Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.8.2008, Pavel Kovač, recenze
Máme tu další 22" model od Samsungu, tentokrát je to zbrusu nový kousek, a tak máte náskok před koupí a již budete vědět, jaký monitor je. A protože již delší dobu nebyla žádná inovace metodiky, tak v této recenzi naleznete jednu novinku.
Gudas (3) | 22.12.200822:55
Ehm, recenzia na 2233BW, graf stability jasu z T240HD a v závere ďakujete za zapožičanie T220. Tak ako?
Odpovědět0  0
Fraqta | 9.11.200815:37
Jak v OS Windows XP pouziju ten icc profil, co jsem si stahnul k tomuto monitoru z recenze? Dam vlastnosti zobrazení > Správu barev, dam pridat a nic....barvy jsou takove jake byly?? jak to mam udelat?
Odpovědět0  0
Piiters | 14.9.200819:46
Jsem rád, že aspoň tento server provádí testy monitorů, ať se jedná o jakýkoliv typ. TN se nejvíce prodávají, tak je dobře, že jich je nejvíc. Takže díky....a jen tak dál.
Odpovědět0  0
An7yk (3) | 5.9.20088:23
vlastnim jiz pekne zabehle CRT SAMSUNG 797DF , bude tuto dostatecna modernizace monitoru ? :D predevsim na hry , nake slusne TNko na hry, protoze PVA za ty prachy ...
Odpovědět0  0
Daniel Vytisk | 29.8.200813:43
Po přečtení diskuze musím reagovat a pochválit recenzenta. Testy TN panelů jsou důležité a opodstatněné protože jejich prodej je tisícinásobně větší než IPS panelů. Na tisíc zákazníků, kteří chtějí panel do 10k je jeden, který chce dražší LCD panel na něco jiného než na hry a brouzdání po netu. Ten jeden je, ale hodně zvýdavý a prochází všechny recenze a není líný se ozvat. Proto jsou tu hlasy, které odsuzují recenze TN panelů a chtějí recenzi toho svého vybraného.
Proto za všechny ty ostatní, děkuji.
Odpovědět0  0
Mend5 | 29.8.200819:58
Predevsim by sis mel uvedomit, ze lide, kteri si kupuji takto levne TN panely vetsinou takoveto precizni recenze vubec nepotrebuji, protoze od monitoru ani nevyzaduji zadnou kvalitu. To je jako by se delaly recenze jenom na ATi 3470 a integrovane grafiky od Intelu, protoze se jich proda nejvic a recenze HighEnd 4870­/GTX280 by nikdo nedelal, protoze se jich proda minimum. Chapes? Lidi co kupuji TN takoveto recenze nepotrebuji, je to jeden smejd vedle druheho.

A k tem dvema od HP pridavam jeste PVA HP LP2275w, ktery ma stejny panel jako EIZO S2231W, jenom za polovicni cenu. Sem zvedav jak je na tom s elektronikou a homogenitou.
Odpovědět0  0
Daniel Vytisk | 29.8.200820:49
Nejvíc se teď prodávají TN s úhlopříčkou 22­" a začíná i velká poptávka po levnějších 24­". To znamená relace 5.000­-10.000 Kč, což nejsou malé peníze. TN panely navíc mají nejvíc ­"nešvarů­" a koupit třeba LCD za 6.000,­- a zjistit, že má řadu chyb nepotěší. Testy rozhodně smysl mají a chtěl sem recenzenta potěšit kladným ohlasem. A ­"hráčů­" co hledají nový monitor je určitě víc než dost.
Odpovědět0  0
8-bit (38) | 30.8.20081:10
Je sice pěkné že se toho prodá nejvíc, ale 80% kupujících TN monitory si vybírá ten, u kterého výrobce napíše lepší čísla. VŠECHNY TN trpí stejnými nešvary­- děsné podsvícení ­(co bys taky chtěl od dvou CCFL na 24­"), vybluté barvy a 6b na barvu, což je 262144 odstínů ­(to není nic moc, a aby se ušetřilo na pár kouscích křemíku a i na drátech, používají se různé prasárny s podsvícením­). Protože jsou tady nejlepší recenze monitorů co jsem kde viděl, nebylo by od věci otestovat i něco pořádného a ne ty nejlevnější monitory.
Odpovědět0  0
Daniel Vytisk | 30.8.20081:41
Právě, že sou mezi jednotlivýma značkama i modelama dost propastné rozdíly. Takže se dá říct, že co model panelu to originál, kdežto ty hodně drahé LCD ­(nad 15.000,­-­) už si sou hodně podobné.
