Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.7.2006, Pavel Kovač, recenze
Velká řada z vás, čtenářů SHW, si žádala otestování tohoto LCD panelu, jelikož jeho parametry jsou vzhledem k ceně opravdu atraktivní. Uvidíme, jak si tento Prem.MVA panel povede v náročných podmínkách našich testů. Philips se tímto monitorem snaží prosadit v atraktivní sféře 20" wide LCD panelů.
rastompk | 26.11.200623:32
fajn recenzia. mna zaujal este od philipsu aj PHILIPS 200WP7ES ale nikde sa neviem dopatrat k nejakej recenzii ­(ani na anglickych serveroch­). viete mi niekto k nemu nieco blizsie povedat­/poradit? mal by mat panel Prem.MVA a narozdiel od vsetkych ostatnych ma mat 1000:1 a nie standartnych 800:1.
diky moc
rasto
Odpovědět0  0
Liquider | 24.8.200623:32
Prosim prosim o recenzi tohoto nového monitoru. plz
Odpovědět0  0
xxxxcxv | 15.11.200622:02
ahoj, sehnal si nekde prosim uz recenzi na toho neca? mam o nej velky zajem a nikde nic:­( dekuju!
Odpovědět0  0
Kingjiri | 22.8.200620:15
Chtěl bych vědět, jaké nastavení výše zmíněných atributů používáte na tomto monitoru, aby byl obraz co nejlepší?
Odpovědět0  0
paia | 9.8.200621:24
zrovna dnes jsem ho koupil, ale hned mam zadrhel, poradi mi nekdo, jakym zpusobem mam vyklopit nohu, aniz bych neco polamal? mam strach za to zabrat, prej se ma ozvat cvaknuti, ale ja slysim jen neprijemny zvuk plastu...
Odpovědět0  0
XXL | 9.8.200622:15
nezbývá než násilí :­-­) Řešil sem totéž. polož si monitor lcd panelem dolů na nějakou měkčí podložku a zaber
Odpovědět0  0
paia | 9.8.200622:37
tak uz se zadarilo, ale bylo to o nervy...
Odpovědět0  0
paia | 11.8.20069:25
tak jsem tu zas, tetokrat pro zmenu mam problem s USB rozbocovacem, v XPckach se mi to hlasi jako nezname zarizeni, ovladace k tomu Philips zadny nedodava, podarilo se to nekomu rozjet?
Odpovědět0  0
an | 15.8.200614:55
Podarilo a zcela bez potizi... proste jsem to spojil kabelem a jelo to. Od ty doby davam flashku do monitoru. Nejsem si jistej, jestli jsou k hubu obecne ovladace vubec potreba..
Odpovědět0  0
paia (12) | 15.8.200615:00
ja nevim, proste mi to ukazuje neznamy zarizeni, dokonce mam uz 3. instalaci windows a v kazde se mi to chovalo stejne... jsem uz smirenej s tim, ze ten hub nepouziju.
Odpovědět0  0
bobi | 19.7.20069:41
Taky bych moc rád viděl recenzi na tento kousek, neboť papírově má skvělé parametry a to jen za 11250 s DPH....Nic levnějšího snad ani na trhu není.
Odpovědět0  0
snajprik | 19.7.200611:09
Je ale nie v tejto kvalite. Tato LG 20­-ka je super mam ju už týždeň a je to bomba. Čo mam Hyundai B90A ten je tiež super, ale LG 20­" L2000C­-BF ma lepšie farby, uhly aj celkovo obraz je lepší ­( filmy, kreslenie, hry všetko ide perfektne­), ale jedno čo pozerám, že grafika melie z posledného 1600x1200 dá zabrať pri Oblivione, pomohlo by kúpiť nVidia 7950 :­) , ale toľko vydržím do príchodu nových graf. kariet :)
Odpovědět0  0
bobi | 19.7.200611:25
Vedu ted debatu na PCT a padla tam zmínka o tom, že ten LG je TN+ panel, já se však na základě net recenzí a LG oficial stránek domnívám, že je to S­-IPS, moc by mě zajímalo jak to vlastně je? A co vadné pixely?
