NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon?
6.8.2020, Jan Vítek, recenze
NVIDIA si pro nás připravila vylepšenou technologii DLSS 2.0, která má za úkol v konečném důsledku zajistit vyšší výkon při vysoce kvalitním zobrazení. My se nyní podíváme na to, jak funguje v praxi.
Kapitoly článku:
Testovací sestava
Naše testovací sestava byla založena pochopitelně především na grafické kartě NVIDIA generace Turing, a to s čipem RTX 2080 Super. Pro výsledné rozlišení 1920×1200 má taková karta více než dostatečný výkon, jehož přebytek se pak často ukazuje na vysoké snímkovací frekvenci, ostatně ve Wolfenstein Youngblood nebyl problém dosáhnout leckde i 300 FPS.
- Základní deska: Gigabyte AX370-GAMING K7
- Procesor: AMD Ryzen 7 2700X
- Paměti: 2x 16 GB DDR4-3466 CL16 - Kingston HyperX HX434C16FB3K2/32
- Grafická karta: Gigabyte GeForce RTX 2080 SUPER GAMING OC 8G
- Zdroj: Corsair TX850W
- OS: Windows 10 Pro 64bit verze 1909
- Ovladače: GeForce verze 451.67
Dále nám byl nápomocný software MSI Afterburner s Rivatunerem, který poskytuje užitečné informace o aktuálním zatížení a využití procesorových jader, grafické karty a také údaje o snímkovací frekvenci. Stejně tak dokáže v DX12 na rozdíl od FRAPS bezchybně fungovat a logovat informace o FPS do souboru.
Jako testovací prostředí posloužily náročnější úrovně z her, kde se ray tracing měl ukázat v plné kráse a s postavou tak byla vždy proběhnuta předem vybraná trasa, a to až na Wolfenstein: Youngblood, který má vlastní vestavěný benchmark.