Ale obou nám de o to samé. Utvrdit se, že námi vyhlídnutý kousek je dobrý. Jen sem musel reagovat na to houfné odsuzování recenzí TN panelů.
A souhlasím s tebou, že tady mají jedny z nejlepších recenzí monitorů a to i v porovnání se světem.
Odpovědět0  0
8-bit (38) | 30.8.20082:37
Já monitor považuji za nejdlouhodobější investici do compu, takže už dlouho vybírám a mám už asi vybráno ­(pokud se ještě neobjeví nějaká škaredost­), tak jen čekám až bude dostupná nová revize. Nejdřív jsem chtěl něco do 10k a docela se mi líbil HP w2408h, než jsem spatřil fotky v diskusi na czc, to mi spadla čelist ­- pozor, jen pro otrlé ­(­-:
Protože už mám dost mého 18bitového panelu, byl to jediný TN monitor, který připadal v úvahu. Proto si radši připlatím 1­/3 navrch a snad nebudu dlouhou dobu na nic nadávat.
Co se týče těch rozdílů, tak podle toho co vidím trpí TN panely vždy dvěma nedostatky, které vždycky přebijou to ostatní. Podsvícení pomocí 2 trubic a ty barvy.
Odpovědět0  0
Mend5 | 25.8.200822:16
Po sérii low­-end TN panelů by to chtělo recenze pořádných LCD jako HP 2475 nebo především HP 2480zx. Oba mají IPS a 2480zx se již nějaký ten pátek prodává, přičemž by mělo jít o technologický vrchol za rozumné peníze.
Odpovědět0  0
CeCo (121) | 29.8.200813:30
Oba mam doma a oba su fasa :­) Aj ked skok na 2480zx nie je taky velky, plati sa tam skor za farebne priestory a moznost kalibracie ­(treba vsak kupit externu sondu­).

C
Odpovědět0  0
fwefw (1) | 14.8.200822:12
Kovači, ty se z testování těch TNek jednou zblázníš :­-­( Co tak zkusit i jiné technologie nebo máš nějaké extra prémie za testování těhle TN šuntů pořád dokola.
Odpovědět0  0
8-bit (38) | 14.8.200822:38
Bohužel to lidi stále nejvíc kupujou... Ale mravný LCD už dávno nebyl, to je pravda. Což takhle to spravit třeba DELLem 2408WFP? Vážně o něm uvažuju a chybí nějaká kvalitní recenze, kterých je na ty TN od Samsungu škoda :­-)
Odpovědět0  0
jaja99 | 15.8.20080:59
ja bych byl pro recenzi Viewsonic VP2250wb , podle toho co je na netu tak nema inputlag, skoda ze jsem nikde nenasel jedo odezvu, protoze se mi zda lepsi jak samsung T220
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 18.8.20088:46
jak už jsem psal, hlas + :­). Ale někde v INETovém šumu jsem registroval, že 2408WFP je zatím snad horší jak 2407WFP. ­(a čert ví zda to opraví revizema fw stejně jako 2407, kde ze začátku byl dost katastrofální)
Odpovědět0  0
Jája99 | 14.8.20080:04
dekuji za perfektni recenze vsech TN monitoru, ale bohuzel si stale nemuzu vybrat, muzete mi poradit? hledam monitor na filmy, grid a CS velikost 22­" s perfektni odezvou a DVI za rozumnou cenu­(tj. pro me kolem 6k­).
Testovaci metodika mistra testare je perfektni, at hledam jak hledam tak lepsi web s testama LCD jsem nikde nenasel.
Odpovědět0  0
GTbbbbbbb | 13.8.200821:26
Uz zase Samsung uz zase TN. Neni to ztrata casu?
Chceme neco­-IPS, neco­-PVA jasne!!!!! A ne od Samsunga!!!!!!!!

Odpovědět0  0
8-bit (38) | 12.8.200823:39
Zdravím,
Já jsem zase docela zvědavý na DELL 2408WFP, 24­", je to S­-PVA, má 7 CCFL trubic, a cena je celkem přijatelná. Chtěl bych tedy poprosit o zařazení do fronty kdyby byl nějaký k dispozici :­-)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 13.8.200821:05
přidávám se :­) a protože někdo z autorů má starší model, tak srovnání se nebráním O:­-)
Odpovědět0  0
fero1234 | 12.8.200815:48
Moc bych prosil otestovat HP LP2275w, ma velice zajimavou cenu ­(399$­) tak by mne zajimalo jestli to nema nejakej hacek :­). ­(brutalni inputlag nebo tak neco­)

Lenovo 220x taky vypadalo uzasne ale az tak uzasne to neni tak jestli to nebude podobnej pripad.