Odpovědět0  0
snajprik | 19.7.200611:55
Prečítaj si toto to je celkom presná recenzia [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] je to fakt bomba a o cene ani nehovorím :­)
Mne osobne padla sanka :­) Osobne som hral hry na CRT 19­" lebo ten Hyunday 19­" nebol to správne orechové, ale teraz používam len LG 20­" ­(CRT 19­" už je na skrini :­)
Odpovědět0  0
snajprik | 17.7.200610:26
Velmi pekna recenzia aj 24­" monitor škoda ze som kupil 20 palcový LCD monitor LG L2000C za 13900Sk http:­/­/shop.pocitac.sk­/zbozi­/20­-lg­-lcd­-l2000c­-sf­-dvi­-8ms­-1600x1200­-pivot­/detail.aspx?p=z:75923 toto 24­" delo by mohlo vyzerat tiez velmi dobre
Odpovědět0  0
LITE | 15.7.200610:32
recenze na SHW opravdu pekny.By me zajimal i tenhle LG...
Odpovědět0  0
Averam (4) | 15.7.20060:29
Tenhle panel by taky stál za prozkoušení. Velice atraktivní cena protoze je to TN+film.
Odpovědět0  0
HKR | 14.7.200612:44
Podle mě má Samsung 215TW 21 palců, takže bych ho do srovnání s 20ti palcovými LCD asi nedával..
Odpovědět0  0
Jorlas (11) | 15.7.200614:39
jeho recenze by potesila. Pokud to bude v moznoste SH prece jen 21 jste moc neotestovali :­-­( a tohle je paradni kousek ­(aspon tak vypada)
Odpovědět0  0
VikyII | 21.7.200612:27
Take byl velmi stal o recenzi tohoto LCD ! Pomohlo by mi to v rozhodnuti, jestli Samsung 215TW, nebo NEC 20WGX2..
Pouziti prevazne pro grafiku ­( hlavne foto ­)..
Odpovědět0  0
Dreamer8 | 1.8.20061:28
Aj ja sa pripajam, aj ked neviem ci toto je to najlespie miesto.
Odpovědět0  0
hyneg | 12.7.200612:48
dost dobre nechapu k cemu je dobry sirokouhle LCD, napada mne jen sledovani videa, jinak nic. Argument typu: muzem mit na plose pekne vedle sebe otevrene napr. 2 dokumenty, neberu.... Pro jakoukoliv hru je taky celkem nepouzitelny......
Odpovědět0  0
Roger | 12.7.200612:59
Tak proc otravujete s ­"otazkou­", kdyz vas nezajimaji odpovedi?
Pokud vase milovana hra neumi sirokouhla rozliseni, tak si kupte 5:4 LCDcko nebo napiste autorum.
Odpovědět0  0
danno (337) | 12.7.200620:49
je to o optimistickom pohlade na svet, ty by si povedal ze je to urezana 4:3 dvadsatjednotka ja hovorim ze to je rozsirena sedemnastka
Odpovědět0  0
XXL | 12.7.200622:15
Ok jde o rozšířenou sedumnáctku, ale před ní na mém stole stál 21­" CRT monitor a jeho aktivní plocha je pouze o 1,7 cm vyšší než u tohoto monitoru :­-­). Myslím že tenhle rozdíl se dá ještě přežít :­-­)
Odpovědět0  0
Wuuduu | 12.7.200614:11
pre akukolvek hru naozaj uplne nepouzitelne, pozri si zopar screenshotov na tejto stranke:
http:­/­/www.widescreengamingforum.com­/screenshots­/

Prave koli tomu som si kupil NEC 20WGX2, pretoze hravam GuildWars, CounterStrike: Source, BF2... pozri si este raz tie obrazky a povedz mi ze nevidis ten brutalny rozdiel.
Odpovědět0  0
skokan (22) | 12.7.200615:24
Pekny rozdiel, o dost krajsie ­- bolo v tom zlahka citit panoramaticky obraz.
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 12.7.200623:00
A jak ste s nim spokojeny mam o nej taky velky zajem.

Predem dekuji za odpoved
Odpovědět0  0
Wuuduu | 13.7.200616:03
nevahajte ani sekundu, je podla mna The Best, a to ho uz mam dost dlho, skor ako vysla recenzia tu na swh.
Odpovědět0  0
kaa | 9.10.200616:42
"pre akukolvek hru naozaj uplne nepouzitelne­" ?!?!??!?
Mame tento LCD doma, a jen par her jsme byli lini nastavit, aby jely Wide .. ostatne dost z nich jedou nativne rovnou .. nevim, co hrajes za historicke humusy.
A ze napr. AOE3 dole ma sisata kolecka ?? inu, to je dano praseckym postojem autoru hry .. jini autori to vyresili lepe .. :­-)
Odpovědět0  0
XXL | 12.7.200614:59
Dost dobře nechapu k čemu je dobrý LCD v klasickém formátu, napadá mne jen hraní starších her, jinak nic. Argument typu: můžem mit na ploše pěkně zobrazenou část dokumentu a pohybovat se po něm jako lupou, neberu.... Pro jakoukoliv práci je celkem nepoužitelný......
