Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Pentium 4 na frekvenci 2 GHz testován v redakci

18.9.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Pentium 4 na frekvenci 2 GHz testován v redakci
Když si vzpomenu na kdysi - magickou hranici 1 GHz a nyní máme GHz hned dva... Rychlost se zkrátka zastavit nedá.
Grafické testy

3D Mark 2001

Program 3D Mark 2001 pracuje s rozhraním DirectX a v průběhu provádění testů měří rychlost vykreslování jednotlivých snímků za sekundu. Výsledky jsou uváděny jako tzv. „Overall Score“ jehož jednotkou je ’3d mark’.


Obr. 3 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001

Projektové soubory

Projektové soubory obsahují podrobné informace o testovacím prostředí, použitých ovladačích a HW komponentech. Dále pak obsahují také výsledky provedených testů (což je asi to nejdůležitější). K jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2001. V případě, že ji nemáte tak můžete použít textovou podobu projektových souborů, která je k dispozici níže.

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
640 x 480
640 x 480 - 16bit.3dp
640 x 480 - 32bit.3dp
800 x 600
800 x 600 - 16bit.3dp
800 x 600 - 32bit.3dp
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.3dp
1024 x 768 - 32bit.3dp
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.3dp
1280 x 1024 - 32bit.3dp
1600 x 1200
1600 x 1200 - 16bit.3dp
1600 x 1200 - 32bit.3dp
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001

Textová podoba projektových souborů

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
640 x 480
640 x 480 - 16bit.txt
640 x 480 - 32bit.txt
800 x 600
800 x 600 - 16bit.txt
800 x 600 - 32bit.txt
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.txt
1024 x 768 - 32bit.txt
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.txt
1280 x 1024 - 32bit.txt
1600 x 1200
1600 x 1200 - 16bit.txt
1600 x 1200 - 32bit.txt
Tab. 2 – Textová podoba projektových souborů programu 3D Mark 2001

Quake III Arena

Oblíbená akční hra Quake pracuje pod aplikačním programovým rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených za sekundu (FPS – Frames Per Second) během testovací sekvence.


Obr. 4 – Výsledky testů programem Quake III Arena

3D WinMark 2000

Během testování se vykresluje celkem devět sekvencí, přičemž se používá rozhraní DirectX. Změřená čísla znamenají průměrný počet snímků ze všech těchto devíti provedených testů.


Obr. 5 – Výsledky testů programem 3D WinMark 2000
reklama