Pentium 4 na frekvenci 2 GHz testován v redakci
18.9.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Když si vzpomenu na kdysi - magickou hranici 1 GHz a nyní máme GHz hned dva... Rychlost se zkrátka zastavit nedá.
Kapitoly článku:
Grafické testy
3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 pracuje s rozhraním DirectX a v průběhu provádění testů měří rychlost vykreslování jednotlivých snímků za sekundu. Výsledky jsou uváděny jako tzv. „Overall Score“ jehož jednotkou je ’3d mark’.
Obr. 3 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001
Projektové soubory
Projektové soubory obsahují podrobné informace o testovacím prostředí, použitých ovladačích a HW komponentech. Dále pak obsahují také výsledky provedených testů (což je asi to nejdůležitější). K jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2001. V případě, že ji nemáte tak můžete použít textovou podobu projektových souborů, která je k dispozici níže.
Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Oblíbená akční hra Quake pracuje pod aplikačním programovým rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených za sekundu (FPS – Frames Per Second) během testovací sekvence.
Obr. 4 – Výsledky testů programem Quake III Arena
3D WinMark 2000
Během testování se vykresluje celkem devět sekvencí, přičemž se používá rozhraní DirectX. Změřená čísla znamenají průměrný počet snímků ze všech těchto devíti provedených testů.
Obr. 5 – Výsledky testů programem 3D WinMark 2000
3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 pracuje s rozhraním DirectX a v průběhu provádění testů měří rychlost vykreslování jednotlivých snímků za sekundu. Výsledky jsou uváděny jako tzv. „Overall Score“ jehož jednotkou je ’3d mark’.
Obr. 3 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001
Projektové soubory
Projektové soubory obsahují podrobné informace o testovacím prostředí, použitých ovladačích a HW komponentech. Dále pak obsahují také výsledky provedených testů (což je asi to nejdůležitější). K jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2001. V případě, že ji nemáte tak můžete použít textovou podobu projektových souborů, která je k dispozici níže.
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001
Textová podoba projektových souborů
Tab. 2 – Textová podoba projektových souborů programu 3D Mark 2001
Quake III Arena
Oblíbená akční hra Quake pracuje pod aplikačním programovým rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených za sekundu (FPS – Frames Per Second) během testovací sekvence.
Obr. 4 – Výsledky testů programem Quake III Arena
3D WinMark 2000
Během testování se vykresluje celkem devět sekvencí, přičemž se používá rozhraní DirectX. Změřená čísla znamenají průměrný počet snímků ze všech těchto devíti provedených testů.
Obr. 5 – Výsledky testů programem 3D WinMark 2000