Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!
17.2.2005, Zdeněk Kabát, recenze
![Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!](navstevnost-a-redakce/1/img/website-800.jpg)
Na nový Radeon X800XL jsem se opravdu těšil a poté, co jsem otestoval tuto grafickou kartu v podání Sapphiru, musím říct, že oprávněně. Za necelých 10 tisíc Kč dostanete grafický čip s 16 pixel pipeline, 256-bitovými paměťmi GDDR3 a velmi vysokým výkonem. Má nVidia nějakou adekvátní konkurenci?
Kapitoly článku:
- Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!
- Sapphire Hybrid Radeon X800XL detailně
- Syntetické testy - 3DMarky
- Syntetické testy - fillrate, pixel a vertex shader
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - Radeon X800XL vs. GeForce 6800(GT)
- Přetaktování a závěr
Unreal Tournament 2004
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.10E.gif)
Graf 28 - UT2004 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.542A.gif)
Graf 29 - UT2004 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.A6C8.gif)
Graf 30 - UT2004 (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
V Unreal Tournamentu je ATi také již tradičně lepší než nVidia, což je v defaultním testu vidět hlavně ve vyšších rozlišeních. Radeon X800XL překonává GeForce 6800GT sice jen lehce, ale vzhledem k ceně je to velké vítězství.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-2.2D30.gif)
Graf 31 - Unreal Tournament 2004 (default)
A opět spojnicový graf - modrá čára ležící nad oběma zelenými.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-4.32C0.gif)
Graf 32 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-6.2D8C.gif)
Graf 33 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-8.2DF2.gif)
Graf 34 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Značně náročnější multiplayerový test Primeval již Radeon X800XL tolik nepreferuje, ovšem stále je jeho výkon vynikající. Hlavně pohled na poslední graf, kdy jsou za Radeony X800 naskládány GeForce jedna po druhé musí být pro srdce fanATIkovo potěšením.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-10.2C96.gif)
Graf 35 - Unreal Tournament 2004 (Primeval)
A nakonec spojnicový graf, ve kterém ATi dominuje při zapnutém FSAA a AF.
Splinter Cell
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-12.32AA.gif)
Graf 36 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-14.2958.gif)
Graf 37 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - bez FSAA, AF
Poslední testovanou hrou pro Direct3D je Splinter Cell, ve kterém kromě rozlišení 1024x768 opět Radeon X800XL poráží obě GeForce 6800.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.10E.gif)
Graf 28 - UT2004 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.542A.gif)
Graf 29 - UT2004 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.A6C8.gif)
Graf 30 - UT2004 (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
V Unreal Tournamentu je ATi také již tradičně lepší než nVidia, což je v defaultním testu vidět hlavně ve vyšších rozlišeních. Radeon X800XL překonává GeForce 6800GT sice jen lehce, ale vzhledem k ceně je to velké vítězství.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-2.2D30.gif)
Graf 31 - Unreal Tournament 2004 (default)
A opět spojnicový graf - modrá čára ležící nad oběma zelenými.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-4.32C0.gif)
Graf 32 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-6.2D8C.gif)
Graf 33 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-8.2DF2.gif)
Graf 34 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Značně náročnější multiplayerový test Primeval již Radeon X800XL tolik nepreferuje, ovšem stále je jeho výkon vynikající. Hlavně pohled na poslední graf, kdy jsou za Radeony X800 naskládány GeForce jedna po druhé musí být pro srdce fanATIkovo potěšením.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-10.2C96.gif)
Graf 35 - Unreal Tournament 2004 (Primeval)
A nakonec spojnicový graf, ve kterém ATi dominuje při zapnutém FSAA a AF.
Splinter Cell
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-12.32AA.gif)
Graf 36 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-14.2958.gif)
Graf 37 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - bez FSAA, AF
Poslední testovanou hrou pro Direct3D je Splinter Cell, ve kterém kromě rozlišení 1024x768 opět Radeon X800XL poráží obě GeForce 6800.