nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
S recenzí nové grafické karty GeForce 7800 GTX jsem se docela opozdili, ale vše jen proto, abychom mohli přinést opravdu podrobné testy. Nově jsme se také podívali, jak na tom jsou grafické karty při přehrávání HD-Videa, které se začíná stále více prosazovat. Dále nechybí výsledky v nové hře Battlefield 2 a to vše i s dvojicí G70 v SLI režimu.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
- MSI GeForce 7800 GTX
- Přehrávání videa
- Testovací sestava, detaily o ovladačích a použité testy
- 3D Mark03
- 3D Mark05
- Doom 3
- Far Cry
- Half-Life 2 a Wolfenstein: ET
- Unreal Tournament 2004
- IL2 Sturmovik, Call of Duty, Serious Sam, Splinter Cell
- Counter-Strike
- Battlefield 2 a The Chronicles of Riddick
- ShaderMark 2.1
- Grafy průběhů FPS
- Závěr
Perličkou téměř na závěr jsou grafy průběhu FPS ve hrách Battlefield 2 a Counter Strike. K měření byla použita utilita Fraps, která měří nejen uplynulé sekundy (tedy čas), ale také počet fps v onen čas. Díky tomu je možné sestavit grafy, kde je přesně vidět jak si daná karta vede v průběhu testů. Při testování a měření průměrného počtu fps totiž může dojít k bodu, kdy jedna karta bude mít krátkodobě mnohem vyšší počet fps, ale v kritických místech se propadne daleko za hratelnou úroveň. Tento nepříjemný stav by měl právě Fraps dobře odhalit. Cílem by pak měl být graf bez výrazných excesů, kde by se počet fps dlouhodobě držel nad 50fps.
Battlefield 2 - bez FSAA a AF
Bez zapnutého vyhlazování je rozdíl docela nepatrný a obě karty se drží se svými fps poměrně vysoko. Rozdíly se trochu zvyšují až v 1600×1200, kdy především ve druhé polovině GeForce 7800 GTX SLI trochu získává. Pouze okolo 24 sekundy dojde k poklesu, ovšem to je dáno přechodem mezi částmi.
Battlefield 2 - 4× FSAA a 8× AF
I po aktivaci vyhlazování jsou obě karty na hratelné úrovni, ovšem pomalu se začínají zvětšovat rozdíly mezi kartami a G70 se začíná NV45 trochu vzdalovat.
Counter-Strike - bez FSAA a AF
Grafy ze hry Counter-Strike jsou trochu chaotické, ale nenechte se zmást, jelikož je v nich zaznamenána i první fáze, kdy ještě demo načítá a plně neběží. Následně od 20 sekundy už je vidět, že zde se G70 daří mnohem lépe než NV45 a udžuje si stále o 10-50fps vyšší hodnoty.
Counter-Strike - 4× FSAA a 8× AF
Grafy po zapnutí FSAA a AF jsou poněkud překvapující a přiznám se, že se jim nebo spíše tomuto testu budu muset ještě chvíli věnovat, protože jinak není možné, aby GeForce 6800 Ultra ve SLi předběhla dvě G70 ve SLI. Takže tyto grafy prosím berte s rezervou.
Battlefield 2 - bez FSAA a AF
Bez zapnutého vyhlazování je rozdíl docela nepatrný a obě karty se drží se svými fps poměrně vysoko. Rozdíly se trochu zvyšují až v 1600×1200, kdy především ve druhé polovině GeForce 7800 GTX SLI trochu získává. Pouze okolo 24 sekundy dojde k poklesu, ovšem to je dáno přechodem mezi částmi.
Battlefield 2 - 4× FSAA a 8× AF
I po aktivaci vyhlazování jsou obě karty na hratelné úrovni, ovšem pomalu se začínají zvětšovat rozdíly mezi kartami a G70 se začíná NV45 trochu vzdalovat.
Counter-Strike - bez FSAA a AF
Grafy ze hry Counter-Strike jsou trochu chaotické, ale nenechte se zmást, jelikož je v nich zaznamenána i první fáze, kdy ještě demo načítá a plně neběží. Následně od 20 sekundy už je vidět, že zde se G70 daří mnohem lépe než NV45 a udžuje si stále o 10-50fps vyšší hodnoty.
Counter-Strike - 4× FSAA a 8× AF
Grafy po zapnutí FSAA a AF jsou poněkud překvapující a přiznám se, že se jim nebo spíše tomuto testu budu muset ještě chvíli věnovat, protože jinak není možné, aby GeForce 6800 Ultra ve SLi předběhla dvě G70 ve SLI. Takže tyto grafy prosím berte s rezervou.