Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Nový Megatest začíná
8.11.2002, redakce SHW, recenze
Po nedávném velkém testu pevných disků zde máme opět nový Megatest, který se tentokrát bude zabývat základními deskami. Pro jakou platformu jsme se rozhodli a kdo konkrétně nastoupil na startovní čáru našeho závodu se dozvíte v tomto článku.
roman zajíc | 18.11.200217:34

Proc se tato deska nedostala do vyberu vasich testovanych zakladnich desek? Tyto zakladni desky dela ELKO a ja uz jsem na techto deskach poskladal desitky pocitacu. Jsou naprosto bezproblemove a dost vykonne, horsi je to s jejich biosem.

Odpovědět0  0
rookie | 18.11.200213:34

bude sa konat i megatest zakladnych dosiek pre Athlon-y? kedy?

r.

Odpovědět0  0
Markian | 21.11.20028:11

No jo Defensor, ty seš těžká faktická chyba.

Odpovědět0  0
ZeXxeL | 17.11.200223:17

-=-=-=-=-=EPOX ASUS ABIT RULLEZZZ !!!!=-=-=-=-=-=-=-=-

Odpovědět0  0
ShAcKaL | 24.11.200216:44

Tak jsem koukal na vsechny mozny zdroje o ASUS P4PE a iPanel nepodporuje! Urcite mas tuhle desku a na ni zapojeny i Panel - vsechny konektory? P4PE podporuje jen fron AUDIO panel... cely iPanel ne...

Odpovědět0  0
Chuanito23 | 12.11.200221:56

Neni to trochu zbytecne vyhazovat tak horentni sumy za komp?

Co se tyce overclockingu, tak napriklad u AMD zalezi dost na kousku. Osobne mam XP1600+ a pri vic jak 148FSB je to nestabilni nacez jini jedou na 166-183FSB s "klasickym" Volcanem 7+. Je mi to uplne jedno, protoze me stal 1800 bez DPH.

Navic nechapu proc kupovat tak priserne drahe pameti! Ja mam klasicke pameti Winbond-DDR333-2x512MB. Co jsem slysel od lidi tak je dostanou na 190-210FSB.
Neni tedy lepsi si koupit dvakrat tulik pameti nez jednu ve vysledku o 5-10% rychlejsi?

Osobne planuji AMD Barton (doufam, ze se dostanu na 200FSB) a Nforce2 se soundstormem, ktery zvlada hardwerove AC3 a EAX. Coz takovy live 5.1 nezvlada.

Mam A250Leadtek TI4400(kupoval jsem v nouzi, jeste se nevyrabeli TI4200)dostal jsem ji stabilne na 295/660 a jsem spokojeny. Antialiasign nepouzivam, protoze jediny pekny je 4kovy a ten sezere cca 50& karty. Pouzivam 2 nebo 4xkove anistropicke filtrovani, protoze prida na kvalite o mnoho vice nez AA.
Zvlast v UT2003!

Odpovědět0  0
Richi | 11.11.20020:51

Proč není v megatestu Asus P4PE ?

