Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

nVidia 3D Vision okem pařana

1.10.2009, Martin Kuchař, recenze
nVidia 3D Vision okem pařana
O nVidia 3D Vision se dnes mluví na každém rohu. Všichni výrobci her stále optimalizují své tituly, aby oblíbenou technologickou specialitku mohli přidat i pro své zákazníky. Je ale 3D opravdu 3D a poradí si současné i starší tituly s prostorovým zobrazením?
Na konec jsme si nechali několik starších her, které jsme museli trochu oprášit a sundat z nich pavučinky – to jim ale rozhodně neubírá na kráse. Dá se totiž očekávat, že vlastník či zájemce o 3D Vision se nebude zajímat jen o nejnovější pecky, ale rád se podívá i na starší tituly, které měl rád a chce si je vyzkoušet znovu.


World of Warcraft


Tuto legendární MMORPG hru jsme nemohli vynechat. Její nejnovější datadisk se přímo chlubí podporou 3D Vision, která je navíc provedena velmi šikovně, kdy jsou některé objekty (lišty, batohy, ovládací tlačítka a mapa) přiblíženy k vám a celá postava v terénu se pohybuje až za nimi. Tato kombinace působí velmi efektně a hlavně zpřehledňuje (odděluje) samotnou hru od výše zmíněných panelů.



Díky přímé podpoře 3D Vision, kterou programátoři zvládli na výbornou, je možné nastavit velmi velkou hloubku zobrazení. Doporučujeme ale v ovládacím menu hry nastavit vše na minimum a hloubku si protáhnout pomocí kolečka na transmiteru nebo pomocí alternativní klávesové zkratky.

Další doporučení spočívá ve vypnutí HW kurzoru – opět volba v ovládacím menu hry. Po zapnutí kurzor v prostoru jakoby nepřirozeně plave a je velmi obtížné kliknout na vybraný objekt nebo postavu. Pokud tuto volbu necháte vypnutou, bude vše v pořádku.

Vzhledem k tomu, že je World of Warcraft už relativně starším počinem, který rozhodně neoplývá nejmodernější grafikou, můžete si v klidu nastavit všechny detaily na maximum a problémy s plynulostí hodit za hlavu. Zde nemělo ani smysl měřit FPS, které bez problémů překonává hranici 60 snímků za vteřinu - navíc při pohledu na seznam grafických karet podporujících nVidia 3D Vision ani není nad čím přemýšlet. Všechny karty umožňující 3D hraní zvládnou World of Warcraft bez sebemenšího problému i na maximální detaily.

Jestliže milujete MMORPG a chcete si užít něco více, pak tuto hru rozhodně vyzkoušejte – na webu výrobce je možné si stáhnout 30ti denní zkušební verzi, která pro prvotní seznámení zcela jistě postačuje.


Call of Duty 4


Předposlední díl série Call of Duty, která se po prvních několika titulech přenesla do současnosti a přinesla pohled na blízký východ a jeho problémy. Tato hra se ale, jak sami uvidíte, nastavením a výsledky velmi podobá svému mladšímu bratříčkovi s označením World at War.



Z pohledu 3D Vision doporučujeme opět vypnout Glow a zapnout Laser Sight. Jinak je možné nastavit relativně velkou hloubku, která stejně jako u CoD 5 dosahuje skoro 100 %. Opět jsme se setkali s drobnými potížemi při vykreslení textu, ale to není velkým mínusem.



Velmi vysoký počet FPS je dán především tím, že titul je již na trhu nějaký ten pátek. Hlavně chválíme relativně malý pokles snímků při zapnutí 3D Vision, FPS stále přesahuje hranici 70, což je daleko za nehratelnou plynulostí.

Nemůžeme říct nic jiného, než že zde máme jasného staršího bratra hry Call of Duty – World at War, kdy se setkáváme s podobnými potížemi a podobným způsobem jejich řešení.


Crysis


Slavný následovník legendární hry Far Cry, který sklidil nebývalý úspěch, ale i kritiku za příliš vysoké hardwarové požadavky. Bohužel sami dále uvidíte, že ani s 3D Vision není situace zcela bez problémů.



Hned ze začátkuu byste měli vypnout Motion Blur, který hru značně deformuje. Stíny a post-processing se pokuste pokud možno vypnout úplně – nastavte na low. Vzhledem k opravdu velké konvergenci, kterou není možné zcela odstranit, je vhodné hrát na nižší hloubku, která by se měla držet pod 20 %.



Na současném moderním HW již není s výkonem v této hře až tak velký problém, jako tomu bylo například před rokem, navíc FPS ještě pomůže nutnost snížení některých detailů. Námi naměřené hodnoty vidíte ve výše uvedeném grafu – hodnota pohybující se přes 40 FPS není vůbec špatná a poskytuje dostatečnou rychlost pro plynulé hraní.

Tato hra rozhodně nepatří mezi tituly, které by si s 3D Vision dokázaly bez problémů poradit. Pokud si hru chcete vyzkoušet, směle do toho, ale dá se očekávat, že se po chvíli opět vrátíte ke starému "2D" zobrazení.


Bioshock


Další z lehce starších her, které ale dlouho okupovaly přední příčky FPS akcí. Obecně je tato hra hodnocena z pohledu 3D Vision velmi pozitivně hlavně kvůli opravdu velkému prostorovému efektu, kdy si detailů užijete i jakoby před LCD panelem.



3D Vision v této hře funguje opravdu dobře a lze nastavit i maximální hloubku. Doporučujeme si pohrát s nastavením – některé světlé plochy jakoby blikají a trochu ruší jinak pěknou scénu – jedná se ale opravdu o drobnost, která není překážkou v příjemném hraní. Je vhodné vypnout mlhu, která někdy působí rozdvojeně kvůli konvergenci.



Výkon v této hře je stále relativně nízký. 52,7 FPS bez 3D Vision je celkem slušná hodnota, nás ale zajímají čísla s 3D Vision, kde nedošlo k tak velkému poklesu jako u ostatních titulů. Hodnota 38,9 FPS stále patří nad hranici hratelnosti a nebude způsobovat viditelné škubání obrazu.

Z této hry máme opravdu dobrý pocit – patří spolu s WoW k nadějným kouskům, které i přes své roky dokáží s 3D Vision přinést opravdu dobrý zážitek. Pokud hledáte hru, která vás doslova vtáhne do prostoru, pak zkuste Bioshock.