Nvidia PhysX - kam směřuje?
20.8.2009, Petr Štefek, technologie
PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.
Kapitoly článku:
- Nvidia PhysX - kam směřuje?
- Proč chtít reálnou fyziku ve hrách?
- PhysX vs. Cryostasis a Mirror's Edge
- PhysX vs. Sacred 2 a Batman: Arkham Asylum
- Havoku, kde se flákáš?
- Závěr - přežije PhysX další pětiletku?
Batman: Arkham Asylum
Sacred 2: Shadow Warrior
Je další hrou, která už není vyloženě béčkovým titulem a využívá možností PhysX do té míry, aby jeho absence byla nepříjemná. Ano, když pomineme neustále poletující listí ve větru, které nám vždy přímo mezi oči střelí, pak je zde ukázka možností opravdu působivá.
P.S.- Pokud vám v tomto výčtu chybí hry jako Dark Void nebo Terminator Salvation, tak ty jsou přeskočeny zcela záměrně kvůli pochybné kvalitě. Ale můžeme prozradit, že za nějakých pár měsíců se můžeme rovněž těšit na Mafii 2, která by to měla vynahradit více než vrchovatě.