Odpovědět0  0
marek | 12.11.200223:36

mas pravdu, ale: nemuzes jen tak mezi sebou srovnavat standardni, nestandardni a jeste ktomu pretaktovane pameti. Dodam jen ze pokud vim nejrychlejsi standarizovane (JEDEC) DDR je zatim jen DDR333 (a pokud se nepletu tak stale v prodeji tyhle pameti moc nejsou, jsou myslim dostupne jen tak trochu fake pameti, neschvalene jedecem (vyjma prave corsairu)). Pokud si vezmes kvalitni DDR333 (corsair) ktere jsou cenove drazsi nez 32bit PC1066 RDRAM, tak reseni RDRAM je stale vykonejsi. Samozdrejme muzes pretaktovavat, ale krom toho ze ta cena bude jeste vetsi, tak je to tak trochu nefer (vzhledem nepretaktovavanym RDRAM). Jinak RDRAM samozdrejme lze taky taktovat, svedci o tom fakt ze v dobe i850 a PC800 slo taktovat i na stare i850 pameti na PC1200. Ale vzhledem ktomu ze zajem o RDRAM mezi taktovaci ustoupil, lze pretaktovavani RDRAMu videt mene, to ale neznamena ze by RDRAM nemelo sve misto. A tak jak jsi uvedl, ne kazdemu jde o rekordy (spise v realnem nasazeni jde o ne jen vyjmecne).<br>
Jinak intel se RDRAM nevzdava, spise to lze oznacit ze si nechava zadni vratka, ono totiz takove DDRIII nebude spatne, v mnohem se uz daleko vice podoba spise RDRAM nez dnesnim DDR, takze to vypada ze intel si chce nechat moznost volby i treba na yellowstone.<br>
Co se tyce dvoukanaloveho DDR, tak urcite informace jsou, konkretne to ze desky budou hodne drahe (az dvojnasobek), a taky to vysledny vykon neude az tak ohromujici (viz napr. E7500). <br>
To ze neni prilis vyrobcu vyrabejici desky s i850e, je celkem pochopitelne, jednak na pokriti trhu to jiste staci, a jednak on by si RDRAM desku napr. od ECS asi nikdo nekoupil. Jinak samozdrejem kvalitni RDRAM desky najdes pravidelne v kvalitnich pracovnich stanicich.<br>
Co se tyce SiS, tak si nejsem jist, ale podle me toje tim, ze asi nepodavaly prilis presvedcive vysledky (ne z duvodu RDRAM), poplatky za RDRAM tu urcite nebudou, protoze ty jsou jednak zanedbatelne (nene nez $2), a jednak to ze sam Rambus se SiSem na vyvoji spolupracovali.

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200215:57

pokud SHW nechce testovat systemy s RDRAM (zrejme na prani dodavatelu a distributoru), tak budiz(ac je to velka skoda), ale aspon neplacat takove bludy.
RDRAM rozhodne nema odzvoneno, intel stale s RDRAM pocita pro nejvykonejsi chipsety, a i dalsi vyrobci (SiS) maji sve RDRAM reseni, a vyvoj pochopitelne pokracuje dal (pripravuji se 4-kanalove PC1333 RDRAM reseni, dale yellowstone, ...). RDRAM reseni taky neni o moc drazsi (pokud vezmeme kvalitni a znackovou DDR333 (napr. Corsair 256MB PC2700 CL2) tak je dokonce drazsi nez Original 32bit PC1066 RDRAM). Vyroba desek s RDRAM je taky levnejsi, RDRAM reseni umoznuje bezproblemove(kvalitne) pouzit 4-layer PCB, kdezto u DDR se stale jeste ve velke mire pouziva 6-layer (samozdrejeme jsou i 4-layer, jenze na ukor kvality a spolehlivost (delsi, namackanejsi a slozitejsi vedeni spoju)). Co se tyce vykonu, tak stale plati ze na spicce je RDRAM, a dokonce ani nektere dualchanel DDR chipsety ho neprekonavaji. Jiste RDRAM v lowend oblasti nenaleza tolik zakazniku, ale naproti tomu v high-end oblasti (pracovni stanice, ...) je RDRAM samozdrejmosti. Jinak za soucasne reseni s pameti RDRAM se povazuje chipset i850e s (dual nebo 32bit) PC1066, tedy spise oznacovane jako PC4200 (ktere i850e uz i oficilane podporuje (mimo to i850 taky uz oficialne podporuje taky ICH4))...

Odpovědět0  0
Defensor | 8.11.200216:30

Rekl bych, ze tento prispevek obsahuje par tezkych faktickych chyb.

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200216:34

napr.??? ;)

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 8.11.200216:35

Add 1/ tak to je super logika, vážně jsme se nasmáli.
Add 2/ mi se ale snažíme zlepšovat, uvidít.
Add 3/ no tak si počkejte a uvidíte.

jediné v čem s vámi souhlasíme je absence testů stability a spolehlivosti, to se za měsíc testů opravdu udělat nedá.