Vítej v novém miléniu :­-­), dovolil jsem si upravit tvůj příspěvek do diskuze abych ti ukázal i pohled z druhé strany. PS skutečně si myslíš, že je širokoúhlý monitor pro hry nepoužitelný ? Vzniká stále méně her které si s tímhle trendem neporadí. Počítač není jen herní konzole ­(ty už ovšem také přecházejí na širokoúhlý formát­), je multimédiální a tak k němu patří film i ta práce.
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 9.8.200610:17
No tak plus je to především na práci, na boku se krásně rozmístí pracovní nástroje a člověk má pracovní plochu širší než by měl v klasickém 4:3.

Jinak i hry se dají hrát vcelku bez problémů, k některým se dá už stáhnout podpora pro tyhle rozlišení, někde pomůže ­"urob si sám­".

Obecně je širokoúhlej obraz přirozenější než poměr 4:3.

PS: mám tenhle monitor ve dvou vzorcích ­(jedne v práci a jeden doma­) a s oběma je 100% spokojenost. Barvy jsou na obou slušné, stejně tak podsvícení.
Odpovědět0  0
mobylan | 9.8.200610:49
Prepocitajte si to sami:
Plocha monitora 16:9 je o 14% mensia ako plocha monitora 5:4 s rovnakou uhloprieckou.
Nebite ma, ja viem, ze sa hodi 16:9 na urcite aplikacie viac, ale 19­" 16:9 ma plochu ako 16.5­" 5:4.
Odpovědět0  0
an | 15.8.200614:53
Ma vetsi obsah plochy a roztec. Ja zase radsi vyssi rozliseni pri mensi rozteci :)
Odpovědět0  0
paia (12) | 15.8.200614:58
vis o tom, ze to neni 16:9, ale 16:10? :o)
Odpovědět0  0
mobylan | 15.8.200616:02
To som prehliadol. Monitor 16:10 je plosne o 8% mensi ako 5:4. Aby som to dal dokopy:
1:1 0.5 100%
5:4 0.488 97.6%
4:3 0.48 96%
16:10 0.449 89.9%
16:9 0.427 85.5%
2:1 0.4 80%
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 15.8.200616:04
To som prehliadol. Monitor 16:10 je plosne o 8% mensi ako 5:4. Aby som to dal dokopy:
1:1 _0.5 _100%
5:4 _0.488 _97.6%
4:3 _0.48­ 96%
16:10 _0.449 _89.9%
16:9 0.427 _85.5%
2:1 _0.4­ _80%
Odpovědět0  0
Styryx (39) | 12.7.200610:01
Mám tento monitor už cca 3 měsíce a naprosto mi vyhovuje, odezva je super, vrzání jsem si zatím nevšiml protože s ním v podstatě nehýbu, barvy se mi zdají dobré a podsvětlení také ­(naopak se mi zdá podsvětlení velmi malinko světlejší ve všech rozích, ale musí se na to člověk zaměřit jinak je to nepozorovatelné­). A pokud se vezme v úvahu i cena, za kterou těžko něco lepšího seženete ... :)
Odpovědět0  0
lopa | 22.6.200822:10
Taky jsem ho koupil ve výprodeji a obraz barevně výbornej. Dokonce ani nevrže:­-)
Odpovědět0  0
Makonini | 23.6.200821:10
Kde a za kolik se dá sehnat?
