Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nvidia PhysX - kam směřuje?

20.8.2009, Petr Štefek, technologie
Nvidia PhysX - kam směřuje?
PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.

Cryostasis




Výhody aktivovaného PhysX se zde ukazují poměrně jasně, protože vidíme pěknou simulaci vody nebo odlétávajících žhavých kousků kovu při střelbě do plechového regálu. Dále také třeba povalující se krabice. Když vynecháme simulaci vody, tak jsme již vše viděli a žádný zázrak se zde neděje a naopak se zdá, že je zde akcelerace přímo účelová, neboť bez PhysX je vše ve hře až příliš statické. Nároky na výkon v oblasti fyziky jsou ovšem více než drtivé.


Mirror’s Edge





Mirror’s Edge se přes relativně průměrnou grafiku vytáhl perfektní simulací látek a už méně sugestivními simulacemi destrukcí skleněných ploch. Nicméně lze říci, že hra je bez aktivace PhysX opět velmi velmi statická a vše odpovídá spíše několik let starému prvnímu dílu hry F.E.A.R. Člověk se zde neubrání dojmu, že to pořád není to pravé ořechové, na což všichni stále čekáme.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.