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200217:04

u viteze na vykonu nezalezi, zalezi na dodavateli $$$ ... ;)
muj tip na viteze je AbitIT7MAX2 pripadne ASUS P4B533E, v levnejsi kategorii pak mozna MSI648MAX (ale je to jen muj tip). Jinak osobne si ted kupuji ASUS P4PE/L/GD a je super ;) ...

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200217:13

ad 1,2,3: no ja jsem se smal pri poslednim super giga MEGAtestu (hdd), ale nechme to byt, necham se prekvapit.
Co se tyce spolehlivosti, tak samozdrejme souhlasim, je to obtiznejsi, ale urcite ne nemozne, a vzhledem k tomu ze by to byla jedina zajimava (a dulezita) informace (ostatni je bud srovnatelne (vykon), nebo se da zjistit na webu vyrobce (vybava)), takze by urcite stala za to. Taky krom klasicke spolehlivosti a stability by urcite stala za zminku souvisejici informace (ale mnohem dostupnejsi), a to pomer prodanych a reklamovanych kusu (dejme tomu u nas v CR, od nasich (vasich zpříznených) dodavatelu), atd...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 10.11.200220:17

Pokud znáte způsob jak tuto informaci zjistit (statistiky reklamací a prodejů) tak aby informace byly korektní, pravdivé a hlavně úplné dejte mi vědět. Pokud se jedná o renomovanou značku tak mi ty informace zcela jistě poskytnou ochotně (protože ví, že se tím mohou pochlubit), pokud se jedná o low-end tak mi je nikdo nedá...

Odpovědět0  0
marek | 10.11.200215:57

jake? ... dosli argumenty? :/

Odpovědět0  0
Defensor | 10.11.200217:26

Nedosly, jen nema smysl odpovidat

Odpovědět0  0
DOPPLER | 10.11.200223:12

Musím se také přidat s malým názorem na věc.O ceně kvalitních DDR např. jak jste správně uvedl (např.CORSAIR) se dá hodně diskutovat.Ale vezměme např. nejlepší co se dá ve svetě a to dokonce i u nás sehnat CORSAIR PC3500 (DDR433) za nějakých 8700,- bez DPH 512MB je opravdu hodně ale tyto paměti jsou opravdu skvělé a vhodné pro opravdu "brutální" overclocking a proto po nich sáhnout ti kteří na to mají a chtějí za jakoukoliv cenu nejvyšší výkon.Co se týče rychlosti a porovnání RIMM versus DDR tak jste uvedl že RIMM je na špičce což ale tak doslova bohužel dnes neplatí.Stačí vzít kvalitní paměť a to opravdu kvalitní např. již zmiňovaný CORSAIR dobrou desku (ABIT IT7 MAX2) trochu přetaktovat procesor dejme tomu 160-170MHZ FSB a nastavit paměti na hodnoty (3:4) a rázem paměti běží na (217-222MHZ např) a při použití kvalitních pamětí se dostanete na hodnoty daleko vyšší v paměťové propustnosti (SANDRA 2003 CORSAIR PC3500 nastaven na 2-6-2-2 při 222MHZ a výsledek 3700/3700 zaokrouhleno na jednotky) než u pamětí RIMM.Je tu však velké ale a to je za 1.cena těchto pamětí a ne každému jde o přetaktování a rekordy.Ta cena je ale opravdu dosti vysoká.Co se týče výkonu stačí se podívat na VR-ZONE.COM tak prakticky všechny rekordy proběhly na DDR protože dostatečně rychle RIMMy prostě nejsou a pro přetaktování se také moc nehodí.Další budoucnost RIMM není také moc valná jak tu uvádíte protože sám velký INTEL začíná dávat ruce pomalu pryč od RIMMů a tyto paměti se spíše (podle co jsem se dočetl na i-netu) budou používat ve speciálních průmyslových zařízení atd.Zajímavá bude také situace co se týče příchodu dvoukanálového řešení DDR atd... No uvidíme co bude dál s RIMM.Další problém je také a to dosti velký že prakticky kromě ASUS , IWILL , a samo INTEL a možná ještě pár dalších nikdo neuvedl na trh kvalitní desku s chipsetem i850E a to už samo o sobě také hodně vypovídá , možná se výrobci do výroby těchto základních desek s podporou RIMM moc nehrnou , kdo ví.Co se týče chipsetu SIS s podporou RIMM tak to je pouze v rovině spekulací protože licenční poplatky jsou dosti velké a sám SIS ještě neví zda vůbec tyto desky s podporou RIMM uvede na trh.Rád uvítám debatu na toto téma a ne nějaké plamené diskuze které tu občas máte možnost všicni viděť.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 10.11.200223:37