Proste ja nechcu TN panel ale ja si taky rad zahraju ­(cs, lfs­) tak aby to bylo pouzitelny.
Moje CRT uz ma toho celkem dost :­( .

Ta nova metodika testovani vypada zajimave. I kdyz na prvni pohled zlozite.

Mne by zajimalo jak probiha kalibrovani barev pomoci sondy ? :­)
Odpovědět0  0
denycek | 30.8.200822:15
Tento monitor jsem zrovk¨na koupil, vše je super, až na ty zvuky, které ten monitor vydává. Je to něco strašného. Tohle ještě žádné LCD co jsem viděl nedělalo.
Odpovědět0  0
daemon64 (18) | 12.8.200811:15
Přestal jsem číst, když jsem uviděl TN... už tu dlouho žádná recenze kvalitního monitoru nebyla. No co, ať má třeba inputlag 30ms, ale pořád lepší, než se dívat na hnusné barvy a nevidět obraz z 20° ­(nevím, proč výrobce uvede 170­/170, když se na něj z tohoto úhlu dívat nedá ... skutečnost u všech TN je 20­/20. U mého EIZA ať se kouknu z jakéhokoli úhle, obraz stále stejný ­(pouze minimálně žloutne od 165°)
Odpovědět0  0
Usm (78) | 12.8.200814:11
drtivá většina lidí zde hraje hry, takže nějakej 30ms je absolutně nepoužitelnej ­- TN panely zkrátka jsou pořád nejrozšířenější a na jiných než TN se hry hrát nedají, at maj obraz sebehezčí
Odpovědět0  0
notorius | 12.8.200814:57
"Drtivá většina lidí zde hraje hry­" ­- mohl bych vidět nějaký důkaz, který podloží toto tvrzení?
Odpovědět0  0
Miko_zrovnabezloginu | 12.8.200815:12
mno, třeba já si ještě zahraju i v 26ti. Nicméně už delší dobu neplatí, že by bylo něco jiného než TN pro hry nepoužitelné. ­(osobně jsem s Dellem 2407WFP spokojen a ten už něco pamatuje)
Odpovědět0  0
Bukefalos | 18.8.200817:20
Tak treba ja jsem ten dukaz. Pochop, ze TN+ jsou zdaleka nejprodavanejsi monitory, tudiz jsou jejich recenze nejvice poptavane, takze SWH dela dobre, ze se orientuje na tuto kategorii. Na PVAcka nad 10k je zvedavy jenom zlomek lidi oproti TN, dekuji.
Odpovědět0  0
RARK9 (6) | 12.8.200815:29
Prave ze drtiva vetsina hry nehraje. Vetsina lidi jsou obcasny hraci ktery to zapnou jednou tydne na hodinu nebo dve, protoze na to nemaj cas nebo naladu. Kdyz nekdo hraje hodne, tak si samozrejme musi koupit TN, to je jasny ­- v soucasny dobe je podle me nejlepsi Samsung 2493HM matnej. Ale pro vetsinu lidi ktery hrajou obcas je mnohem lepsi S­-IPS, S­-PVA a podobne, protoze tyhle panely maj lepsi barvy a pozorovaci uhly. Jako na prohlizeni a upravu fotek, grafiku atd. jedine tyhle technologie. Filmy na tom vypadaj taky lip... ­- Proc se asi delaj LCD televize S­-IPS? ­- protoze TN je desny. Takze beznej uzivatel kterej si prohlizi fotky, upravuje je, kouka na filmy a serialy, na telku ­(kdyz ma tv kartu­) a obcas si zahraje.... Lepsi technologie vitezej. Radsi si koupim S­-PVA Dell 2408WFP za 15 hadru a budu ho mit nekolik let nez abych si koupil napr. TN Samsung 2493HM za 10 hadru a za 2 nebo 3 roky resil ze si koupim lepsi, protoze se na to neda koukat. To bych musel bejt milionar abych takhle menil veci. Navic ten cenovej rozdil a rozdil kvality a obrazu... Jak se rika....Nejsem tak bohatej abych si kupoval levny veci. :­-­)
Odpovědět0  0
notorius | 12.8.200816:04
presne tak. Lip bych to nenapsal. Taky si obcas zahraju­(je mi 27­). ZAtim mam furt CRT a pokukuju prave po nejakym 22­-24­" LCD. Rozhodne by to melo bejt PVA nebo IPS. Na fotky je TN opravdu nepouzitelne. Kdo jednou videl slusne LCD­(EIZO, NEC, FSC, HP­), tak vi...
