Rytíř Xabre je zde
10.9.2002, Pavel Švéda, recenze
Silicon Integrated Systems Corporation známá svými kvalitními čipovými sadami pro AMD i Intel je na poli „velkých“ 3D akcelerátorů poměrně nováčkem. Většina jejich předchozích počinů v oblasti grafiky byla spíše určena pro segment notebooků. Uvedením čipu Xabre se snaží pomalu nastoupit i do oblasti výkonných desktopů.
Kapitoly článku:
Syntetické testy:
Výsledky v 3DMark 2001SE nevypadají špatně, mnohem zajímavější jsou ale dílčí výsledky jednotlivých testů (viz příští dvě kapitoly).
Obr. 32 - Vulpine GLmark
GLmark Xabre příliš nesedl, emulované Vertex Shadery byly pro tento benchmark příliš slabé, jak Radeon 9000 tak GeForce3 mají navrch.
Obr. 33 - TempleMark
Situace je obdobná jako v předchozím testu, tentokrát však více záleží na Pixel Shaderech.
Obr. 34 - VillageMark
Velký zvrat ve prospěch Xabre. Tento benchmark je zaměřen na test optimalizace výpočtu 3D scény. Occlusion culling - jak se tato metoda obecně nazývá, se zabývá vyřazováním objektů vizuálně blokovanými jinými objekty z renderovacího procesu. Tímto lze nejen ušetřit spoustu výpočetního času GPU, ale i výrazně omezit tok dat po sběrnici grafické karty (např. zbytečné textury). Xabre zde Radeon 9000 překonává přibližně dvojnásobně ve všech rozlišeních, i náskok před GeForce3 je více než slušný.
Obr. 35 - Cinebench 2000
Obr. 36 - SPECviewperf 7.0
Profesionální OpenGL aplikace nejsou pro Xabre příliš silnou parketou, zde se celkově umísťuje až na posledním místě za Radonem 9000 a GeForce3.