Sapphire Radeon 9800XT: Plyn až na podlaze!
3.11.2003, Martin Štěpánek, recenze
Evoluce na poli grafických karet pokračuje stále kupředu. Dnes se můžeme setkat s novou kartou od firmy ATI. Nejedná se ani tak o evoluci, jako spíš o inovaci a tomu také odpovídá označení jádra R360 (proti původnímu R350). Do redakce se nám na první sérii testů dostala karta od jednoho z největších výrobců karet s čipy ATI, od firmy Sapphire.
Kapitoly článku:
CodeCreatures Pro
I test CodeCreatures vykazuje lepší výsledek u karet Radeon 9800XT.
Comanche 4
Comanche 4 patří ke starším benchmárkům, proto se ani nemůžeme divit tak malého rozdílu mezi kartami. GeForceFX 5900Ultra je mírně rychlejší v rozlišení 1024x768 a Radeon pro změnu vede v 1600x1200.
GunMetal
Benchmark GunMetal (popis a nastavení ZDE) patří k nejnáročnějším DirectX 9.0 testům v recenzi. Před spuštěním jsem nastavil FSAA na 4x a AF 0x.
Zatím co v rozlišení 1024x768 rozdíly nejsou příliš markantní, se stoupajícím rozlišením u Radeonu 9800XT nedochází k propadu výkonu jako u ostatních karet. V rozlišení 1024x768 je rozdíl mezi GeForceFX 5900Ultra a Radonem 9800XT téměř 7 procent v neprospěch Radeonu, v rozlišení 1600x1200 se výsledek otočil na 1% v neprospěch karty GeForceFX 5900Ultra.
Quake 3
Ve hře Quake 3 ke podobná situace jako v předešlém testu. Se vzrůstajícím rozlišením se výsledky Radeonů zlepšují.
Tom Clancy´s Splinter Cell
Nově jsem zařadil také benchmark Tom Clancy´s Sprinter Cell. Zde ale výsledky hovoří sami za sebe.
I test CodeCreatures vykazuje lepší výsledek u karet Radeon 9800XT.
Comanche 4
Comanche 4 patří ke starším benchmárkům, proto se ani nemůžeme divit tak malého rozdílu mezi kartami. GeForceFX 5900Ultra je mírně rychlejší v rozlišení 1024x768 a Radeon pro změnu vede v 1600x1200.
GunMetal
Benchmark GunMetal (popis a nastavení ZDE) patří k nejnáročnějším DirectX 9.0 testům v recenzi. Před spuštěním jsem nastavil FSAA na 4x a AF 0x.
Zatím co v rozlišení 1024x768 rozdíly nejsou příliš markantní, se stoupajícím rozlišením u Radeonu 9800XT nedochází k propadu výkonu jako u ostatních karet. V rozlišení 1024x768 je rozdíl mezi GeForceFX 5900Ultra a Radonem 9800XT téměř 7 procent v neprospěch Radeonu, v rozlišení 1600x1200 se výsledek otočil na 1% v neprospěch karty GeForceFX 5900Ultra.
Quake 3
Ve hře Quake 3 ke podobná situace jako v předešlém testu. Se vzrůstajícím rozlišením se výsledky Radeonů zlepšují.
Tom Clancy´s Splinter Cell
Nově jsem zařadil také benchmark Tom Clancy´s Sprinter Cell. Zde ale výsledky hovoří sami za sebe.