Vážený pane Mrázek no to doufám že je rozdíl mezi ABIT a JETTou :-))).Osobně se moc těším co zde bude napsáno a otestováno,budu velice pozorně číst a porovnávat.Měl bych několik nápadů ještě než proběhnou testy a to

1. změnit pamět pokud vám ji někdo zapůjčil a to myslím asi firmu PROCA protože ta jediná má výhradní distribuci OCZ pamětí mohly by jste požádat o nejvyšší model z této řady a to OCZ PC3500 PERFORMANCE SERIES a nebo firmu LEVI o CORSAIR PC3500 CL.2 a to z důvodu protože některé desky a to myslím ABIT IT7-MAX2 mají jak jistě víte speciální funkci nastavení pamětí (3:4) což je při 133MHZ FSB CPU / 178MHZ RAM vím že se jedná o neoficiální podporu ale pokud jste se již pustily do testu tak doufám že tyto "vychytávky" neopomenete.Protože proč by jste jinak dělaly takhle rozsáhlý test když by jste opoměly různé speciální funkce různých základních desek které v konečném důsledku rozhodují o nákupu základní desky.!!!!!

2.Škoda že jste do testu nezahrnuly nové modely ASUS P4PE a EPOX 4PEA+ s chipsetem i845PE které považuji za jedny z nejlepších základních desek na trhu snad ještě ABIT IT7-MAX2 V2.0.Je to pravděpodobně způsobeno tím že jsou v době testu špatně dostupné u nás v ČR.

Vím že to bude znít možná trochu nadneseně ale ostaní značky považuji spíše za "LOW".Měl jsem v poslední době možnost otestovat 8 základních desek a zaměřil jsem se na rozsáhlý test jejich overclockerských možností a tím se snažil určit jasného šampióna.Kritéria byla jasná (poměr RAM/CPU , nastavení VCORE , a stabilita.)a samozřejmě vyšly jako hvězdy mého testu (ASUS P4PE , EPOX 4PEA+ , ABIT IT7-MAX2)které se dají v této době u nás sehnat,škoda že tu není nový IWILL).Abych dokázal co se dá vymáčknout z platformy INTEL+DDR tak jsem zvolil : INTEL P4 2.66 (odemkl jsem ho ze spodu pomocí vodivého drátku a to tak aby na jakékoliv základní desce dával napětí VCORE 1.85V což zaručuje opravdu skvělé podmínky pro brutální overclocking (P4 2.6@3.5 , P4 2.0@2.95 ... a to za použití pouze vzduchem chlazeného CPU !!!) a CORSAIR PC3500 (výsledek INTEL P4 2.66@3.5Ghz 175x20 , paměťová propustnost 3700/3700 , a při použití RADEON 9700 PRO 3DMARK 2001 SE 18980bodů).Doufám že i vy zahrnete do testů možnosti přetaktování atd... protože je jasné že určitě nemalá část lidí kteří si kupují základní desku za drahé peníze se budou snažit z ní vymáčknout co nejvyšší výkon.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 10.11.200223:51

Bohužel tě zklamu je jasné pokud autoři testu neopomenou nastavit u ABITa 3:4 paměti což bych jim hodně vyčítal tak je jasné že vyhraje ABIT.Mám obě tyto desky a tak mám připraveno i velice podrobné porovnání.ASUS zvítěží zase jednoznačně v přetaktovatelnosti protože má ze všech testovaných základních desek max. možně nastavitelný VCORE pokud autoři testu nezapomenou na OVERVOLT JUMPER.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět0  0
DOPPLER | 10.11.200223:58

