Rytíř Xabre je zde
10.9.2002, Pavel Švéda, recenze
Silicon Integrated Systems Corporation známá svými kvalitními čipovými sadami pro AMD i Intel je na poli „velkých“ 3D akcelerátorů poměrně nováčkem. Většina jejich předchozích počinů v oblasti grafiky byla spíše určena pro segment notebooků. Uvedením čipu Xabre se snaží pomalu nastoupit i do oblasti výkonných desktopů.
Kapitoly článku:
Herní testy:
Obr. 27 - Quake III Arena - demo Demo001
Obr. 28 - Return to Castle Wolfenstein - demo Checkpoint
Obě hry založené na enginu Quake jsou především závislé na rychlosti texturování a propustnosti grafické paměti. Proto se Radeon se svojí 400 MHz pamětí umísťuje výrazněji za svými konkurenty. Zajímavý je odskok Xabre ve RtCW v rozlišení 1600 x 1200.
Obr. 29 - Unreal Tournament
Tato hra je sice více závislá na celkové rychlosti systému/CPU než přímo na grafické kartě, nicméně i zde jsou vidět rozdíly. Xabre končí na posledním místě.
Obr. 30 - Comanche 4 Benchmark
Výsledky tohoto benchmarku nejsou zcela objektivní, neboť Comanche správně nedetekoval emulované Vertex Shadery použité u Xabre, přesto byla P4 schopna tuto jednotku nahradit více než dobře a dopomoci Xabre k první pozici.