nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
S recenzí nové grafické karty GeForce 7800 GTX jsem se docela opozdili, ale vše jen proto, abychom mohli přinést opravdu podrobné testy. Nově jsme se také podívali, jak na tom jsou grafické karty při přehrávání HD-Videa, které se začíná stále více prosazovat. Dále nechybí výsledky v nové hře Battlefield 2 a to vše i s dvojicí G70 v SLI režimu.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 7800 GTX - výkon pod drobnohledem
- MSI GeForce 7800 GTX
- Přehrávání videa
- Testovací sestava, detaily o ovladačích a použité testy
- 3D Mark03
- 3D Mark05
- Doom 3
- Far Cry
- Half-Life 2 a Wolfenstein: ET
- Unreal Tournament 2004
- IL2 Sturmovik, Call of Duty, Serious Sam, Splinter Cell
- Counter-Strike
- Battlefield 2 a The Chronicles of Riddick
- ShaderMark 2.1
- Grafy průběhů FPS
- Závěr
Doom 3 ID Soft |
Doom 3 je klasickou doménou grafických karet nVidia. Ale jak je vidět z grafů, hra dokáže grafické karty dobře škálovat až v rozlišení 1600×1200 nebo po zapojení AF a FSAA. Každopádně rozdíl v 1600×1200 mezi dvojicí GeForce 6800 Ultra a 7800 GTX je mizivý. Je vidět, že CPU prostě nestačí a bylo vy potřeba něco více.
Po zapnutí FSAA a AF je celá situace mnohem přehlednější a grafické karty se začínají řadit pěkně stupňovitě. Už v nejnižším rozlišením 1024×768 je pěkně vidět rozdíl mezi SLI řešeními. Jinak jsem docela překvapený výkonem ve srovnání s Radeonem X850XT PE, který si přímo dovolil rozstřílet novou GeForce v 1600×1200 po aktivaci FSAA a AF.
Mapa trdm1 dokáže trochu lépe zvýraznit výkon GeForce 7800 GTX, takže i bez vyhlazování je v nejvyšším rozlišení rozdíl okolo 20FPS při srovnání s GeForce 6800 Ultra.