Odpovědět0  0
Plechi (1) | 19.8.200814:58
Nevím, proč furt třepete, že TN je na fotky nepoužitelné ... ano, ale možná pro poloprofi a profesionály, navíc jen pro ty z nich, kteří fotky podstupují dále, např. ke kvalitnímu tisku, či na další zpracování, nebo podobně vybaveným kolegům.
Na kvalitní práci s fotkami současné TN panely stačí, protože i ty jdou lehce nastavit např. dle labu tak, abych viděl to, co mi lab dodá. A pokud fotky šířím dále mailem, či na web galerie...k čemu bych se s tím prděl na monitoru za 25k, když většina lidí má stejně ty samé TN panely za 5k, navíc si nejsou schopní ani seřídit ani jas, či kontrast, včetně většiny standardních českých svatebních fotografů a rádoby poloprofesionálů.
Fotím C30D a fotky upravené na kalibrované grafické stanici jsem porovnával asi na 10LCD, které mají známí, v práci a tak po různu. Ty fotky byly na všech monitorech diametrálně odlišné co do barev, tak do jasu a kontrastu ... tak proč bych si měl proboha kupovat tak drahý monitor? Abych se mohl doma v soukromí kochat, jak to mám hezky vyfocený? Takže využití pro neTN panely platí dle mě stále jen pro úzkou skupinu lidí, viz. začátek příspěvku.
Odpovědět0  0
Miko (230) | 19.8.200817:42
nu... tvůj názor a tvé oči a tvé použití ­(byT´jsi snad první kdo srovnává fotky a je schopen TN obhajovat­). Já taky pár TNek viděl a musím říct jen... ani omylem.
Odpovědět0  0
rickyaff | 12.8.200820:53
"Kdyz nekdo hraje hodne, tak si samozrejme musi koupit TN, to je jasny...­" blbost a klise! uz nejaky ten piatok to neplati! TN jedine do kancelarie... AJ NA HRY SA HODI PVA al. MVA.
Odpovědět0  0
beargrey (12) | 12.8.200823:14
lg W2600hp má inputlag pod 16ms ­- a s tým, sa už dá aj zahrať. A keď si porovnám obraz TN a S­-IPS ....
Odpovědět0  0
sonic333 (6) | 12.8.200820:23
Presne tak, v tom momente ako som videl, ze je to TN, tak som skoncil... z mojho pohladu su recenzie TN uplne zbytocne, nic prevratne to neprinasa...
Odpovědět0  0
Tomekczze (4) | 12.8.200810:54
presne tak proc samy TN panely, kdyz tu jsou i lepsi. Treba takovej benq FP241VW s technologii A­-MVA ?
Odpovědět0  0
Hisťo | 12.8.200813:26
Tak tento mám práve doma a som s ním veľmi spokojný. Farby parádne ­(predtým som mal 17´ Yiama TN­). Jedinú chybičku má, že má mierne nerovnomerné podsvietenie, ktoré je však vidieť prakticky len pri jeho testovaní. Maximálna spokojnosť, navyše HDMI, USB hub a vbýborná polohovateľnosť.
Odpovědět0  0
Tomekczze (4) | 12.8.200813:40
Ja sem prave cetl jen anglicky recenze, ale libil se me uz od prvniho pohledu :­-­) Planuju ze ho kolem vanoc koupim, ted mam 19 Benqa, ale uz by to chtelo neco vetsiho. Muzu se zeptat, mas tu posledni revizi, ta by mela byt od prosince 2007.
Odpovědět0  0
Hisťo | 13.8.200812:17
Mala by to byť ona, kupoval som ho niekedy v máji 2008.
Odpovědět0  0
makso (17) | 12.8.200810:19
vdaka za usetreny cas, uvedenim typu panelu na uvodnom obrazku. V opacnom pripade by som ho zabijal citanim recenzie dalsieho TN panelu o ktorom si myslim, ze uz v tejto dobe na tomto svete nema miesto.
