Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Nvidia PhysX - kam směřuje?
20.8.2009, Petr Štefek, technologie
PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.
RuThaN (16) | 23.8.200916:05
Virtuální reality bych se nebál, pokud by skutečně fungovala, tak už je na nás v které z plnohodnotných světů budeme žít, protože kvalitní virtuální realita, je od té skutečné v podstatě k nerozeznání. A ten současnej svět zase neni tak krásnej, když miliarda lidí umírá na chřipku, nemá co jíst a pít, nemluvě o svobodě.
Nicméně méně filosoficky, fyzika­(PhysX­) může uspět jednoduše ještě jednou cestou bude zabudována v Unreal enginu, Quake enginu či Crysis enginu, pak to pro vývojáře tolik práce nebude, prostě už ji dostanou za jednu cenu.
Jenže Carmack tápe a konečně dělá taky něco hratelnýho a kopíruje Mad Maxe po stopadesáté.. Sviňák­(Sweeney ­- Unreal­) tvrdí, že je to moc drahé, jak vícevláknové aplikace na CPU, tak GPU výpočty, tak celá fyzika.. prostě cena vývoje se tím neskutečně zdraží, navíc tvrdí, že i DirecX a OpenGL, jsou špatný, že je třeba začít znova od podlahy.
Další problém jsou konsole, hry se dělá primárně na ně a Cell nefunguje ­(nikdo s tim neumí, Sviňák povrzuje­) a další degenerace konsolí přijde kdoví kdy a jasně i s fyzikou.

Jinými slovy skříňka s hračmi byla otevřena, ale všechno je těžší a těžší než před lety, kdy stačilo pár efektů a Glide.. a budeme asi rádi, když za 10 let, tyhle věci zvládneme..
Odpovědět0  0
NRX | 21.8.20098:08
Chýba mi spomenutie OpenCL, ktoré by malo v podstate vyriešiť problém akcelerácie fyziky z pohľadu rôznych a nezlúčiteľných systémov ­- PhysX vs Havok ­- podobne ako DirectX v prípade akcelerácie grafiky.
Odpovědět0  0
JSzu (3) | 20.8.200923:23
"... Co takhle si prožít reálný šampionát Formule 1 a brát ohled na sjíždění pneumatik nebo aktuální adhezní podmínky na trati? ...­" Sjizdeni pneumatik je tu z minimalne od roku 2002 ­(starsimi hrami si nejsem jisty­) a adhezni podminky uz od min. 2000.
Odpovědět0  0
Zumik (63) | 21.8.20099:32
Otázka je jestli se ty pneumatiky sjížděj jen od počtu odjetých kilometrů, či jiného naprosto nepřesného způsobu a nebo podle stylu jízdy.
Odpovědět0  0
JSzu (3) | 21.8.200921:35
Podle stylu jizdy.
Odpovědět0  0
neználek Tom | 20.8.200922:32
s GK od ATi? Například 4870 + PhysX? Díky
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.8.200923:21
Ano jde ...nicemene vykon je nizsi nez v pripade, kdybyste vyuzil 9600GS nebo GT, ale samozrejme jde to...nicemene karta uz se neprodava.
Odpovědět0  0
stupik (1) | 21.8.20099:16
Myslím že dotaz byl myšlen takto ­- Lze do systému s 2 ­(3­) PCI­-E osazeným 1x ­(2x­) GPU ATI dát i nějakou levnou NV GF pouze na fyziku? Nebude to dělat nepořádek v grafice? Zkoušel to někdo?
Odpovědět0  0
Bobsik | 21.8.200912:31
jde, ale nesmis mit vistu, musel bys mit bud win xp, nebo 7, protoze vista nepodporuje vice grafickych ovladacu. jde to, staci sehnat nakej smejd ­(9400 Serie napr­) a pak po instalaci physx ovladace zaskrtonout aby ta grafika pocitala ten physx...
Odpovědět0  0
Zbycho (17) | 21.8.200913:49
Zajímalo by mě jaký by to mělo výkon a zda se to vyplatí. Na těch videech to opravdu vypadá, jako by se po zapnutí PhysX ty hry začaly trhat. Když zpětně vemu, že BFG Ageia PhysX stála 5 litrů, ke konci prodejů něco pod tři, a dnes pasivní GF9400GT koupím za litr, tak to není zas až tak vysoká cena za akcelerátor fyziky.
Odpovědět0  0
bigless (91) | 20.8.200913:38
Zvláštní je, že v obou trailerech se ve chvíli spuštění více Physx efektů začne hra škubat..krapet kontraproduktivní..
Odpovědět0  0
Renon | 20.8.200912:13
Nemá někdo informaci, jakou bude mít Mafia 2 implementovánou verzi PhysX? Zda GPU nebo CPU verzi? Děkuji.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.8.200912:18
Podle me jen cpu, ale mozne je vsechno ... GPU maji hry primo se znackou TWIMBP
Odpovědět0  0
Bobsik | 20.8.200912:32
treba si prida dodatecne jako u sacred 2
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.8.200923:22
Samozrejme, jen by vyvojari museli byt ochotni .. takove mafia by mohla byt tou nejlepsi hrou s PhysX teoreticky ...
Odpovědět0  0
Bobsik | 20.8.200911:50
tak konkretne sacred 2 jsem jeste nehral ­(i kdyz mam v planu :­) ­) ale tam mi tam akcelerace fyziky, alespon podle videi, prijde zbytecna a preplacana. naopak v tom batmanovi vypadala docela zajimave. k virtualni realite :­) no nepreju si aby byla prilis realna :D dokazete si predstavit usnoit v dokonale virtualni realite ? by me zajimalo, co by to udelalo s mozkem :D
Odpovědět0  0
Zbycho (17) | 20.8.200912:06
Přečti si Red Dwarf, kniha druhá ?­- Lepší než život ;­). A ještě lépe celou kvadrologii Červeného trpaslíka, v první knize je totiž o hře ­"Lepší než život­" zmínka, na kterou právě druhá kniha naváže. Je to ještě lepší než seriál.
Odpovědět0  0
Zbycho (17) | 20.8.200910:59
Nvidia má v rukávu ještě jedno eso a to je 3D Vision. Tam zase, kdyby byl větší výběr monitorů a lepší cena, tak v kombinaci s PhysX je ta realita už někde jinde. 3D Vision podporuje přes 200 titulů a při jeho větším rozšíření by to možná bylo s implementaci PhysX do her jiné. Ono je totiž něco jiného vidět poměrně statický svět na plochém monitoru, nebo ve světě plného 3D zobrazení. Tam už bude ta fyzika opravdu potřeba.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.8.200911:00
Jasne o tom bude clanek taky ... btw. vsechno to smeruje docela pomalu ale jiste k virtualni realite :D
Odpovědět0  0
Zbycho (17) | 20.8.200911:32
...Náhle stáli na zelené mřížce podlahy, která se ztrácela v nekonečné černotě. Objevilo se světlo a oni k němu zamířili. Jak se blížili k otvoru, pod nohama jim ubíhala obrovská písmena: gigantické ­"Y­", potom ­"R­" a ­"H­". Nad hlavou jim poté začala letět další písmena: ­"C­", ­"E­", ­"N­", ­"O­" a
konečně ­"K­".
Přece jen to dokázali.
Vevrávorali do světla a zpátky do reality.

