Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.9.2004, Zdeněk Kabát, recenze
ATi poslední dobou plete hlavy všem svým zákazníkům a vypouští na trh Radeony s novými modelovými čísly. Zatímco Radeon 9250 je spíše matení trhu, 9550 již svému číslu dostál - jde o lehce podtaktovaný Radeon 9600. Cena je také o něco nižší, ale co je nejlepší, karta lze ideálně přetaktovat..
1  2  
hlavizek | 16.1.201118:06
ATi Radeon 9550 ­(128MB­) pokud jde o mě je to jedna z nejlepších grafik svý doby rok:2004 ale jinak mám ji dodnes a maká jak šroub 6 let a žádná vada mno co říct prostě ten kdo dělal tuhle grafiku věděl jak na to.
Odpovědět0  0
spisko | 18.11.200719:56
Nevím jak a kde mam najít,0x00000000­-a nainstalovat.chci spustit DVD a nejde to,Přehravač chce po mě ,0x00000000.ještě to nemam tak zmáklí.našla di se náká rada?DÍKY.
Odpovědět0  0
Erik123 | 6.12.200614:51
radeon 9550, ventilator na 4V, pamete 200@280, GPU 250@510. Stabilne. Dobre nie??
Odpovědět0  0
Chronosek | 8.12.200615:00
Jo, ale tohle mohlo být zajímavé tak před dvěma roky. Teď už se výkon grafických karet a nároky her pohybují trochu jinde...
Odpovědět0  0
Erik123 | 9.12.200610:01
napisal som to iba ako perlicku, hry velmi nehravam
Odpovědět0  0
Chronosek | 25.11.200521:03
Naskytla se mi příležitost prodat svoji grafickou kartu Radeon 9200, a proto jsem se se rozhodoval, kterého lepšího Radeona koupit. Cena rozhodla pro Radeona 9550 a po přečtení tohoto článku jsem už neváhal a šel nového ­"Radeonka­" koupit. Zvolil jsem kartu s VIVO, protože se mi může tato vymoženost v budoucnu hodit. Solidní kousek za nízkou cenu jsem našel na [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Jde o Sapphire Radeon 9550, 128MB DDR, 128bit, AGP 8x, DVI, VIVO za 1860 Kč s DPH. Zaujalo mě taky, že tato karta má pasivní chladič. Hned jsem ji doma podrobil testům a zde jsou výsledky. Přikládám výsledky mého předchozího Radeona 9200 a zapůjčeného Radeona 9800SE.

Testovací sestava: CPU AMD Athlon XP Barton 2500+, KT600, FSB 166 MHz, RAM 512 MB 400 MHz

Grafika: Gigabyte ATI Radeon 9200, GPU: 250 MHz, MEM: 200 MHz, RV280, BUS 128 bit, 4 pipelines, 128 MB DDR
=======================================================================­===================================

Softmod 30.11.2004 6.14.10.6497, FSB 200, CPU 3200+
3DMark2000 9736
3DMark2001 7132
3DMark2003 1185
3DMark2005 nejde
AquaMark3 GFX: 1.392, CPU: 6.952, 12.669

Grafika: Sapphire ATI Radeon 9550 VIVO, GPU: 250 MHz, MEM: 200 MHz, RV350, BUS 128 bit, 4 pipelines, 128 MB DDR
=======================================================================­====================================

SoftMod 28.10.2005 8.191.0.0
3DMark2000 default 10074
3DMark2001 default 7464
3DMark2003 default 2131
3DMark2005 default 910
Aquamark3 GFX: 2.229, CPU: 4.655, 17.998

Softmod 28.10.2005 8.191.0.0, GPU 460 Mhz, MEM 260 MHz
3DMark2000 default 11361
3DMark2001 default 9838
3DMark2003 default 3217
3DMark2005 default 1374
Aquamark3 GFX: 3.897, CPU: 4.705, 27.565

Grafika: Sapphire ATI Radeon 9800SE, GPU: 378 MHz, MEM: 290 MHz, R350, BUS 128 bit, 4 pipelines, 256 MB DDR
=======================================================================­====================================

Catalysty 29.9.2004 6.14.10.6483
3DMark2000 default 12261
3DMark2001 default 10929
3DMark2003 default 3199
3DMark2005 default 1323
Aquamark3 GFX: 3.546, CPU: 4.578, 25.556

Softmod 30.11.2004 6.14.10.6497, 8 pipeline
3DMark2000 12985
3DMark2001 12311
3DMark2003 3998
3DMark2005 1998
AquaMark3 GFX: 5.010, CPU: 4.938, 33.238

Podařilo se mi tedy zvýšit takt jádra o 84 % a takt pamětí o 30 % z 250­/200­(400­) na 460­/260­(520­) což je víc než skvělé. Paměti jsou značky Samsung. Kartu doporučuju všem, kdo hledají hodně dobrý výkon za hodně málo peněz.
Odpovědět0  0
Šobul | 8.9.200618:55
Koupil jsem tuhle kartu před týdnem. Má paměti zn. Infineon. Samozřejmě jsem zkoušel přetaktovat. GPU na 420MHz, RAM na 250MHz. Asi by to šlo ještě o trochu víc.
Odpovědět0  0
Šobul | 13.9.200613:43
Už jsem na GPU: 433MHz, RAM: 266MHz.
Dobrá kartička :­-­)­))
Odpovědět0  0
C. | 17.10.200519:36
Nevýte jak odemknout pipelines na radeonu 9550­(4 na 8­)? Všude jsou návody pouze pro jiné radeony.Neznáte pro to nějaký software nebo jiný způsob...? Díky moc!!!!
Odpovědět0  0
matyp | 22.11.200514:38
Ja puzivam DNA drivers a je to!
mam s 9550 v 3dmark2001se 13700 bodu :­))
Odpovědět0  0
STARHAWK | 22.11.200514:46
take nieco aj ide ??? z odomknut pipeline na R9550 zo 4 na 8 ??? R9550 ma len 4 a dalsie nema ci nie ?
Odpovědět0  0
robie@centrum.cz | 25.11.200520:44
Čip RV350 má jenom 4 pipeline. 8 pipeline má čip R350
Odpovědět0  0
STARHAWK | 25.11.200521:03
a cip R350 sa pouziva v ktorych kartach ??
Odpovědět0  0
Chronosek | 25.11.200521:06
Stačí vyhledat heslo na tomto serveru: https:­/­/www.svethardware.cz­/fulltext.jsp?query=R350

