Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Pokračování legendy: Fujitsu Siemens P19-3

13.5.2008, Pavel Kovač, recenze
Pokračování legendy: Fujitsu Siemens P19-3
Ve své době si vysloužil přízeň mnoha uživatelů a dokázal, že i za nízkou cenu lze získat monitor s dobrými barvami a perfektním podsvícením. Ano, byl to FS P19-2 a nyní přichází jeho nástupce Fujitsu Siemens P19-3. Dokáže se prosadit v době, kdy je na trhu opravdu velká konkurence?

Odezva


Asi jediné, co vadilo na minulém modelu, byla nepříliš rychlá odezva, která sice neměla překmit, ale zkrátka krystalům chvilku trvalo než se dostaly do požadované polohy. Tentokrát Fujitsu Siemens naprogramoval elektroniku jinak a vznikl celkem výrazný překmit. Ten bohužel znehodnotil jinak velmi dobrou odezvu, která je ve výsledku prakticky stejná jako u modelu P19-2. Každopádně průběh odezvy je výrazně jiný, a tak uvidíme, jak se budou chovat hry a video. Teoretický test je jen jedna část.


Odezva v závislosti na změně

Na následujícím průběhu si můžete všimnout, že překmit dosahuje 20 %, což již může být velmi dobře viditelné. V některých odezvách byl překmit ještě větší.


Odezva 0-175-0 (30 ms/div)

U odezvy GTG je vidět překmit i v záporné části, což nebývá zvykem. Naštěstí již není tak velký, a v obraze by neměl být vidět.


Odezva typu šedá-šedá (30 ms/div)


Inputlag


Celkem mě potěšilo, že monitor nemá inputlag. Obvykle jsou monitory s technologií xVA popř. IPS "obdařeny" inputlagem, který dost trápí profesionální hráče FPS her. To se ovšem tentokrát nepotvrdilo.


Inputlag (10 ms/div)

Pozn.: Tmavě zeleně je na grafu vyobrazen průběh blikání CRT obrazovky a světle zeleně LCD obrazovky.


Sledování videa




Jako vždy jsem se zaměřil hlavně na HD videa (v tomto případě pouze 720p, protože 1080p nemá pro monitor smysl). Hvězdné války, Pulp Fiction a Planet Earth jsou podány velmi dobře. U některých jsem si lehce snížil Black Level, aby film získal trošku na hloubce, ale obvykle 50 % dostačovalo. Navíc je zvláštní, že jsem nezaznamenal žádný problém s překmitem, který obvykle způsobuje šum v obraze. Jediný film, kde jsem si toho trošku všiml (a to až po hodně dlouhém pozorování pár scén pořád dokola), byl Pulp Fiction. Barevně jsem byl s obrazem velmi spokojen. Sice jsem nejdříve musel trošku pohrát s OSD menu, abych odstranil lehce nazelenalý obraz, ale o tom až v kapitole o testech barev.


Hraní her



U her však byl překmit již větší problém. Nejproblematičtější hra Half-Life 2 měla dost často rozdvojené okraje objektů. Naštěští toto rozdvojení nebylo až tak velké a po chvilce si na něj zkrátka zvyknete. Ostatní hry na tom jsou plus minus stejně. U některých je vidět překmit, u některých skoro vůbec. Záleží na každé hře a jaké používá barvy/textury. Oproti minulému modelu je zde znatelné zlepšení, ale stále to není ono.