nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
S recenzí nové grafické karty GeForce 7800 GTX jsem se docela opozdili, ale vše jen proto, abychom mohli přinést opravdu podrobné testy. Nově jsme se také podívali, jak na tom jsou grafické karty při přehrávání HD-Videa, které se začíná stále více prosazovat. Dále nechybí výsledky v nové hře Battlefield 2 a to vše i s dvojicí G70 v SLI režimu.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
- MSI GeForce 7800 GTX
- Přehrávání videa
- Testovací sestava, detaily o ovladačích a použité testy
- 3D Mark03
- 3D Mark05
- Doom 3
- Far Cry
- Half-Life 2 a Wolfenstein: ET
- Unreal Tournament 2004
- IL2 Sturmovik, Call of Duty, Serious Sam, Splinter Cell
- Counter-Strike
- Battlefield 2 a The Chronicles of Riddick
- ShaderMark 2.1
- Grafy průběhů FPS
- Závěr
3D Mark03 FureMark |
Pro některé jsou 3D Marky možná i důležitější než hry, tedy aspoň podobný mám dojem, když pročítám některé diskuze. Sice nevím, jak se takový 3D Mark "paří", ale jedno je jist, výkon GeForce 7800 GTX přes 21000 bodů je velmi pěkný. Sice to není onen proklamovaný nárůst o 100% jak u prezentace od nVidie zaznělo, ale i tak se jedná o slušný výkon.
Jinak při srovnávání SLI je u GeForce 6800 Ultra i 7800 GTX stejný nárůst 64% po zapojení druhé grafické karty.
Opět se ukazuje, že teprve s náročnější scénou se SLI začíná vyplácet. Proto onen propad v prvním testu a naopak větší zisk v Mother Nature.
Především výkon Pixel Shaderů doznal značných změn. Nárůst ve srovnání s GeForce 6800 Ultra je 78%, tedy mnohem více než oněch 33%, které jsou tvořeny více pipelines.
¨
Především výkon při multitexturingu je mnohem vyšší než u starší GeForce 6800 Ultra, rozdíl dosahuje 50%.