Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rytíř Xabre je zde

10.9.2002, Pavel Švéda, recenze
Rytíř Xabre je zde
Silicon Integrated Systems Corporation známá svými kvalitními čipovými sadami pro AMD i Intel je na poli „velkých“ 3D akcelerátorů poměrně nováčkem. Většina jejich předchozích počinů v oblasti grafiky byla spíše určena pro segment notebooků. Uvedením čipu Xabre se snaží pomalu nastoupit i do oblasti výkonných desktopů.

Syntetické testy:







Obr. 31 - 3DMark 2001SE (Build 330)


3DMark.zip
Soubor 1 - Projektové a textové soubory 3DMarku

Výsledky v 3DMark 2001SE nevypadají špatně, mnohem zajímavější jsou ale dílčí výsledky jednotlivých testů (viz příští dvě kapitoly).


Obr. 32 - Vulpine GLmark

GLmark Xabre příliš nesedl, emulované Vertex Shadery byly pro tento benchmark příliš slabé, jak Radeon 9000 tak GeForce3 mají navrch.


Obr. 33 - TempleMark

Situace je obdobná jako v předchozím testu, tentokrát však více záleží na Pixel Shaderech.


Obr. 34 - VillageMark

Velký zvrat ve prospěch Xabre. Tento benchmark je zaměřen na test optimalizace výpočtu 3D scény. Occlusion culling - jak se tato metoda obecně nazývá, se zabývá vyřazováním objektů vizuálně blokovanými jinými objekty z renderovacího procesu. Tímto lze nejen ušetřit spoustu výpočetního času GPU, ale i výrazně omezit tok dat po sběrnici grafické karty (např. zbytečné textury). Xabre zde Radeon 9000 překonává přibližně dvojnásobně ve všech rozlišeních, i náskok před GeForce3 je více než slušný.


Obr. 35 - Cinebench 2000



Obr. 36 - SPECviewperf 7.0

Profesionální OpenGL aplikace nejsou pro Xabre příliš silnou parketou, zde se celkově umísťuje až na posledním místě za Radonem 9000 a GeForce3.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.