Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Poruchy plynulosti pohybu v počítačových hrách

30.10.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Poruchy plynulosti pohybu v počítačových hrách
Už jste někdy slyšeli o poruchách plynulosti pohybu v počítačových hrách? Víte, co jsou to latence, frame times, jak je měřit a vyhodnocovat? Pokud ne, tento článek by Vám neměl uniknout, jelikož je určený právě pro Vás.

Výpočet stutteringu





Pokud se na předchozí graf podíváte ještě jednou, pak zjistíte, že díky námi vytvořené křivce snímkové frekvence (červená) nebude již výpočet směrodatné odchylky stutteringu žádným větším problémem.





Při výpočtu směrodatné odchylky stutteringu budeme postupovat naprosto stejným postupem, jako tomu bylo u snímkové frekvence. Jediným rozdílem ve výpočtu bude to, že tentokrát nebudeme odchylku odvozovat od průměrného času snímků (průměrný frame time), ale od hodnot námi vytvořené křivky snímkové frekvence (červená).

Směrodatná odchylka stutteringu tedy vyjadřuje opět jakousi "průměrnou" vzdálenost hodnot frame times od křivky vyjadřující průběh snímkové frekvence. Opět zde platí ono pravidlo, že čím vyšší hodnota směrodatné odchylky, tím vyšší je také variabilita stutteringu a naopak. Stejně jako tomu bylo u směrodatné odchylky snímkové frekvence, tak i zde jsou jednotkou směrodatné odchylky stutteingu milisekundy.


Micro-stuttering


Posledním typem poruch plynulosti pohybu, který nám zbývá určit, je micro-stuttering. Co se týká micro-stutteringu, ten bohužel zatím matematicky vyjádřit neumíme. Není to však žádné neštěstí, protože přítomnost micro-stutteringu poznáme vizuálně z grafu frame times a pokud by nás zajímala nějaká jeho míra, pak ta je již zahrnuta v naší odchylce stutteringu.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.