Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem

19.10.2007, Petr Papež, recenze
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem
Dnes otestujeme novinku, cenově výhodnou kartu Sapphire ATI Radeon HD 2900 PRO, která se od verze XT liší pouze nižšími frekvencemi a hlavně nižší cenou. V testu bude pro srovnání Radeon HD 2900 XT, HD 2600 XT, GeForce 8800 GTS 320MB a 8600 GTS 256MB.

Call of Duty 4 demo


  • Vývojový tým: Infinity Ward
  • Distributor: Activision
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: prozatím neznámý (jinak velmi pokročilý včetně kvalitní fyzikální části)
  • Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)



Test proběhl na obyčejných ovladačích. NVIDIA BETA ovladače 163.75 určené speciálně pro UT3 a právě CoD4 na výsledcích nic výrazného nezměnily. Pravděpodobně se spíše jedná o ovladače zlepšující stabilitu spíše než zvyšující výkon.


Clive Barker's Jericho demo


  • Vývojový tým: Mercury Steam
  • Distributor: Codemasters
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: Mercury Engine
  • Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)



Poněkud zvláštní situace nastala u karet s menší pamětí jak 512MB a to včetně NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB z vyššího mainstreamu. Karty s FSAA při vyšších rozlišeních absolutně nestíhaly a ze hry se stala velmi špatná slideshow. Ani BETA ovladače (163.75) problém nevyřešily (je-li vůbec řešitelný).

TimeShift demo


  • Vývojový tým: Saber Interactive
  • Distributor: Vivendi Games, Sierra Entertainment
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: Saber 3D
  • Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)



TimeShift sám pravděpodobně používá nějaký algoritmus vyhlazování obrazu (FSAA), protože zapnutí (i násilné) FSAA v ovladačích s počtem snímků nijak nehýbalo.

F.E.A.R. Perseus Mandate demo


  • Vývojový tým: TimeGate Studios
  • Distributor: Vivendi Universal
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: Lithtech: Jupiter EX
  • Render: ? (testováno na DirectX 10)



Ve hře se vyskytl jediný problém a to právě s ATI Radeonem HD 2900 PRO, jenž na nejvyšší rozlišení nespustil FSAA s AF. Příkladná chyba grafického ovladače.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.