Ale asi jde hlavně o Radeony 9800
Odpovědět0  0
Michal z F-M | 25.8.200517:22
Caute lidi nasel jsem si tudle grafiku: Sapphire RADEON 9550SE 128MB .....a cetl jsem nektere vase nazory.Muzete mi nekdo pisnout jak moc je ta grafika dobra a na stupnici 1­-10 obodovat,taky jestli s ni mate problemy o kterych bych mel vedet.....chystam se ji koupit ale jeste si nejsem jisty........Zatim Dik Michal
Odpovědět0  0
Matejicekkk | 25.8.200521:25
Jojo, je to nejvetsi blbost co muzes udelat, je to SE bracho, tudiz pri nejmensim nizoucke takty, nebo hure 64bit NEPOUZITELNA sbernice, je to asi jako GeForce4MX....mozna horsi, hlavne si kup 256Mb pameti, ta pamet prodava :D Ne, ted vazne, kup si Sapphire 9550 bez SE 128mb viz. : [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] .... 1705Kc neni moc.ja bych ji hodnotil tak na 10, ale MINUS 10 ;)
Odpovědět0  0
Michal z F-M | 26.8.20050:26
Diky moc bracho ....vubec nechapu co jsi mi tady povidal ale verim ti a mozna mi to i nekdo poradne vysvetli.....DIK Michal
Odpovědět0  0
tonysoul | 15.7.200522:33
Mam problemy s touto grafickou. Sekaju mi hry a asi kazde 2 hodiny sa resttartuje. Samozrejme mam nainstalovane najnovsie ovladace. Prosim, ak viete co je s tym tak napiste dakujem
Odpovědět0  0
LiveBomb | 17.6.200513:55
Me se moji Asusku podarilo dostat na 400 jadro ­/ 500 pameti.. nevim zda by to slo i vic.. poradte :)
Odpovědět0  0
jirkakubak@centrum.cz | 30.7.200510:17
Prosimte já když to taktuju v riva tuneru tak mi povolí jádro max 375 nevíš čím to je?
Odpovědět0  0
Alchie | 12.6.20053:22
Asus je bomba!!!!!!!!Kupil som nedavno tuto kartu a na nete som nasiel zaujimavy clanok ako sa da s nej urobit radeon 9600XT a este kusok viac :­) za tie prachy sa to fakt oplati!!!Jadro na 540 a pamete na 295 Mhz!!!V 3dmarku 2003 ma 4120 bodov!!!Tu je adresa http:­/­/www.r9550vmod.prv.pl­/ a aj bios http:­/­/www.techpowerup.com­/bios­/ treba stiahnut 9600 Pro 128 MB 398 ­/ 250
Samsung 4.0,potom to treba preflesovat a este trochu spajkovat a 9600XT je na svete!!!
Odpovědět0  0
STARHAWK | 9.5.200522:31
Rozhodol som sa kupit bezhlucny heatpipe chladic ­- ten mali modri vetracik co mam na svojom Saphire mi vadi ­- je relativne hlucny

