>
>
>
>
>
>
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem
19.10.2007, Petr Papež, recenze
Dnes otestujeme novinku, cenově výhodnou kartu Sapphire ATI Radeon HD 2900 PRO, která se od verze XT liší pouze nižšími frekvencemi a hlavně nižší cenou. V testu bude pro srovnání Radeon HD 2900 XT, HD 2600 XT, GeForce 8800 GTS 320MB a 8600 GTS 256MB.
Kapitoly článku:
- Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem
- Gigabyte 8600 GTS GV-NX86S256 256MB
- Gigabyte GeForce 8800 GTS GV-NX88S320H-B-RH 320MB
- Sapphire HD 2600 XT 256MB GDDR3
- Sapphire HD 2900 PRO 512MB GDDR3
- Sapphire HD 2900 XT 512MB
- Testovací sestava, testovací metodika
- Bioshock (DX9), TC's R6: Vegas (DX9), World in Conflict (DX9 a DX10)
- Prey (OGL), Supreme Commander (DX9), MoHA (DX10), CoH (DX10)
- CB's Jericho demo (DX10), CoD 4 demo (DX10), Timeshift demo (DX10), F.E.A.R. PM demo (DX10)
- Hlučnost, spotřeba, přetaktování
- Poměr cena/výkon, cena
- Závěr
Call of Duty 4 demo
- Vývojový tým: Infinity Ward
- Distributor: Activision
- Datum vydání: nevyšlo
- Typ hry: akční z pohledu první osoby
- Engine: prozatím neznámý (jinak velmi pokročilý včetně kvalitní fyzikální části)
- Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)
Test proběhl na obyčejných ovladačích. NVIDIA BETA ovladače 163.75 určené speciálně pro UT3 a právě CoD4 na výsledcích nic výrazného nezměnily. Pravděpodobně se spíše jedná o ovladače zlepšující stabilitu spíše než zvyšující výkon.
Clive Barker's Jericho demo
- Vývojový tým: Mercury Steam
- Distributor: Codemasters
- Datum vydání: nevyšlo
- Typ hry: akční z pohledu první osoby
- Engine: Mercury Engine
- Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)
Poněkud zvláštní situace nastala u karet s menší pamětí jak 512MB a to včetně NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB z vyššího mainstreamu. Karty s FSAA při vyšších rozlišeních absolutně nestíhaly a ze hry se stala velmi špatná slideshow. Ani BETA ovladače (163.75) problém nevyřešily (je-li vůbec řešitelný).
TimeShift demo
- Vývojový tým: Saber Interactive
- Distributor: Vivendi Games, Sierra Entertainment
- Datum vydání: nevyšlo
- Typ hry: akční z pohledu první osoby
- Engine: Saber 3D
- Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)
TimeShift sám pravděpodobně používá nějaký algoritmus vyhlazování obrazu (FSAA), protože zapnutí (i násilné) FSAA v ovladačích s počtem snímků nijak nehýbalo.
F.E.A.R. Perseus Mandate demo
- Vývojový tým: TimeGate Studios
- Distributor: Vivendi Universal
- Datum vydání: nevyšlo
- Typ hry: akční z pohledu první osoby
- Engine: Lithtech: Jupiter EX
- Render: ? (testováno na DirectX 10)
Ve hře se vyskytl jediný problém a to právě s ATI Radeonem HD 2900 PRO, jenž na nejvyšší rozlišení nespustil FSAA s AF. Příkladná chyba grafického ovladače.