Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Philips 221S3UCB: jde to i přes USB

25.6.2012, Pavel Kovač, recenze
Philips 221S3UCB: jde to i přes USB
Philips si připravil zajímavý USB monitor, který nepotřebuje napájení ze sítě. Vystačí si zkrátka s USB připojením. Dokáže nahradit jednoduché připojení nahradit HDMI či DisplayPort? Vše se dočtete v naší recenzi.

Odezva


V monitoru nelze regulovat jas, a tak si nemůžeme zvolit maximální a diody vždy blikají. To nám trošku ztížilo měření odezvy. Nakonec se však podařilo a jistou interpolací jsme došli k následujícím výsledkům.





Všimněte si, že jsou zde některé hodnoty docela vysoké, a jiné výrazně nižší. Již tradičně u technologie TN je odezva fall o moc lepší. U odezvy rise se občas vyskytují schody, a tím se odezva výrazně prodlužuje. Je vidět, že elektronika si vzhledem k nízké spotřeba nemůže dovolit nějaké psí kusy.



A na následujícím grafu lze vidět již konkrétní odezvu 0-175-0, která odhaluje právě schody a blikání LED podsvícení. To má frekvenci slušných 295 Hz a předčí tak kdejaký běžný LCD monitor.




0-175-0 (20 ms na dílek)




50-200-50 (20 ms na dílek)

I odezva 50-200-50 má zcela shodný průběh. Schody se však objevují i u odezva fall. To asi spousta pozorných čtenářů však očekávala.
 
 

Inputlag


Inputlag jsem očekával docela velký. Říkal jsem si, že komprimace dat a posílání přes USB nějakou tu dobu zabere. Byl jsem však velmi příjemně překvapen. Opak byl pravdou. Inputlag 8,4 ms není rozhodně špatný. Samozřejmě pokud se stane, že počítač je víc zatížen, tak se inputlag může prodloužit. Také méně výkonné sestavy mohou mít inputlag vyšší. To však již nelze nějak obecně změřit.




Inputlag (20 ms na dílek)


Sledování videa


Při sledování videa si můžete všimnout jasného zpomalení resp. snížení framerate. Na videu to vidět není, ale pokud přejedete kurzorem myši, nebo přetáhnete okno po ploše (záleží na velikosti, nejvíce je to vidět při celoobrazovkovém režimu), tak se kurzor jasně zasekává. V ovladačích lze zapnout režim "optimize for Video", který detekuje zda je na obrazu přes celou obrazovku zobrazeno video, a v tom případě sníží rozlišení přenášeného obrazu.

Pokud tedy sledujete SD video, nebo video v 720p, tak to nevadí, ale u videa 1080p již poznáte degradaci obrazu. Ona je tedy vidět i u SD videa, protože není aplikována bilineární či jiná interpolace, ale pouze nearest neighbor. Video je tedy trošku "rozkostičkováno", abych to přiblížil i laikům.

Zkrátka nic moc. Kvalita obrazu je dobrá, protože má monitor slušné barevné podání (viz další kapitoly) a velmi dobrý kontrast. Právě onen kontrast vyzdvihuje monitor nad dnešní průměr.







Prosvítání obrazu je bohužel u levných monitorů problém


Jas černého bodu je docela standardní pro technologii TN. V průměru má hodnotu 0,15 cd/m2.





Hraní her


Asi si málokdo pořídí USB monitor pro hraní her. Také vás jistě zamrzí nemožnost používat jiného než nativního rozlišení. Co však nejvíc vadí, je snížený framerate a vytížení CPU u her. Občas se také stane, že obraz zcela zamrzne na cca 0,5 vteřiny. Možná to je dáno větším využitím USB portů, a toto chování se nemusí u vás projevovat, nebo naopak se může projevovat více. Vše záleží na tom, jak jsou USB porty výkonné.

Samotné hraní her však není až tak nemyslitelné. Pro občasné hráče jistě bude naprosto dostačovat. Byl jsem velmi mile překvapen. Občasný lag neprofesionální hráči asi vydrží. Rozhodně si tento monitor nepořizujte jen na hry. To, ale asi nikdo z našich čtenářů neudělá, a tak je to zde uvedeno pouze pro kompletnost recenze.