dam sem vediet ako to dopadlo ked to kupim a namontujem
Odpovědět0  0
pe.te@centrum.sk | 9.5.200514:31
Po precitani recenzie som si kupil kartu od Saphiru R9550 128MB VIVO 249­/198 MHz, pamate 5 ns ­- cena 2403 Sk s DPH,
ati ovladace z inst. CD 3dmark2001 ­- 8408 b
omega pretaktovane 452,5­/252,2 ­- 11838 b
som velmi spokojny ­- odporucam a dakujem recenzentom
Odpovědět0  0
BlueAce | 5.5.200521:23
Ahoj....mate niekto skusenosti s taktovanim tejto karty? Ja som sa dostal na hranicu 500­/760 a chcel by som vediet, ci to ide aj vyssie?
Odpovědět0  0
kajaja | 22.4.200516:23
Kterému výrobci mám dát přednost? Sapphire nebo Excalibur?
Dík. Tom
Odpovědět0  0
NoXHunter | 18.4.20058:55
musis si nastavit monitor, aby si pro kazdy rozliseni ulozil rozmery viditelne plochy.. jestli mas nejaky slusny tak to urcite pujde...a jinak 1280*1024 je úrece krasny rozliseni na hry :)
Odpovědět0  0
vendini | 18.4.20051:57
Mam radeona 9550 a pokud nastavim rozliseni mensi jak 1280 x 1024 tak se mi obraz zvetsi mimo hranice obrazovky a jedine co lze je ze kdyz mysi najedu na kraj, tak mi to ten obraz posouva, takze mam moznost si celou plochu prohlidnout a to same je ve hrach na open gl, nebo d3d...nevite cim by to mohlo byt??
Odpovědět0  0
Azrael | 10.2.200518:34
Kupil som Asus Radeon 9550 GE­/TD.Pamäte ma samsungy 4 ns.Jadro­-250 mhz.Pamäte­-200 mhz.Pred vytaktovanim v 3dmark 2001 mala 8287 bodov a po vytaktovani jadra na 375 a pamäti na 250 som v 3dmarku 2001 vytlacil 11238 bodov.Celkom dobry vykon za 2700 sk.3dmark 2003 som neskusal,lebo ho nemam doma.
Odpovědět0  0
NoXHunter | 10.2.200520:00
Doporucil bych ti spis pameti nechat na 200 mhz, pac se rychle prehrivaji, a dokoupit si nejakej lepsi vetracek na jadro, a taktnout vic jadro..410 mhz u jadra je v pohode
Odpovědět0  0
Azrael | 13.2.200511:09
Pamete som olepil s pasivami takze sa tak nehreju.A s tym chladicom na jadro mas pravdu.skisim to
Odpovědět0  0
toreador | 21.2.200513:49
ja mam sapphira r9550 128­/128 a zohnal som nanho ati silencera revision 3, cool vec, je jedno ako ho taktujem, chladic je vlazny, najviac som skusil 400­/230, na pamete som kupil cooler master chladice asi za 200,­-. mne to dava v 3Dmarku2001 na Durone 1000@1200, 768MB ram, doska EPOX 8RDAEI pri defaultnom nastaveni 7440b, po pretaktovani na 380­/215 8200b, 3Dmark2003 pri default 2100b, zatial ho ale viac netktujem lebo mi setky nove hry idu na 800*600 Full detail bez trhnutia ­(dooma 3 som neskusal, tam by to asi nebolo moc hratelne­). ten silencer je mocno topry, len som mal problem ho tam nasadit, najprv mi vadil na jednom mieste kondik, ale po zbruseni asi 1mm na tej strane chladica sa to voslo, dalsi problem som mal s tym , ze ten plech, co ide vom z casu na nom su vystupy na monitory ma po cel dlzke zahnuty pas asi 2mm do vnutra, tym padom som musel dat chladic az na ten vystupok a teda mi sedel na sikmo na GPU, tak som pod neho dal asi 0,5mm medeny plech a ten to dvihol presne o ten poterbny kusok, takze chladim vo velkom :)
Odpovědět0  0
Alchie | 12.6.20053:05
Nazdar,mam to iste zelezo ako ty a iba tolko ze sa to da pretaktovat po mensich upravach :­) na 540 jadro a pamete bezia na 295 a to mam 5ns!!!
mrkni sa na tuto adresu,je sice po polsky ale da sa tomu rozumiet,http:­/­/www.r9550vmod.prv.pl­/,3dmark 2003 mam 4118 bodov!
Odpovědět0  0
NoXHunter | 7.2.200520:37
Mam saphirku 9550 256 MB , 128 bit. a dokazu dat jadro na 410 , a pameti nechavam na 400, protoze pri vyssich teplotach generujou chybi...
Pameti nemaji chlazeni. nevite jestli se da u nas koupit nalepovaci pasivni chlazeni na pameti ? videl sem to akorat v nemecku zatim... dik moc
Odpovědět0  0
s_karel | 1.2.200517:42
Mam Sapphire R9559, 128MB a pro pretaktovani pouzivam Ati Tray Tools. Max. mozna hodnota je ale jen 375Mhz, i kdyz v clanku je frekvence az 440Mhz. Jak tohoto dosahnout???
Odpovědět0  0
STARHAWK | 3.2.200514:09
ja mam tiez tuto kartu a tiez mi to islo max. okolo 380 a potom sa grafika restartla
Odpovědět0  0
tessai | 5.2.200516:43
hmm, teray som sa trosku zaoberal aj taktovanim cas pamete v atitry tools. ono sa sice trosku znizila horna hranica taktovania asi o 5­-8 percent, ale 3DMark03 mi dava na Semprone 2600+ 512ram a gfx je Sapphire 128mb s hynx pametami na 420­/450 dava 3869 ­(posledny test­), novy atitrytool ma aj timing3 tj. refresh pamate. Tak sa skus pohrat s tym. Ono ze vraj je to dangerous, ale nic hrozne sa ti stat nemoze. max sa ti ­"rozrastuje­" obraz, co ide nepravit bud resetom pamete, prinajhorsiom restartom systemu no. xe to trosku experimentovat. nabuduce hodim nejaky screen shotik s tych clckov. Majte sa krasne zatial.
Odpovědět0  0
Vagi | 10.2.200617:31
Zdar, najed si na ikonu Ati Tray Tools, pravým tlačítkem myši najeď na Tools&Options, General Options a tam je kolonka Overclocking Limits. Základ je nastavený na 50%...proto je Tvá frekvence max.375Mhz. Zvyš to na vyšší hodnotu a půjde Ti to přetaktit na vyšší frekvence.Mej se...
Odpovědět0  0
jns | 15.1.200517:40
Za prvé: ať v ATI Tools, ATI Tray Tools nebo Riva Tuneru musíte vždycky zatrhnout uložení nastavených frekvencí OC a vypnutí přetaktovávací ochrany, kterou má ATI v Catalystech!Jinak se frekvence vrátí zpět na default.
Za druhé: při flashování BIOSu ­(když mám zjištěno, kolik má karta zvládá stabilně­) je nutný mimo frekvencí jádra a pamětí změnit taky DEVICE ID! Jinak hrozí, že po instalaci Catalystů tyto zablokují buď úplně náběh karty nebo vrátí zpět frekvence default. Pro OC nutno užít ID 4152 ­(tj. pro 9600 XT­), ID 4153 je pro 9550, ID 4150 pro 9600 a Pro ­(RV350­) a ID 4151 pro 9600SE.Při užití ID 4152 máte OC povolen.
Odpovědět0  0
Igor | 14.1.20057:18
Já taktuji pouze s omegadrivery. Komu nedrží taktovací frekvence po spuštění 3D programu, ať použije tyto ovladače, pak už je to v pohodě.
Odpovědět0  0
Danny | 13.1.200519:09
Tak mam uz asi 2 mesice R9550 128MB Sapphire ale nejak se neda taktovat.Nejde o to ze by ta karta nezvladala ale pokazde kdyz dam v ati tray tools nastavit vetsi frekvenci tak ji to nastavi ale jak neco pustim, hru, 3D Mark tak se to zase samo shodi na vychozi frekvence.V powerstripu to dela to same.Proste ta karta neudrzi nastavene parametry.Mel jsem jiz hodne karet ale s timhle sem se setkal poprve.zkousel jsem i flashovat ale pri zvednuti frekvence primo z biosu ta karta ani nechtela najet,i pri pouhem zvyseni o 1 MHz.Jinak mam v druhem kompu R9600pro od Gigabyte a ten mi jede ze 400­/600 na 480­/680­-700.A frekvence drzi normalne.Poradi nekdo co stim?
Odpovědět0  0
STARHAWK | 13.1.200521:57
no ja mam tier R9550 od Sapphiru a tiez mi toto robila ­- tam musis stiahnut najnovsi catalist tak sa tusim ten ovladac na radeoni vola a musi bit nejak ze softmoded ­- teda ze ju odomkina ­- teda tak nejak laicki som to popisal ­- proste tu na tomto fore je na to link