ASUS P4PE je boží to máš pravdu akorát mě "sere" a to doslova že tam zase zapoměly na funkci (3:4) RAM oproti ABITu.Navrhuji otestuj nový EPOX 4PEA+ (VCORE 2.0V !!! , RAM 3:4 , stabilita , RAID , IRDA , S-ATA , ..... a je za cenu 5100,- s daní a to ASUS P4PE ve stejném vybavení myslím verzi s S-ATA a RAID , za 7.700,- a to jsou velkoobchod ceny.I když vím že ASUS a jeho IPANEL DELUX je prostě bomba.Osobně doporučuji počkat na ABIT IT7-MAX2 V2.0 to bude také bomba.Ale jinak no konečně někdo kdo si kupuje super desku a nezáleží mu na penězích.Můj TIP na vítěze je ASUS a nebo ABIT jsem zvědav jak tyto dvě desky otestují!!!!!!Doufám že dle mého návodu :-))) jinak to ani nemá cenu.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 11.11.20020:12

Mám ještě malý dotaz podle jakých kritérií se bude posuzovat vítež?????Je jasné že podle výkonu ale je mi jasné že i podle ceny.Nestálo by za uvážení udělit více "medailí" ve více kategorií protože poměr cena/výkon mě zrovna u základní desky moc nezajímá!A nebo dokonce doufám že nebude vítěz zvolen podle toho co která firma zaplatí!!!!Prosím neberte tuto poslední větu jako nějakou zlou narážku z ničeho vás neobiňuji a považuji vás v prvé řadě jako za kvalitní informační kanál podle kterého se rozhodují mnozí při nákupu různých komponent ale nerad bych se dočkal nějakého nemilého překvapení na konci testu a proto by mě zajímalo asi jako všechny tady podle jakých kritérií a do jakých skupin budou vítězové rozděleny.Děkuji za odpověď a doufám že se vám test povede.Pokud by jste chtěly poradit klidně se můžete na mě obrátit má v této oblasti opravdu hodně zkušeností a proto nabízím i možnost kontultace a to ne jenom prostřednictvím tohoto diskuzního fóra.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 10.11.200223:47

Nono jasný vítěz je ASUS a ABIT ostaní nemají šanci.Má je tu obě a obě mají jednu vekou výhodu a to v připadě ASUS (overvolt na 1.8V VCORE což stejně reálně dává tak 1.85v podle PC PROBE , stabilitu , fixace AGP/PCI a její následné zvedání po 1MHZ , zvýšení napětí u napájení AGP 1.5-1.7V což bohužel ABIT nemá , a samozřejmě to co má všechno integrováno na sobě s ním si nikdo nemůže zadat to je jasné a navíc perlička v podobě ASUS iPANEL DELUXE óóóóó´jaká to slat .... ale ASUS má bohužel jedinou malinkou vadu na kráse oproti ABITu a to je nemožnost nastavení (3:4) CPU/RAM což je škoda protože potom ABIT víteží v paměťové propustnosti na celé čáře a konečný důsledek skoro 1500bodů v 3D MARKu je opravdu hodně.ABIT má ale malou nevýhodu co se týče napětí VCORE které lze nastavit tak max na 1.7V což ho diskvalifikuje zase v MHZ o které lze zvednou CPU ALE!!! vyřešeno staší spojit vodivě na CPU 4piny ze spodní strany a záhy dává CPU na jakékoliv zakladní desce napětí VCORE 1.85V a overclockerské orgie začínají.ABIT i ASUS jsou jednoznační vítězové to bohužel dokáže i nadcházející test tedy pokud do tohoto testu nezasáhne radikálně CENA !!! což mě ale při výběru kvalitní základní desky až tak moc nezajímá protože si raději připlatím 2-3tis a mám špičku než nějaký průměr.

