilo se mi ale zjistit, zda lze provést update a dokoupit vyšší verzi.


Vše o verzi programu a map