len neviem co max vitiahnem ­- som mislel ze od Sapphire bude ta karta najlepsia a citam tu ze od inich pre mna skor slabsich firiem su tie R9550 vikonejsie
inak mam Athlon 2800+ 512ram a v 3D mark03 mi to vihodlo okolo 3200 bodov ­- neviem presne ­- ked ju budem testovat nabuduce tak sem hodim konkretne cisla co mi sli
Odpovědět0  0
hudes | 13.1.200522:10
Já sem nainstaloval origoš ovladače od ati­( wxp­-w2k­-catalyst­-8­-082­-041130a­-019577c.exe­) a ahed po instalaci sem spustil atitool. Až pak sem teprve restartoval pc a jede mě to vpohodě!
Odpovědět0  0
hudes | 13.1.200518:41
Jake ovladače a programky používáte na taktování radeonů?! Já mám omega drivery, ale to taktování není moc pohodlné. Preferujete nějaký program?! ještě dotaz: jak rozchodit atitool a rivatuner. Instaluje se to na origoš drivery od ati?! Já to nainstaluju, taktovaní proběhne v pohodě, ale po znovu otevření a nahlédnutí na takty je vše v původním stavu. Díky za info
Odpovědět0  0
hudes | 13.1.200522:02
nejvíc mě vyhovuje atitool. Fakt super program!!
Odpovědět0  0
hudes | 13.1.200522:07
odpověděl sem si sám
Odpovědět0  0
hudes | 13.1.200518:29
Tato karta je fak super! Jak tady všichni píší! Mam amd atlon 2,2GHz 80disk tuto grafiku 256ramky a po vložení do komplu jsem zapl 3dmark a hodilo me to 3256 jádro bylo 432 po přetaktování jádra na 520 a paměti na 270 ně to hodilo 3650 . myslím si že je to dobrá koupě!
Odpovědět0  0
Igor | 13.1.20053:41
Po přečtení Vašich příspěvků jsem se rozhodl koupit si GK ve firmě Tsbohemia Jetway radeon 9550ultra O­/C, 128 MB pod kódovým označením 95XT­-AD­-128C, za 2418,­- Kč. Na krabici bylo naspáno core 250 mhz. Dal jsem ji do počítače a hlásila se mi jako 9600 RV360, v rivatuneru měla jádro 499,4 MHZ a paměti 594 Mhz. Plná radeon 9600XT za výbornou cenu. Zkusil jsem , kam se dostanu s taktováním. Jádro se mi podařilo pouze na 515 Mhz.Paměti na ní byly bez pasívů, ale mně se podařilo z nich dostat stabilních 750 Mhz !!!!. Což že je hodně dobrý výsledek. 3D mark03 4004 bodů při procesoru 1900+Athlon, 512 RAM. Takže na závěr radím, běžtě pro ni, takhle budou od výrobce nataktovány asi všechny. Poměr výkon­/cena NEUVĚŘITELNÝ.
Odpovědět0  0
jns | 8.1.200516:05
Tady je XT
http:­/­/www.pcinpact.com­/articles­/a­/88­/2.htm
a tady Infinite
http:­/­/www.3dspeed.com.tw­/GeCube­/gecube9550ocENG.htm
jinak Infinite má rychlejší paměti, jádra R9550 jsou RV360 ­(jako u R9600XT, kde běží na 500 MHz­), tak v čem je problémek?Podle mě ­"The best of buy­"...
Odpovědět0  0
speedmax | 8.1.200516:25
a jak si stojí ta infinite v porovnáním s tou tvojí kartou JETWAY R9550Ultra O­/C? Šel bys do ní ? Myslím, že ty její takty 470­/650MHz už jsou strop za, který už se s taktováním nedostanu...
Odpovědět0  0
jns | 8.1.200519:08
No šel ­- proč ne?
Tedˇuž nemám důvod,protože mám tu JW, ale kdybych měl znovu před koupí, tak GC klidně vezmu.Xt bude stejný těsto jako JW a Infinite pak má lepší paměti.V každým případě ber ­- proč bys platil 4K za 9600XT, když tady ho máš za 3K?Já chtěl 9600Pro, pak jsem vzal JW a za ušetřený prachy 256MB DDR,celkem 3.600 Kč ­- za to bych koupil tu 9600Pro samotnou.Výkonově ale jsem před ní i s 9550, tak co chtít víc?
Odpovědět0  0
Speedmax | 8.1.200519:59
Dík za tip. Moc jsi mi pomohl. Koupím tu Infinity...
Odpovědět0  0
Matej | 8.1.200520:49
Prosim, muzete mi napsat, kde na nakem e­-shopu v CR se da koupit ta infinity, a gecube xt?ja vim jen o te JW. Dekuji mockkrat za primy odkaz, pripadne i na maila, dekuji mnohokrat !!! nastycrew@atlas.cz
Odpovědět0  0
Speedmax | 8.1.200522:54
Zatím jsem našel asi 6 obchodu kde ji prodávaj. ale namátkově třeba www.abacus.cz
Odpovědět0  0
Speedmax | 6.1.200523:01
Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi těmito kartami. Podle taktů 470­/650MHz by to měla být infinite oproti 398­/500MHz verze xt.Ale nejsou ty takty u infinite už tak trochu přehnané? Přitom je tam rozdíl pouhé dvě stovky. Nenašel jsem na netu žádné jejich srovnání dokonce ani na oficial sites Gecube nic nebylo jen nějaká velmi vychvalovaná verze 9550 se prý speedy edition :­) tak nevím co si o tom všem mám myslet. Nevíte jak to vlastně všechno je?
Odpovědět0  0
STARHAWK | 29.12.200418:23
da sa nejako ten chladic stisit ­- mozno bi som kupil panel na regulaciu otacok chladicov ­- bude sa to dat s tim prepojit ?
ma zmisel kupovat chladic s Heatpipe technologiou ­- pohibuju sa okolo 1300sk ­- to je moc

daju sa mu nejak jednoducho znizit otacki ?
Odpovědět0  0
jns | 30.12.200412:06
Dá se to ztišit snížením otáček, buď regulátorem napájecího napětí nebo zapojením rezistoru mezi větrák a napájení.Já mám jak ve zdroji, tak na CPU dělanou regulaci za cca 200,­-Kč a můžu si plynule regulovat otáčky ventilátoru.To samý by se mělo dát koupit hotový.
Odpovědět0  0
STARHAWK | 3.1.200513:08
jo skusal som FancControl program a ten sticuje vetrak na CPU a vetraki co som zapojil na dosku ­(vetraju bednu­) ale grafiku nejak ovladat asi nevie