Odpovědět0  0
ShAcKaL | 11.11.20028:17

Mám jenom takový malý dotaz... koukal jsem na stránky ASUSu právě na tu P4PE a hledal jsem podporu pro iPanel a nenašel jsem ji.::(((. Takže si nejsem jistý jestli P4PE iPanel podporuje.
Nyní mám TUSL2-C s Tualatinem a vlastním i ten IPanel a jsem s ním nadmíru spokojený a protože bych chtěl upgradovat nejlépe na tu P4PE tak mě právě moc mrzí že nemohu najít podporu iPanelu...:(((

Odpovědět0  0
DOPPLER | 11.11.20028:34

Nemusíš se bát nový ASUS P4PE skutečně podporuje ASUS iPANEL DELUXE , doložit to mohu 2 způsoby a to zaprvé ji vlastním a mám ho připojen a za druhé se mrkni do PDF je na jejich stránce a nalezneš na něm již zmiňovaný konektor na IPANEL je úplně vpravo dole.Měj se

Odpovědět0  0
ShAcKaL | 12.11.200217:46

Díky... a ještě něco... nevím jak aktovovat ten Infra Port... Podle mne mám zapojené vše jak má být a Win XP Pro prostě ten Infra nevidí... používám COM i USB, ale nemůžu používat to Infra... nevíš co by s tím mohlo být?
Díky.

Odpovědět0  0
marek | 12.11.200223:43

vsechno jde, jen se musi chtit ... ;)<br>
To ze u hodne reklamovanych desek statistiky neda nikdo k dispozici, prece vubec nevadi, tim spis to vypovida jak asi jsou kvalitni. Navic samy velkoobchody by byli jiste spokojeny, protoze se zivi prave prodejem desek (a ne jejich reklamacemi), tudiz pokud by to melo znamenat ze by se vice nakupovalo desky, ktere jsou spolehlivejsi (lec mirne drazsi), tedy se mene reklamji, tak to bude jiste prinosem pro obe dve strany.

Odpovědět0  0
marek | 12.11.200223:38

tak tomu rikam argument .... ;)

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200215:05

No je videt ze SHW zese nema o cem psat (ono megatesty na shw, obecne vyvolaji usmev na tvari, viz megatest pevnych disku), tak si jeden testik roztahne na dva tydny (kdekoliv jinde by takovy testik par zakladnich desek byl v jednom clanku). A to radeji nemluvim u uzitecnosti takoveho srovnani, proc srovnavat par (z celokoveho poctu ruznych desek na trhu) temer stejnych desek (se stejnym chipsetem (jestli jesm dobre pocital, tak v testu je jen 7 ruznych chipsetu)) kde vykonostni rozdil bude kolem 1% (u stejnych chipsetu), pokud chcete srovnavat i vybavu (ktera bude pochopitelne rozdilnejsi), tak jeji popis je uveden srozumitelneji na strankach vyrobce. Mnohem zajimavejsi by byl srovnavaci test (vsech dostupnych) chipsetu (kde od kazdeho chipsetu byl jeden az dva zastupci zakadnich desek), tj. vcetne chipsetu i850e, atd., kde by si ctenar zjistil vlasnosti (jako vykonost, moznosti, vybaveni, spolehlivost, ...) jednotlivych chipsetu. A pripadne nasledovany serii srovanvacich testu (spise co do moznosti nez do vykonosti) ruznych desek(vyrobcu) na stejnem chipsetu.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 8.11.200215:19

Víte co kritizujte až bude co. Zatím jste nic neviděl ani nečetl, ale hlavně že už víte jak to stojí za houby. A mimochodme výkon jsme vůbec nebrali jako bernou minci, vítěz testu získá ocenění za poměr výbava/cena. Ono totiž takový Abit IT7-MAX2 a Jetway 845E Pro mají stejnou čipovou sadu a přece jenom si troufám říci. že jsou značně odlišné :-).

Odpovědět0  0
Defensor | 8.11.200215:45

Cituji: "...kde vykonostni rozdil bude kolem 1% (u stejnych chipsetu)..." - no je videt, ze pan je skutecne odbornik.

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200216:07

sorac, abych to upresnil, na stejnem chipsetu jsem myslel na stejnem chipsetu/pameti/cpu (coz je pochopitelne), a tim jednim procentem jsem myslel jen orientacne, presneji se to zrejme bude pobybovat mezi 0.1% (u vykonostnich sousedu) az asi 5% (mezi nejvykonejsim a nejmene vykonym modelem), viz napr. obdobne testy na strankach jako tomshardware...

