Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sapphire Hybrid Radeon X700 Pro v recenzi

7.10.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Sapphire Hybrid Radeon X700 Pro v recenzi
Na krátkou dobu se nám díky společnosti Sapphire dostala do ruky grafická karta s čipem Radeon X700 Pro. Samozřejmě jsem neváhal ji otestovat a vyzkoušet její schopnosti v nových hrách jako je Far Cry či Doom 3. A povedlo se i přetaktování…
Výsledky testů

Testovalo se na naší referenční sestavě:
  • Základní deska Intel D925XCV (čipset i925X)
  • Procesor Intel Pentium 4 Extreme Edition 3,40GHz (jádro Gallatin, 200MHz FSB, LGA775)
  • Paměť 2x Samsung 512MB DDR2-533, CAS 4
  • Grafická karta Sapphire Hybrid Radeon X700 Pro 256MB
  • HDD Maxtor D740X 6L040J2 (40GB, 7200 ot./min)
  • Zdroj Fortron FSP350-60PN(PF)

Použitý operační systém byl Windows XP Professional Service Pack 2, dále jsem nainstaloval DirectX 9.0c a nejnovější ovladače Catalyst 8.07 beta (kvůli novým optimalizacím). V 3DMarku 2001SE a 3DMarku 03 byly použity nejnovější patche (330, resp. 340). Testy byly prováděny ve 32-bitové hloubce, a to u syntetických testů v rozlišení 1024x768, u herních ve třech rozlišeních.

Zatím bohužel nemáme na této sestavě naměřeny výsledky pro jiné grafické karty, a tak se musíte smířit s pouhým konstatováním čísel. Nicméně Vám alespoň mohou dát základní představu o výkonu X700 Pro a plynulosti her na něm spouštěných. Posuďte tedy sami:

Syntetické testy


Benchmark
skóre
Ikona Odkaz na databázi
3DMark2001 SE
21054
3DMarks
- Vertex Shader
262,9
fps
- Pixel Shader
295,2
fps
- Advanced Pixel Shader
192,0
fps
3DMark03
7444
3DMarks
- Mother Nature
52,9
fps
- Vertex Shader
31,2
fps
- Pixel Shader 2.0
60,9
fps
3DMark05
3003
3DMarks
- Return to Proxycon
13,7
fps
- Firefly Forest
8,5
fps
- Canyon Flight
14,8
fps
- Pixel Shader
60,8
fps
- Vertex Shader - Complex
39,0
MVertices/s
CodeCreatures
58,5
fps
Gun Metal
22,3
fps
X2: The Threat
55,3
fps
Tab. 2 - Výkon Radeonu X700Pro v syntetických testech

Testy v 3DMarku se nám rozrostly o další verzi, tentokrát s číslem 05 na konci. Je velmi zajímavé, jak se škáluje výkon - 21054 v 2001SE, 7444 v 03 a pouhých 3003 v 3DMarku05. Pro zajímavost jsem uvedl i výsledky některých dílčích a rozšířených testů. Do syntetických benchmarků jsem zařadil např. i Gun Metal, který ale dosáhl jen 22,3 fps. Je vidět, že karty ATi si s jazykem Cg poradit neumí.

Pozn.: Podrobný popis benchmarku 3DMark05 naleznete ZDE.

Herní testy


Bez FSAA/AF
1024
1280
1600
Quake III Arena
390,3
259,6
187,3
Wolfenstein ET - railgun
103,1
89,8
75,8
Wolfenstein ET - battery
81,1
73,5
66,0
Comanche 4
76,2
72,8
65,6
UT2003 Flyby
264,3
205,5
139,3
UT2003 Botmatch
94,5
94,4
90,0
UT2004 Flyby
106,6
101,7
73,6
UT2004 Assault
49,4
49,4
48,9
Halo: Combat Evolved
52,1
39,3
28,0
Doom 3 (high)
53,4
35,6
x
Far Cry - default
63,2
54,1
32,7
Far Cry - Pier
81,8
56,4
39,2
Tab. 3 - Herní testy bez zapnutých optimalizací

4xFSAA/8xAF
1024
1280
Quake III Arena
204,8
135,8
Wolfenstein ET - railgun
62,4
43,5
Wolfenstein ET - battery
59,7
42,8
Comanche 4
68,3
55,0
UT2003 Flyby
157,3
114,2
UT2003 Botmatch
93,4
82,9
UT2004 Flyby
89,0
64,3
UT2004 Assault
49,2
48,2
Doom 3 (high)
28,3
19,2
Far Cry - default
32,7
29,2
Far Cry - Pier
41,5
28,0
Tab. 4 - Herní testy se 4xFSAA a 8xAF

Zde jsou již výsledky o něco přínosnější. Co se týče OpenGL testů, konkrétně enginu Quake III, dosahoval Radeon čísel velmi příjemných. Wolfenstein: Enemy Territory lze hrát velmi obstojně v 1600x1200 bez FSAA nebo v 1024x768 se 4xFSAA/8xAF. Vyšší nastavení jsou již trochu na hraně. Test Halo: Combat Evolved jsem spustil jen bez FSAA a výsledky jsou také poměrně slušné.

Zajímavých výsledků bylo dosaženo v Unreal Tournamentu. UT2003, kde je měřítkem hratelnosti Botmatch, vidíme pokles až v nastavení 1280x1024 s FSAA, ale 82 fps je hratelné skvěle. Podobný test Assault v UT2004 také neklesne svým framerate pod 48fps. Vše je ale vinou pobíhajících botů, kteří způsobují, že je hra závislá velmi výrazně na procesoru a pamětech.

Hra Far Cry, která bývá většinou dominantou ATi, běžela rozumně rychle ještě na 1280x1024 bez FSAA, při zapnutém FSAA pak hratelnost trochu klesá. Vše je samozřejmě testováno na nejvyšší detaily. A nakonec Doom 3, který je nyní hlavním měřítkem výkonu. Čísla vidíte sami - hodnotu 50 fps překročí benchmark jen v nejnižším nastavení.