Radeon 9000 v zajetí našich testů
11.9.2002, Pavel Švéda, recenze
Konečně se k nám dostal nejnižší z nejvyšší současné řady Radeonů – ATI Radeon 9000. Dnes mu sice bude sekundovat pouze GeForce3, ale v blízké době se dočkáte velkého srovnání, zatím nebudeme předbíhat. Čeká na vás hodně zajímavých benchmarků a také pár překvapení například v podobě Chameleon Marku… Proč jsme jej znovu nasadili a zrovna u ATI? Vysvětlení je hned na další straně.
Pozn.: Doplněno o testy grafických karet Radeon 9000 Pro a Xabre 400
Pozn.: Doplněno o testy grafických karet Radeon 9000 Pro a Xabre 400
Kapitoly článku:
Herní testy:
Obr. 19 - Unreal Tournament
Obr. 20 - Comanche 4 Benchmark
Obr. 21 - Return to Castle Wolfenstein - demo Checkpoint
Obr. 22 - Quake III Arena - demo Demo001
Testy antialiasingu. Řešení firmy ATI, nazývající se SmoothVision, je postaveno na modifikovaném Super-Samplingu a nabízí možnosti Quality a Performance, přičemž každá z nich má ještě pět stupňů - to je celkem 10 výkonnostně kvalitativních úrovní.
Pozn.: Jednotlivé druhy anti-aliasingu zvládají různá maximální rozlišení, proto při rozlišení 1024 x 768 v modech 3x, 5x a 6x zcela chybí mod Quality.
Obr. 23 - SmoothVision v Quake III Arena - 640 x 480 - mod Quality
Obr. 24 - SmoothVision v Quake III Arena - 1024 x 768 - mod Quality
Obr. 25 - SmoothVision v Quake III Arena - 640 x 480 - mod Performance
Obr. 26 - SmoothVision v Quake III Arena - 1024 x 768 - mod Performance
Výkon anizotropického filtrování:
Obr. 27 - Anisotropické filtrování v Quake III Arena