Red Dwarf, kniha druhá ­- Lepší než život, konec 18. kapitoly první části.

Abychom jednou tak nedopadli...
Odpovědět0  0
instinct_bob (197) | 20.8.200911:35
Realitu si zasvinime tak alespon ta virtualni.Uz ted je les pouze misto pro odvoz odpadku,strelbu zbyvajici a umele chovanou zver a nebo jizdy neurvalych blbcu na ctyrkolkach.Takze huraaa do virtualni reality a tam bude fajn. :D
Odpovědět0  0
Bunik (60) | 21.8.200911:13
Vím, že to bylo myšleno jako vtip. Ale kdyby takhle každý uvažoval, tak za chvíli budem žít v titěrných kójích s brýlemi na hlavě a kyslíkovou maskou na hubě, potravu přijímanou nitrožilně, absolutně neteční vůči okolí a tím co se děje venku... Fuj, hrozná představa. Snad se naše společnost tak daleko nedostane. :)
Odpovědět0  0
odb (553) | 20.8.200910:33
Realna fyzika v hrach este dlho nebude a osobne si myslim, ze nikdy nebude uplne realna. Druha vec je, ze ci je az tak naozaj potrebna a nevyhnutna v hrach. Hry su o hrani a o tom by mali byt. Ja sa chcem zabavit a odreagovat a k tomu vobec nepotrebujem graficky dokonalu hru s realnou fyzikou. V hrach je to hlavne o hratelnosti, nemusi byt ani graficky dokonala a ani s uzasnou ­"fyzikou­". Herny priemysel sa nachadza v slepej ulicke a fyzika jej urcite z nej nepomoze. Fyzika urcite nezlepsi nezazivne tituly bez napadu a ak tam aj je, tak zle zrealizovaneho. Ked budem chciet nieco realne, tak vypnem PC a vyjdem von!!!
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.8.200910:50
Zde se nabizi otazka, jestli nas mohou bavit hry tak jako tomu bylo v minulosti ... jestli opravdu uz neni ta cesta smerem k realnosti.
Odpovědět0  0
instinct_bob (197) | 20.8.200910:58
Mne sa vychytavky ve stylu fyziky ve hrach moc libi.V podstate jsem si ji vychutnal pouze v UT3 a to jen v nekterych levelech.Nebranim se tomu, aby se dalo v treba pokracovani Doom4 rozstrilet uplne vsechno napadrt.Jsou hry logicke,strategicke... a jsou hry na jiny druh pobaveni,tzv dumovky.Tesim se na Crysis 2 i kdyz verim, ze investice do nove grafiky me nemine.Myslim, ze se najde hodne podobnych uchylu a fyzicky vychytane gamesky se uchyti...jen je treba vytvaret.
Odpovědět0  0
Zumik (63) | 20.8.200910:27
Pokud se nepletu, tak jsem četl na vašem webu, že právě Diablo 3 bude podporovat Havok, nikoliv PhysX, nicméně to má k vydání ještě daleko.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.8.200910:51
To je tam spise jako ilustrace toho, co je mozne udelat v obycejne hre typu diablo ... taky mam zato, ze Diablo bude mit Havok.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.