Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Největší z obrů - HP LP3065

4.1.2007, Pavel Kovač, recenze
Největší z obrů - HP LP3065
Máte zálusk na velký monitor a zdá se vám úhlopříčka 24" (1920x1200) málo? Možná právě pro vás je zde nový 30" (2560x1600) monitor od společnosti HP. Tento obří LCD panel využijete na pohodlnou práci s více programy, sledování HD videa, v CAD či pro editaci videa a navíc se můžete chlubit návštěvám. Ale je zde jeden háček - na jakýkoli menší panel se poté přechází velmi, velmi těžko.

Interpolace obrazu při nižším rozlišení (1680x1050)



Nejprve jsem nastavil rozlišení 1280x800 a po prohlédnutí prvního obrazce jsem si řekl, že tu není něco v pořádku. Vše bylo ostré jako při nativním rozlišení. Odpověd je však nasnadě - jde totiž přesně o poloviční rozlišení oproti nativnímu, a tak monitor nemusí nic interpolovat a zkrátka místo jednoho pixelu zobrazí čtyři. Některé monitory toto neumějí a dochází stále k interpolaci, ale u LP3065 je vše v pořádku. Proto jsem nastavil rozlišení 1680x1050, aby se dala interpolace dobře posoudit.

Samotná interpolace tenkých linek ukázala pouze průměrnou kvalitu. Linky jsou lehce zešedlé a okraje výrazně rozmazané. Kdo by však kupoval takovýto monitor a používal u něj ve větší míře interpolaci, že?


Interpolace tenkých linek na černém podkladu (Pro zvětšení klikněte)

Interpolace textu dopadla velice podobně. Písmenka byla rozmazaná a špatně čitelná. Na druhou stranu u DOS režimu jsou písmenka tak velká, že se čtením problém mít nebudete a dnešní konzole umožňují nastavit jakékoli rozlišení. Proto v interpolaci dnes nevidím tak velký problém jako tomu bylo kdysi.


Interpolace textu a jednoduchého obrázku (Pro zvětšení klikněte)

Pokud vaše grafická karta neutáhne nativní rozlišení, což bude asi 90% případů, doporučuji nastavit rozlišení 1280x800 u kterého máte kvalitu obrazu stejnou jako u nativního rozlišení (samozřejmě vidíte méně detailů apod. Ale to je již otázka samotného rozlišení. Při rozlišení 1680x1050 dojde k rozmazání okrajů a hra se celá rozmázne.


Interpolace hry Half-Life 2 (Pro zvětšení klikněte)


Regulace jasu



Sice monitor nemá OSD menu, ale jas dokáže regulovat pomocí podsvětlovacích trubic. Ve své podstatě je to i logické. Kdyby se jas reguloval softwarově, tak už by nebyl problém ani s regulací barev. Frekvence blikání je vcelku slušná - 240Hz.