Profesionál útočí - EIZO S2231W
Spousta čtenářů Světa hardware si doslova žádala recenzi LCD monitoru EIZO S2231W. Parametrově jde o velmi zajímavý kousek s technologií S-PVA, navíc za celkem příznivou cenu. Pojďme se společně podívat na to, jak dopadl při měření optickými sondami.
Kapitoly článku:
Odezva
U panelů s technologií S-PVA jsme zvyklí na pouze průměrnou odezvu, která se pro hráče příliš nehodí. Samozřejmě toto EIZO rozhodně nemíří mezi hráčskou komunitu, a tak mu jistě drobné zaškobrtnutí v odezvě omluvíte. Výrobce udává odezvu 8 ms v GTG a v podstatě to naše měření potvrzuje. Maximální celková odezva je 22,3 ms, minimální 15 ms. Průměrná dosahuje hodnoty 18,7 ms.
Odezva v závislosti na změně
Koukněme se na odezvu 0-175-0, která sice není zcela typická při běžné práci, ale stále se z ní dá hodně poznat. Hodnota rise=11,6 ms a fall 8,6 ms. To jsou hodnoty celkem běžné pro S-PVA panely a v podstatě nelze nic jiného očekávat.
Odezva 0-175-0 (30 ms/div)
Stejně se chová i odezva typu šedá-šedá, která již je typičtější při běžné práci. Hodnoty jsou 9,4 ms pro rise a 7,6 ms pro fall.
Odezva typu šedá-šedá (30 ms/div)
Inputlag
Zpracování obrazu chvilku trvá, a tak se zde setkáváme s inputlagem s hodnotou 20 ms.
Inputlag (10 ms/div)
Pozn.: Tmavě zeleně je na grafu vyobrazen průběh blikání CRT obrazovky a světle zeleně LCD obrazovky.
Sledování videa
Při sledování videa jsem nezaznamenal žádný výraznější problém. Odezva se sice sem tam zadrhla a vytvořila rozmazaný obličej, ale celkově stále dostačuje. Samozřejmě na rychlé 2ms TN panely to nemá, ale vzhledem k tomu, že se jedná spíš o grafický monitor, tak je výsledek velmi dobrý. Barevně není monitoru co vytknout, o tom si však povíme něco později. S jasem je to sice trošku horší, protože při přímém slunečním světle se může stát, že toho moc neuvidíte, ale ten, kdo si kupuje takovýto monitor, má jistě i dobře upravené pracoviště a slunce mu na monitor nesvítí. Kontrast je dostačující a nemám k němu žádnou výtku. Podání černé barvy je na tom také velmi dobře.
Hraní her
Při hraní her jsem si všimnul občasného rozdvojování hran a rozmazávání textur. Samozřejmě nejde o hráčský monitor, a tak mu to jistě odpustíme. Hráči se tedy raději poohlédnout jinde, nebo si koupí tento monitor pro grafiku a za pár tisíc si koupí monitor pro hry. Vše má svoje řešení.