aki regulator konkretne ? ­- chcel bi som kupit ovladaci panel na min 4 vetraki nieco ako Akasa AK­-03 , ale ten vetracik ma taki mali konektor s 2 kablikmi ­- teda nie taki ako su tie co idu zapnut priamo do doski, takze neviem ci budem moct regulovat s tim panelom otacki aj tohto vetracka

tak mi skus PLS dat linki na nejake hotove regulace ­- kutil nie som :)
Odpovědět0  0
jns | 26.12.200418:47
2Hugo:
Dík za shoty, teď už je jasný, že to je MagicPro i s krabicí ­- vzhledem ke kartě ­(vzhledu i osazení­) a kódu na štítku krabic je jasný, že to vyrábí JetWay a MagicPro to bere a prodává pod svou značkou, asi trvá i na těch pasivech na pamětech.Prolez jsem web Magicu a maj tam nachlup stejný obyč. 9550 jako má JWay, taky prodávaj paměti a základní desky, TV karty atd.Akorát je náhoda, žes tu kartu sehnal u nás, protože Magic má oblast působnosti v Asii ­(Malaysie,Austrálie,Hong­-Kong atd.­) a v Kanadě.
No ale ať už je to co chce, hlavně když byla levná a jede super, ne?
Odpovědět0  0
kingie | 25.12.200416:53
Mate nekdo zkusenosti i s nepretaktovanou verzi jetway 9550, popr. s jinymi znackami? Sice vim ze O­/C verze se vyplati, ale musim setrit kde se da. Nebo vite kde koupit tu Magic Pro co ji ma hugo? A nerikejte ze TSBohemia;­)
Odpovědět0  0
jns | 25.12.200417:25
No ale tam prodávaj i obyčejný R9550, tak co?
Jinak je maj snad všude v PC shopech, tak mrkni na net, ne?
Tu MagicPro bych kladně neviděl, Hugo buď měl kliku nebo je to JWay v OEM verzi pro MagicPro, záleží, co měl napsáno na škatuli.Ta značka je dost exotická a já ji nikde v distribuci u nás neviděl.
Odpovědět0  0
hugo | 26.12.200410:58
No tak kartu samotnou lze vidět přímo na webu Magic­-pro, tak přidávám ještě fotky krabice a štítku ­(ten stejný je i na kartě, takže určitě nezjistím jaká je tam verze Biosu a hlavně to asi vůbec nemá žádné takové značení protože to není od JW­). No ale určitě je to docela zvláštnost ta karta, kterou bych se už teď asi neznažil sehnat, protože to byl opravdu náhodný kup. A taky jsem ji kupoval na konci září, což už je docela doba... Já jsem s ní ale maximálně spokojen!
Odpovědět0  0
Sairus | 17.12.200410:42
JSN sry mas pravdu nejak sem prehlidl znacku :­) Ja jsem totiz desne natesenej na JETWAY :­)
PLS nemate nekdo nejake fotky te grafarny 9550XT­-AD­-128C ? jak presne vypada .. .­)
A jestli nekdo nevite jak beha na ECS k7s5a, nebo na jakekoliv desce s chipsetem SiS 735 ?
Predem diky a urcite napiste hlavne linky na fotky :­) Sice vim ze nahore se uz nejake fotky ukazovali ale nebyla to presne tahle ... JSEM NA TU GRAFARNU NADRZENEJ :­)
Jen sou sni problemy na VIA chipsetech ..:­(
Jinak vsem preju hodne FPS :)
Odpovědět0  0
Snorg | 16.12.200413:48
Thnx, ale už sem zjistil čim to je. Když sem to objednával v krámě tak sem to že chci XT řekl asi jenom jednou a ten prodavač slyšel hlavně R9550 128­/128, takže se neni čemu divit. Ale domluvil sem se s nim a už mám objednanou od ABACUSU R9550 eXTreme 128­/128 GeCube.
Odpovědět0  0
Snorg | 16.12.20048:35
Koupil sem si ATI Radeon Sapphire 9550xt 128DDR­/128bit. Je možný že mi ukazuje hodnoty taktu čipu a paměti 250MHz­/200MHz jako normální 9550? Myslim si že mi tam v krámě dali obyčejnou 9550, ale nevim jak to poznat.
Odpovědět0  0
sairus | 16.12.20049:38
Ano je to normalni mas totiz malinko jinou verzi biosu! Tahle grafarna ma malinko jine znaceni ­(ted nevim jake..­) ale ty jsi asi chtel tu co ma takty 500­/600 ktera ma znaceni 9550xt­-ad­-128c
nebo tak nejak ­(sry naspamet nevim­) :­) Proste ty mas tu samou grafarnu akorat ma jine znacení a verzi biosu ve kterem jsou nastaveny jine frekvence!
Jestli chces tak muzes bud prehrat novej rychlejsi bios nebo ji prtaktovat primo ve woknech!
PS doporucuju zanechat bios protoze se projevilo ze rychleji taktovane 9550 jsou nestabilni na nekterych zakladnich deskach :­(­(
PS mrkni do diskuze o grafarnach na tomhle webu! tam se vede hezky dlouha debata o tehle karte :­)­) ­(jetway 9550xt oc­)
PS2: grafarnu muzes nataktovej jeste mnohem dale 500­/700 :­) Ale zalezi hodne na kusi a na ostatnich komponentech asi taky..... Nevim ale tyhle grafarny jsou dost zahadne v kazdem pripade si ji taky koupim :­) TU JETWAY
Odpovědět0  0
jns | 16.12.200413:31
Malá oprava Sairuse: 95XT­-AD­-128C ­(eventuálně 95PR­-AD­-128C či 95XP­-AD­-128C­) jsou líp taktovaný R9550, ale od JETWAY ­- Snorg píše o Sapphiru!
Snorg: Jestli sis koupil fakt Sapphire, mrkni na www.sapphiretech.com, tam v položce Products vyber kartu a klepni na Retail nebo Lite, vyjede ti excelovej seznam s kódama produktů a přesnýma taktama, balením a nevímčím ještě ­- porovnej to se svým kódem.Pokud sis koupil JWay, tak za prvý neplácej o Sapphiru, zadruhý mrkni na krabici nebo kartu, jakej kód je na ní uvedenej ­- pokud jeden z výše uvedených, pak máš OC verzi, novej BIOS to spraví.Pokud je tam jinej kód, tak máš obyčejnou 9550 ­- lituju, tady nic nepomůže, můžeš jen zkoušet, kam popoleze.
Moje 9550ULTRAO­/C s novým BIOSem jde na 450­/350­(700­) ­- dodal jsem pasívy na paměti.
Odpovědět0  0
Sairus | 11.12.200412:08
Hojte, PLS porad te mi nekdo jakou si mam koupit verzi? Ale potrebuju to prez internetovej obchod protoze nikde blizko me neni dobra prodejna!
ICQ:252871964
Nikde jsm nenasel tu 9550XT ultra :­( jen ASUS A9550GE­/TD ale nevim jaky ma takt a kam az jde nataktovat... DIky :)