Odpovědět0  0
Ricrd (6) | 12.8.20089:52
Chtít po SHw.cz recenzi na nějaký S­-IPS nebo xVA panel za přijatelnou cenu ­(Dell 2408WFP, LG W2600HP­-BF, LG L245WP­-BN­) je jako foukat beranovi do pr**le a chtít po něm, aby se mu narovnaly rohy...
Odpovědět0  0
danno (337) | 12.8.20088:01
Ten rozdiel v obrazkoch pred a po kalibracii farieb by sa dal lepsie znazornit tak, ze by sa obrazky menili na tom samom mieste napr. po najdeni a opusteni priestoru obrazku kurzorom mysi. A tiez sa pripajam k testovaniu monitorov s kvalitnejsimi technoologiami, ktore dnes uz nie su o tolko drahsie a chyba vacsia osveta aby sa viac rozsirili medzi beznych ludi.
Odpovědět0  0
nuff (29) | 12.8.20087:45
Přimlouval bych se za testy monitorů, které nejsou TN. Ty ceny už nejsou tak hrozné jako kdysi. Já bych se přimlouval za HP 2475w s S­-IPS panelem, který by měl být již brzo na trhu.
Odpovědět0  0
aldaa | 12.8.200810:00
Teď navíc HP vydal i 22­" PVA HP LP2275w za zajímavou doporučenou cenu ­(9390 bez DPH­), která bude ve skutečnosti o dost menší. Recenze 2475w a 2275w by byly super ­- kdy se dočkáme? Mimochodem recenze monitorů na tomto webu jsou opravdu skvělé a propracované, díky!
Odpovědět0  0
Ricrd (6) | 18.8.20088:32
Kdy se dočkáme? Nebuďte naivní. Tady nejsou schopni zrecenzovat LG W2600HP­-BF ­(žádostí o recenzi je nespočet­), ktery se už prodává x měsíců a vy chcete recenzi novinky, která ještě není na trhu...
Odpovědět0  0
Koloděj | 13.8.200810:16
Souhlasím...jak má probíhat vývoj nových zařízení, když se budeme pořád zajímat o přestárlé technologie? Jasně, že to pařanům her stačí, ale kdo má ­(kromě odezvy­) nižší nároky, obvykle nepotřebuje tak dokonalé recenze.
To je jako důkladně testovat CD­-RW mechaniku s tím, že na zálohování textových souborů to stačí.
Odpovědět0  0
RARK9 (6) | 12.8.20087:32
Proc furt ty stejny Samsungy? Proc testy obycejnyho, nepraktickyho a osklivyho TN? Muzete mi PROSIM konecne udelat radost a otestovat poradnej monitor? Nejlepe S­-PVA...a to primo Dell 2408WFP? A jestli se konecne stane ten zazrak, tak aspon at je to nova revize A01.
Odpovědět0  0
beargrey (12) | 12.8.20087:31
Zase jeden TN sh... akobt ich jedna mater mala. V poslednom čase vyšlo niekoľko zaujímavých monitorov, napr. S­-IPS LG W2600HP­-BF, NEC 2690. Recenzovať takého lacné monitor podľa mňa nemá význam ­- za prvé sú určené na pulty obchodov kde si ich môže ktokoľvek pozrieť, a kupovať ic budú ľudia čo na shw nestrčia nos. Recenzia kvalitnejších drahších monitorov má väčšiu cenu, už aj preto lebo predajcovaia takéto monitory nedržia na sklade a nie je možnosť sa no pozrieť vlastnými očami. ­(BTW ­- ja už som to nevydržal a to LG mám na stole :)
Odpovědět0  0
pool44 | 12.8.20084:00
Koupil jsem si monitor 22­" Acer 223Wd a také mě zklamal přepálenými barvami, ale co je zvláštní, barvy se po nějakých pár hodin provozu ustálí na přijatelnějších mezích, prostě potřebují nějakou dobu zahoření.
Nevím jestli pan Kovač toto praktikuje ???
Sice jsou pořád dost syté, ale už se na to dá jakž takž dívat.
Za cenu kterou stojí si myslím, že je to dobrá volba.
Měl jsem i HP 2207h, ten je lepší v interpolaci a možná malinko v reálnosti barev ­(fotky­), ale Acer má zase sytější barvy a hodí se lépe hry a filmy.
Chtěl bych se zeptat jestli se chystá nějaká recenze 24­" ???
Případně poprosit o zařazení NE TN panelu ???

Co se týče grafu odezvy, je novější graf pro mě tošku složitější, ale po přečtení návodu se to dá :­-D
Díky za další super recenzi.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.