nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
S recenzí nové grafické karty GeForce 7800 GTX jsem se docela opozdili, ale vše jen proto, abychom mohli přinést opravdu podrobné testy. Nově jsme se také podívali, jak na tom jsou grafické karty při přehrávání HD-Videa, které se začíná stále více prosazovat. Dále nechybí výsledky v nové hře Battlefield 2 a to vše i s dvojicí G70 v SLI režimu.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
- MSI GeForce 7800 GTX
- Přehrávání videa
- Testovací sestava, detaily o ovladačích a použité testy
- 3D Mark03
- 3D Mark05
- Doom 3
- Far Cry
- Half-Life 2 a Wolfenstein: ET
- Unreal Tournament 2004
- IL2 Sturmovik, Call of Duty, Serious Sam, Splinter Cell
- Counter-Strike
- Battlefield 2 a The Chronicles of Riddick
- ShaderMark 2.1
- Grafy průběhů FPS
- Závěr
3D Mark05 Futuremark |
Novější verze 3D Marku je mnohem náročnější než verze 2003. Ovšem přiznám se, že výsledek mě zde poněkud zklamal. Je možné, že náš testovací procesor není příliš silný, ale i tak je skóre "jen" 7000 bodů málo. Nemluvě o výsledku po zapojení do SLI režimu, kde je 7800 GTX téměř dohnána od 6800 Ultra.
Podobně jako u 3D Marku03 platí, že se vzrůstající náročností scény dochází k zvětšování rozdílů mezi kartami a rovněž se zvětšuje odstup po zapojení SLI.
Rozdíl ve výkon Vertex Shaderů ve srovnání s GeForce 6800Ultra není příliš velký, tedy spíše zanedbatelný, mnohem zajímavější je výsledek v Pixel Shader testu, kde je nová GeForce 7800 GTX téměř dvojnásobně výkonná.