Odpovědět0  0
MadCap (57) | 12.7.20069:49
ked som ho testoval ja, tak moj kusok na 99% nemal taketo farebne chyby, vyzera to tak, ze je kvalita premenliva ... tym myslim ze nemal tak vyrazne farebne posuny, ostatne vlastnosti samozrejme suhlsia :­) za tie prachy je to ale imho veeelmi dobry kauf ;­) napriklad to podsvietenie v reale neni nijaka tragedia ako tvrdi technicke meranie :)
Odpovědět0  0
XXL | 12.7.20069:35
Jsem taky spokojenej, jen dokáže naštvat, že ačkoliv je v návodu psaná i černá, já ho v černé scháněl marně :­-­(. Trochu nepraktické je USB ­- docela by se mi hodilo na druhý straně, ale na to, že by mohl někdo preferovat přístup z pravé strany výrobce zapomíná. Další ­- bych mu dal za absenci přepínání vstupů a 1:1 přímo na panelu ­(uznávám, že ne každý přepínání vstupů využije, ale mě by se to hodilo víc než ovládání hlasitosti :­-­()
Odpovědět0  0
gabana | 12.7.20068:58
Rozmyslal som ktory monitor kupit a nakoniec som sa rozhodol pre tento philips. Predtym som mal 17­" lcd od Sony a je to velky rozdiel. Pocitac pouzivam vacsinou na internet, hry a klasicke multimedia.­(foto, filmy atd­). Uprimne ­- uz by som nemenil. Text je krasne ostry, farby su uplne v pohode a hrat OBLIVION v nativnom rozliseni je zazitok. Napr. PREY demo v 1280 x 1024 vam ani nepride, ze je obraz interpolovany ­- fakt dobre. Co sa tyka podsvetlenia tak nic co by ma rusilo som nezaregistroval. Vrzgajuce plasty su ozaj hlupost a nepovazujem to za vadu. A estej jedna vec, ked som si monitor odnasal z predajne, padol mi na cestu z asi dvojmetrovej vysky­(v krabici­), rana ako hrom, ale nic sa mu nestalo... Zhrnutie: vyborny moderny monitor za vybornu cenu!
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 7.8.200612:12
Ak som pochopil spravne, tak 1280x1024 sa da nastavit uprostred obrazovky neinterpolovane ­(t.j. tych 26 bodov vysky a 400 bodov sirky sa nepouziva­)?
Odpovědět0  0
an | 15.8.200614:46
Jj, lze bud nastavit zobrazeni 1:1, nebo roztahnout na celou plochu bez ohledu na puvodni rozliseni, nebo zvetseni na maximalni moznou velikost obrazu pri zachovani pomeru stran, takze po stranach zustanou cerny pruhy ­- tohle pokladam za vyslovene luxusni.
Odpovědět0  0
paia (12) | 15.8.200614:56
jakym zpusobem se tohle prepina? me se na to nepodarilo prijit a nebo to pres DVI nefunguje...
Odpovědět0  0
paia (12) | 16.8.200611:55
tak uz jsem na to prisel, na WSG pisou, ze se to musi zapnout, jak v ovladacich, tak na monitoru, ale pri prepnuti v ovladacich to hodi do rozliseni 1600x1200 s nesmyslnou frekvenci, takze obraz se rozsype, kdyz je ale nastaveno, ze si to bude ridit monitor sam, tak mi to zacalo fungovat. zvlasntni je, ze kdyz jsem to predtim zkousel, tak to nefungovalo.
Odpovědět0  0
an | 22.11.200611:54
V ovladacich jsem snad nenastavoval nic, a nastaveni je popsany na druhy strane recenze. Polozka size. Jedu jedine pres dvi. Je to na zvetseni... ne na zmenseni, ale to asi jen blbe chapu tech 1600x1200 ... to by ten panel ani nemel snad zvladnout..
Odpovědět0  0
snajprik | 12.7.20067:01
No pozerám že ma neako veľa záporov ale mne sa vôbec nezdá že by to bolo až tak strašné ako pre grafika nieje vhodný ale na ostatné využitie je to super monitor farby má aj keď nie také aké ste zvyknutý pozorovacie uhli ma dobré odozvu tiež a ani cena nieje zlá a podsvietenie som videl už oveľa horšie a boli aj drahšie aj keď nieje to podsvietenie ideálne, osobne pri kreslení ma viacej vytočí zlá odozva keď hýbem s 3D obrázkom alebo len sa chcem pozrieť nižšie na stránku ­( napr. svethardware­) a pri posuve dole či hore to rozmazuje, to sa mi vidí oveľa horšie ako iný odtieň zelenej každý ma iné priority a že mu vŕzgajú plasty? no a čo ! to nieje notebook ja sa svojho monitora dotknem tak raz za mesiac keď čistím obrazovku a naklápanie monitora osobne mi stačí aby bol vo zvislej polohe a natočený na mňa a aby mal dobre pozorovacie uhli keď niekomu chcem niečo ukázať aby naňho videl a myslím že tieto kritéria spĺňa, ako recenzia sa mi veľmi páčila ale až tak zatracovať tento monitor sa mi vidí prehnané ja si myslím že v porovnaní tento monitor cena­/výkon ponuka viac ako iné 20­" LCD
Odpovědět0  0
prudic | 12.7.20068:37
Mozes ma prosim naucit napisat cely odstavec bez akyhkolvek interpunkcnych znamienok??? Prosim, prosim, prosim, aj ja chcem pisat absolutne necitatelne....