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200216:20

1) az to bude napsane, tak uz bude pozde kritizovat. 2) Dle ostatnich megatestu, a jinych clanku, lze tak trochu predpokladat jak dopadne tenhle, dodam jen ze asi nebude o moc horsi a ani o moc lepsi nez ty ostatni (obrazek si udelejte samy (ale ono uz hovori za sve ze tento test chcete roztahnout na cele dva tydny). 3) Jak sem uvedl odlisne bude predevsim jen vybaveni (tedy to jedine co by jste mohli srovnavat, jenze ono to vybaveni zaprve nemuzete benchmarkovat, ani nijak poradne srovnat, takze z neho nelze urcit vyteze (nekdo proste potrebuje seriove porty, nekdo digitalni vystup, a nekdo da prednost cene), stejne tak nepredpokladam ze by jste nejak testovali stabilitu a spolehlivost, to jednak, a taky to srovnani si kazdy muze udelat sam, daleko prehlednej, a z daleko vetsiho vyberu, proste toze opisete vybeveni desek z webu vyrobcu, neni az tak hodnotna informace. viz posledni MEGATEST hdd (ve kterem jste opsali par udaju z webu, plus par nezajimavych testu) ...

Odpovědět0  0
Defensor | 8.11.200216:23

To uz je lepsi, ale presto tohle plati pouze pro stejny cipset/CPU/pameti ne uz tak pro jinou zakladni desku byt se stejnou "trojici". Do hry zde vstupuji dalsi obvody desky, BIOS a jeho moznosti, ...

Odpovědět0  0
marek | 8.11.200216:33

jiste, do hry vstupuji i dalsi veci (nejvive vsak sladenost a nastaveni desky (fakt ze deska ma pozlacene audio vystupy asi moc vykon neovlivni)), nicmene to se prave projevi na tech 0.1 az 5%, nehlede na to za lepsi vykon (byt jen v radech procent) se mnohdy plati stabilitou a spolehlivosti (je pomerne znamy fakt ze desky od intelu, patri spise ktem pomalejsim (opakuji ze jen v radech jednotek procent(coz kazdy ozeli)), ale zato patri k tem nejstabilnejsim a nejspolehlivejsim(ovsem to uz test neukaze, ale presto je to udaj patrici k tem nejdulezitejsim))...

Odpovědět0  0
kuca [00] | 8.11.200213:07

i kdyz se to nezda, vsichni velci vyrobci sve desky pro RIMMy vyrabeji, nebo planuji (MSI, Abit, Soltek, Asus)
To ze u nas moc lidi nema prachy neznamena ze tyto desky neexistuji.... Treba P4T533, cool deska se vsim vsudy, nejrychlejsi pro P4....

Odpovědět0  0
vw | 8.11.200213:17

Naprostý souhlas - i INTEL po určitém váhání (chvíli to trvalo) potvrdil, že s RIMM počítá i do budouna. A P4T533 ;o)) mňam - zrovna jsem ji namontoval a už čekám jen na ty 1066 RIMM a dodavatel nějak spí a spí a spí :o(((((

Odpovědět0  0
KoNG | 8.11.200213:03

No osobně vlastním ASUS P4B533-E a můžu říci že je to fakt dělo :) takže je to jednoznačný vítěž

Odpovědět0  0
ShAcKaL | 8.11.20028:51

No těším se na pokračování.... ale mám jednu přípomínku.
Ten přehled základních desek by jste mohli dát do tabulky a do druhého sloupce přidat jaký chipset daná deska má... díky..:))))

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 8.11.20029:41

Díky za připomínku, tohle nás vůbec nenapadlo... Už je to doplněno a jak je vidět, jednoznačně vedou Intelovské čipové sady (12:7) a standard je dnes Intel 845E.

Odpovědět0  0
ShAcKaL | 8.11.200210:15

Tipuji že nejvýkonější bude ASUS P4B533 nebo GIGABYTE GA-8PE667 Pro... možná zaboduje i ABIT

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 8.11.200210:27

Tak to si ještě musíte počkat, prvně 17 recenzí a potom vyhlášení vítěze...

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.