Odpovědět0  0
as | 8.12.200416:52
Muzete mi tu prosim nekdo hodit fotku ty jetway??Taky nad ni uvazuju, ale zajimalo by me, jak vypada.Kdyz tak aspon link...diky moc !!
Odpovědět0  0
jns | 9.12.20049:42
Podívej se sem:
http:­/­/www.newegg.com­/app­/ViewProduct.asp?Submit=manufactory&catalog=48&manufactory=1521&DEPA=0&Inn­erManu=1521
Je úplně stejná jako 9600XT až na barvu chladiče ­- 9550 ho má stříbrnej.
Odpovědět0  0
hoofy | 7.12.200420:29
dnes jsem si konecne byl pro R9550 Ultra, sehnali mi ji do ruheho dne a vsem radim, jestli muzete, bezte pro ni! hned!! spustil jsem si 3Dmark2003 a v hardware details mi vylezly hodnoty core 499,50 Mhz a memory 299 MHz, jadro radeon 9600, pod nastavenim obrazovky se mi hlasi jako radeon 9600 XT!! je uzasna. s R9200 jsem mel v 3Dmarku na nepretaktovanym bartonu 2500+ kolem 1200 bodu, tedka 3606!!! v 3Dmarku05 mam 1458. uuuuzasna, ted uz se tesim az ji vyzkousim v praxi. takze vstavejte vsichni od kompu a huraaaa pro ni!!
Odpovědět0  0
Petr Kunstat | 29.12.20049:54
Kde jsi ji koupil a za kolik ?
Petr
Odpovědět0  0
Taka | 2.12.200418:54
Máte někdo více zkušeností s touto kartou???
Odpovědět0  0
dave_k | 2.12.200412:50
je tu nekde polozka nesledovat diskuzi e­-mailem?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 2.12.200418:14
V kazdem mailu s diskusnim prispevkem je docela jasne uvedeno ­"Z mailoveho seznamu diskuze se muzete odhlasit: ­-­-­-adresa­-­-­-­", takze staci kliknout a potvrdit.
Odpovědět0  0
jns | 1.12.200414:52
Jak píše Hugo, dnes jsem taky v Bohemce koupil JETWAY R9550Ultra O­/C ­(stojí v ceníku­), na webu v INTERLINKU ji maj značenou R9550XT.Prodavač mi donesl krabici tak 30x15 cm, tenku a s označením RADEON 9550, na krabici ­(i webu Bohemky­) nápis CORE CLOCK 250MHz. To mi trochu zalepilo, poněvadž jsem nebyl línej a mrknul na web JETWAY ­(nic moc teda­), kde v soupisu produktů uvádějí takt jádra 400 MHz ­- taky jsem si pamatoval kód výrobku.Po porovnání s tím na krabici to sedělo ­- 95XTAD 128C, tak jsem pokrčil rameny a škatuli bafnul...­(V nejhorším to taktnu, je to přece RV350, říkal jsem si.Hned v autě jsem to vybalil, abych prohlídl paměti ­- 3,3 ns SAMSUNGY TSOP.
Pak jsem nad tím přemýšlel cestou domů ­- před týdnem jsem na web JWAY čučel a byly tam dva výrobky R9550 Ultra O­/C ­- ten s číslem 95XTAD 128C tam musel přibýt nedávno. Tak mě napadlo, že ta zkratka XT by mohla bejt 9600XT ­- jenže říkám si, za 2.486,­- vč. DPH?
No nebudu napínat ­- vrazím kartu do PC místo dosavadní Herculesky 8500LE, natáhnu ovladače a spustím RIVU:
Pánové ­- takt jádra 400 MHz, paměti na 250 MHz ­(samozřejmě se na ně hned mrknu s RIVOU :­-­) ­) a to hlavní ­- jádro je RV 360!!!!!!!!!! ­- tj. fakt 9600XT s novým isolantem ­- tedy s perspektivou taktu 500 MHz!!!!!!!!!!!! Za ty prachy sakra dobrej kauf ­- takže kdo máte poblíž Bohemii, zablokujte si kartu, mají­-li ji u vás a sypte pro ni, než nebude!!!!!!!!!!!!
Mrkněte na kód na krabici ­(pod fólií­) ­- 95XPAD 128C je asi RV 350, 95PRAD 128C bude taky RV350 a 95XTAD 128C je ta pravá ­- RV360. Za cenu 2.486,­- jsou ovšem perfekt kauf všechny typy ­- všechny maj taky fan na GPU ­(nepřeslechnete :­-­( ­) a hliníkový heatsink, paměti mám bez chlazení ­(za ty prachy?­) V RIVĚ taky zobrazuje monitor teplotu GPU a MEM, BIOS na kartě je nahranej pro GPU RV350 ­- asi aby to tak nerazilo, neměl by bejt problém ­(po záruce­) natáhnout pravou RV360 ­(musím porovnat časování s kamarádem, co ji má­).
Takže pěknej Mikuláš, borci!
Odpovědět0  0
kingie | 2.12.200412:31
Prosim, co nejrychleji uverejni vysledky 3dmarku pred a po pretaktu, uz sem na ni taky strasne nadrzeny:­)
To natahovani noveho BIOSu pomuze vykonu nebo je to kvuli lepsi prodejnosti? Diky za rychlou odpoved
Odpovědět0  0
jns | 3.12.200420:48
V default taktu 3300 b 3DM2003.Ten BIOS pomůže líp taktit paměť a tím zvednout výkon, jak budu mít víc, napíšu!
Odpovědět0  0
Aids | 5.12.200418:11
V defaul taktu tj: 400­/250 = 400­/500 výsledek 3DMark 2003 ­- 3300 bodů to jsi si trochu přidal ???? Pokud nemáš nějakou nadupanou sestavu NF 4, AMD64 4000+, tak ten výsledek je trochu nadhodnocenej, uber a budu ti věřit!!!!!
Takže ­-­-­-jns­-­-­- buď upřímnej a pár desítek bodů uber.!!!!!!!
Tipoval bych to na 3 150 ­- 3 250 bodů !!!!!
Odpovědět0  0
feke (16) | 5.12.200422:11
To mi připomíná, jak se ti rybáři hádají kdo chytil největší rybu... Opravdu s tím výsledkem uber. Mě to na ASUS A7V880 XP3200+, 1GB, 9600XT v defaultu při původním taktování 500­/325 ­(mám ultimátní edici...­) háže v 3DMark03 3120bodů, pokud ji taktnu na 560­/356 tak mám 4444 bodů a to si myslím, že 9600XT už o moc víc nezvládne i při rychlejším CPU, respektivě, pak už bude vhodnější koupit výkonnější GPU..
Odpovědět0  0
jns | 6.12.200410:34
Tak to máš nějaký divný ­- sorry.Měl jsem ale kartu pod Overdrivem, takže core jelo na 432 MHz, uznávám ­- omluva.Score je samosebou zaokrouhlený, desítky nepočítám ­- bylo to 32xx, přes 3250 ovšem.Nemůžu přijít na to, čím otevřít ty soubory .3dr, co mám uložený ­- mám jen neregistrovanej 3DM03 :­(.Jinak bych to sem hodil ­- mám XP 2200, 512 MB 333, 9550Ultra O­/C.Jestli víte jak to otevřít, napište.
Odpovědět0  0
jns | 6.12.200410:55
Mám tu aspoň výsledek z 3DM01SE, ten jde uložit do .txt:

DISPLAY
Platform RADEON 9600 SERIES
CPU Optimization D3D Pure Hardware T&L
Width 1024
Height 768
Depth 32 bit
Z­-Buffering 24 bit
Texture Format Compressed
Buffering Double
Refresh Rate 60 Hz
FSAA Mode None

OPTIONS
Show Title Screens Yes
Continuous Benchmark No
Benchmark Run Count 1
Demo Sounds Enabled Yes
Continuous Demo No
Game Sound Effects Enabled Yes
Game Music Enabled Yes
Game Detail Level Low

RESULTS
3DMark Score 9488
Game 1 ­- Car Chase ­- Low Detail 128.3 fps
Game 1 ­- Car Chase ­- High Detail 48.1 fps
Game 2 ­- Dragothic ­- Low Detail 170.0 fps
Game 2 ­- Dragothic ­- High Detail 100.0 fps
Game 3 ­- Lobby ­- Low Detail 132.3 fps
Game 3 ­- Lobby ­- High Detail 57.4 fps
Game 4 ­- Nature 53.6 fps
Fill Rate ­(Single­-Texturing­) 913.8 MTexels­/s
Fill Rate ­(Multi­-Texturing­) 1528.1 MTexels­/s
High Polygon Count ­(1 Light­) 46.2 MTriangles­/s
High Polygon Count ­(8 Lights­) 10.0 MTriangles­/s
Environment Bump Mapping 148.5 fps
DOT3 Bump Mapping 116.7 fps
Vertex Shader 136.1 fps
Pixel Shader 184.4 fps
Point Sprites 13.8 MSprites­/s

SYSTEM INFO

System Info Version 2.0
Installation ID 0x00000000
OEM ID

CPU INFO
CENTRAL PROCESSING UNITS
Manufacturer AMD
Family unknown
Internal Clock 1.71GHz
Internal Clock Maximum 1.71GHz
External Clock 166MHz
Socket Designation Socket­-A
Type Central
Upgrade ZIF Socket
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
Version Model 8, taktování 1
CPUID 0x00000681

CACHES
Level 1
Capacity 128KB
Type unknown
Type Details unknown
Error Correction Type unknown
Associativity unknown

Level 2
Capacity 256KB
Type unknown
Type Details unknown
Error Correction Type unknown
Associativity unknown

DIRECTX INFO
DirectX Version 8.0

DIRECTDRAW INFO
DirectDraw Version 5.03.2600.2180

DISPLAY DEVICES
Description RADEON 9600 SERIES
Manufacturer ATI Technologies Inc.
Name RADEON 9600 SERIES
Total Local Video Memory 128MB
Total Local Texture Memory 128MB
Total AGP Memory 118MB
Display Driver ati2dvag.dll
Display Driver Version 6.14.10.6483
Max Texture Width 2048
Max Texture Height 2048
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 1.1
Pixel Shader Version 1.4
Max Vertex Blend Matrices 37
Max Texture Coordinates 8
Device ID 0x4152
Vendor ID 0x1002
Sub­-System ID 0x00021002
Revision 0x0000
Proti recenzi mám slabší CPU, jak to tak srovnávám, tak mám přes default R9600 ­- a to mám zas rychlejší core a memory.Zkusím nějak típnout ten 3DM03.Jo, a tohle je bez overdrivu.­(400­/250)
Odpovědět0  0
SirWimpyIX (1) | 10.12.200418:55
Jezisi a proc by nemohl mit 3300b? Osobne mam ASUS P5P800 + P4 3.0G + r9600Pro 256MB 400­/300 a delam kolem 3650b.
Odpovědět0  0
silenec | 16.12.200422:26
Odpovědět0  0
hugo | 17.12.200418:51
Musím určitě potvrdit že těch 3300 bodů není vůbec přehnané! Já se teď nudil tak jsem to zkusil ještě zvýšit z těch frekvencí standardních frekvencí 499,5­/594 na 526,5­/621 !!! Fakt nevím kam až by to šlo, ale už tenhle takt mi připadá slušný. Nemám zkušenosti a tak nevím jesti bych nemohl taky odrovnat kartu nebo to jen maximálně vytuhne a pomůže restart... Kdyžtak jestli máte zkušenosti s taktováním tak napiště co by se mohlo stát, případně jaká je doporučovaná maximální teplota GPU a pamětí. Teplota na obrázku je hned po benchmarku, ale s otevřenou kasou. No takže na tomhle taktu jsem pustil 3DMark03 a dalo mi to 5800 bodů. To si myslím že je slušný výkon. U téhle karty určitě nelze diskutovat o poměru cena­/výkon...
Odpovědět0  0
hugo | 17.12.200418:52
Samozřejmě 3800 bodů! Omlouvám se
Odpovědět0  0
hugo | 17.12.200418:54
Jsem marný:o­) Tohle tam mělo být...
Odpovědět0  0
Sairus | 17.12.200419:50
taktovat muzes kam az chces ale jen po malych krocich... Proste kdyz se dostanes nekam vysoko tak zmensuj davky po kterych pridavas a mej grafarnu porad nejak zatizenou treba ja si spustim v okne hru Enemy territory ve vokně takze vidim kolik mam fps a vidim jestli blbne grafika :­)
BTW 590 na jadru se mi zda docela hodne :­) neni to preklep? :­) na obrazku mas 526 ­(nebo kolik­) :­)
Napis mi PLS na ICQ 282871964 chci se te na neco zeptat ohledne tehle grafarny :­)
Odpovědět0  0
jns | 18.12.200419:35
Splácal jsem taky něco na téhle adrese:

http:­/­/web.telecom.cz­/jadzi/
Odpovědět0  0
Sairus | 18.12.200420:27
waaaaaau mooc diky jses fakt frajer :­)moc hezky jsi to udelal :­)­)
Jen jsem myslel ze ma chlazeni i na pametech.... Mno ale moc diky za fotky i za hezke popsani grafarny .­)
Jdu do ni!!
Odpovědět0  0
hugo | 19.12.20041:10
Chtěl jsem ti napsat ale nenajdu tě přes ICQ s tím číslem. Ohledně toho překlepu jsem tam nic nenašel ­- všechno je správně. Na té mojí kartě jsou i chladiče na pamětích. Jinak ta ­"recenze­" je fakt povedená! Skoro profesionální! Vypadá to že já mám ten první typ BIOSu. Kupoval jsem nějakou dřivější verzi XT Ultra která se už teď asi nedá sehnat. Už jsem hodil paměti i na 648! a zdá se to stabilní ale neměl jsem moc čas to pořádně otestovat.. Ani takový výkon nepotřebuju protože hry moc nehraju ale baví mě to zkoušet:o)
Odpovědět0  0
Sairus | 19.12.20042:45
Joj sorry ja ho napsal blbe.... to ten zmatek v numlocku :­)
252871964 :)
Odpovědět0  0
jns | 19.12.200418:18
2Hugo: díky tvýmu popisu jsem se k té JW odhodlal, jinak bych váhal.Sice jsem dostal jinou verzi bez pasívů, ale šlape a to je hlavní!Nemůžeš se mrknout na ten výrobní kód, jakej máš ­- je to na krabici i na kartě.Zajímalo by mě, která verze má ty pasivy, abych to mohl hodit na sajtnu.Díkec!­(je to ten 95..­-AD­-128C­)
Nevypadá to takhle?:

http:­/­/www.magic­-pro.com.hk­/product­/ati­/9550XTUltra.htm
Odpovědět0  0
hugo | 20.12.20048:59
No právě že to je přesně ta moje karta! Takže si myslím že to nemá s JW nic společného. Sice mi v bohemii řekli, že je to od JW ale myslím že to byl nějaký omyl. Je to od Magic Pro Computer Co. Hledal jsem to číslo na kartě ale bohužel nic nenašel. Jestli to má být na nálepce tak to tam není. Mrknu doma na krabici a dám kdyžtak vědět...
Odpovědět0  0
Valis | 19.12.200413:05
Hele kluci, poraďte, kde by se ještě dala najít a koupit, v Bohemce ji již nemají a nebyli schopni se vymáčknout jestli jí vůbec po Novém roce objednají. Jestli by jste na ni někde narazili, nechte tu odkaz. Dík.
Odpovědět0  0
Marluc (1) | 23.12.200419:01
Mám jí od 6­/12 tak už byl nějaký ten den na odzkoušení. Dnes mi dělala v 3Dmark03 3576, 3Dmark05 1501 a Aquamark 32159. Mám jí ­(95XTAD128C­) tak jak byla, ovladače 4,12. A tak ji vidí Everest:
Přehled informací Hodnota
Vlastnosti grafického procesoru
Grafická karta ATI Radeon 9600 XT ­(RV360­)
Kódové jméno GPU RV360
PCI­-zařízení 1002 ­/ 4152
Transistorů 76 Milion
Výrobní technologie 0.13u
Typ sběrnice AGP 8x
Velikost paměti 128 MB
GPU Takt 500 MHz ­(originál: 500 MHz­)
RAMDAC Takt 400 MHz
Pixel Pipelines 4
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 2 ­(v2.0­)
Pixel Shaders 1 ­(v2.0­)
Hardvérová podpora DirectX DirectX v9.0
Pixel Fillrate 2000 MPixel­/s
Texel Fillrate 2000 MTexel­/s

Vlastnosti paměťové sběrnice
Typ sběrnice DDR
Šířka sběrnice 128 bit
Skutečný takt 297 MHz ­(DDR­) ­(originál: 300 MHz­)
Efektivní taktování 594 MHz
Šířka pásma 9504 MB­/s
za 2,486!!!!!!!!!
Odpovědět0  0
E | 24.1.200618:24
ja osobne mam svoji saphire Radeon 9600XT 256 Mb ram pretaktovanou z 500­/600 na 530­/736 a funguje bez problemu bez pridavneho chlazeni :)
Odpovědět0  0
altr | 29.11.200415:05
ja na nem mam hynix 5ns
Odpovědět0  0
Taka | 29.11.200413:48
Všude čtu o výhodách R9550 poměr cena­-výkon. Nikde však není jednoznačně napsáno od kterého výrobce je NEJ!!! Poraďte, dík.
Odpovědět0  0
Unrocker | 29.11.200415:58
Ono je docela těžké říci ,která značka je nejlepší. U každé karty je rozdíl jaké používáš drivery, jaké tam jsou paměti... ALe myslím že nejlepší je asi ASUS a HIS. Asus konkrétně Gamers Edition.
Odpovědět0  0
Taka | 29.11.200417:30
A má Asus 4ns paměti? Jinak dík za radu.
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.