Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nvidia PhysX - kam směřuje?

20.8.2009, Petr Štefek, technologie
Nvidia PhysX - kam směřuje?
PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.

Batman: Arkham Asylum



Batman: Arkham Asylum je snad první hrou, která udělá majitele grafických karet Nvidia šťastnější než majitelé karet z rudého tábora. Akcelerovaná fyzika zde funguje a podle prvních dojmů z demoverze více než dobře. Máme zde simulace látek (plně ničitelných – krom oblečení na postavách) nebo dynamického papíru (rozumějte tím, že vám letáky a různé jiné kusy papíru reagují na váš pohyb a chůzi po podlaze). Vše je zde tak, jak bychom si to představovali u prvních kvalitních her… ne dokonalé, ale akcelerovaná fyzika je teprve v plenkách. Aktivace PhysX v této znamená propad o přibližně 30 % v případě karet Nvidia, ale hratelné FPS zůstávají (výkonový graf není přítomen).


Sacred 2: Shadow Warrior



Je další hrou, která už není vyloženě béčkovým titulem a využívá možností PhysX do té míry, aby jeho absence byla nepříjemná. Ano, když pomineme neustále poletující listí ve větru, které nám vždy přímo mezi oči střelí, pak je zde ukázka možností opravdu působivá.




P.S.- Pokud vám v tomto výčtu chybí hry jako Dark Void nebo Terminator Salvation, tak ty jsou přeskočeny zcela záměrně kvůli pochybné kvalitě. Ale můžeme prozradit, že za nějakých pár měsíců se můžeme rovněž těšit na Mafii 2, která by to měla vynahradit více než vrchovatě.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.