Odpovědět0  0
an | 12.7.20068:57
Si nastav rozumne kodovani v browseru...
Odpovědět0  0
petr3 (15) | 12.7.20069:20
Interpunkcnimi znamenky byly zrejme mysleny carky a tecky mezi vetami a velka pismena na zacatku vety, ne hacky a carky nad pismeny.
Taky bych chtel umet psat bez nich. Zkusil jsem to, ale je to pekelne tezke...
Odpovědět0  0
an | 12.7.200614:54
I tak mi to prijde vcelku bez potizi citelne.
Odpovědět0  0
a8nr (84) | 12.7.200615:57
Křivdíte mu, vyskytuje se tam dvakrát čárka, jednou otazník a jednou vykřičník. :)
Odpovědět0  0
Crloš (2) | 12.7.20062:08
Dobrý den,hodláte v bodoucnu otestovat toto LCD?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
jajaja | 12.7.20068:15
pridavam sa. recenzia tohto monitora by mi velmi pomohla ­(a vela dalsim­), nakolko silne uvazujem o jeho kupe. alebo cosi priplatim a pojdem do samsungu 215tw ­- tiez horuci kandidat na testik...
Odpovědět0  0
jarno (19) | 12.7.20068:51
Souhlas, take by me zajimal test tohoto monitoru :o)
Odpovědět0  0
NkD | 12.7.20069:04
i ja se pridavam k zadosti o recenzi ViewSonic vx2025wm
Odpovědět0  0
Jan Štoll | 12.7.20069:13
Taky bych poprosil o recenzi VX2025WM
Odpovědět0  0
nuff (29) | 12.7.20069:32
Taky se pripojuji s zadosti o recenzi ViewSonic VX2025WM nebo Samsunga 215TW, verim ze to urcite pujde.

Jinak tenhle panel me moc neoslnil
Odpovědět0  0
Rakosnicek (4) | 12.7.200610:37
Mě by spíš zajímal LG L2000C
Odpovědět0  0
schali | 13.7.200612:50
ten me drsne zklamal, byl to muj tajnej tip a cena je paradni, jenze ta odezva je absolutne hrozna.
Odpovědět0  0
Ivos (1) | 14.7.200621:09
tady mas link na recenzi

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Rakosnicek (4) | 14.7.200622:19
Diky moc
Odpovědět0  0
Konias (47) | 12.7.200611:08
Též se přimlouvám za ViewSonica. Díky
Odpovědět0  0
Jiří Částka | 12.7.200618:47
Samsunga 215TW sem dnes přinesl domu, zapojil ... a odešel mi disk ... format C ... takže místo kochání se a testování reinstaluju widle. Grrrrr. Takže až to zprovoznim, hodim sem nějaké poznatky :)
Odpovědět0  0
LordSarafan | 12.7.200610:45
Recenzi na VX2025WM mate na serveru www.tomshardware.com
Staci se podivat ignoranti :D
Odpovědět0  0
Crloš (2) | 12.7.200612:52
No psal jsem tady, protože jsem se vůbec dle recenze nedozvěděl, jak je na tom monitor s pozorovacímy úhly a z toho plynoucí ztráta kontrastu či barevného podání.
Jistě, dle použíté technologie asi tuším jak by to mohlo dopadnout, přesto bych se rád ujistil.
Jinak musím pochvalit redaktora­(y­) těchto testů monitorů na Svethardware. Myslím, že recenze jsou na velmi vysoké ůrovni. Jen tak dál!
Odpovědět0  0
NkD | 12.7.200616:07
Dekuji kolego ignorante.Pro upresneni: Ja mam dokonce viewsonic wx2025wm pred sebou na stole a dokonce jsem si i tehda vygooglil par recenzi ­(fr,en­), ale velmi by me zajimalo jak si stoji tento monitor v zebricku testovani na svethardware, protoze ma IMHO super recenze na LCD.
Odpovědět0  0
Jan Štoll | 13.7.200610:22
No tak to jsi objevil lan sveta chlape B­), tu recenzi videl asi kazdy. Jenomze ti ignoranti, vcetne mne, by si tu recenzi radi precetli tady na shw, dle jejich meritek a cesky. Podle tveho nazoru, to muze shw vlastne zabalit, protoze veskery zajimavy hw se testuje na tomovi jako prvni, ze ? B)
Odpovědět0  0
mh | 27.7.200610:14
Souhlas. Premyslim nad nim take a zajimalo by me, jak by se tu zaradil do zebricku
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.