Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!
17.2.2005, Zdeněk Kabát, recenze
![Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!](navstevnost-a-redakce/1/img/website-800.jpg)
Na nový Radeon X800XL jsem se opravdu těšil a poté, co jsem otestoval tuto grafickou kartu v podání Sapphiru, musím říct, že oprávněně. Za necelých 10 tisíc Kč dostanete grafický čip s 16 pixel pipeline, 256-bitovými paměťmi GDDR3 a velmi vysokým výkonem. Má nVidia nějakou adekvátní konkurenci?
Kapitoly článku:
- Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!
- Sapphire Hybrid Radeon X800XL detailně
- Syntetické testy - 3DMarky
- Syntetické testy - fillrate, pixel a vertex shader
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - Radeon X800XL vs. GeForce 6800(GT)
- Přetaktování a závěr
Call of Duty
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.104(1).gif)
Graf 46 - Call of Duty (mp_dawnville) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.51D6.gif)
Graf 47 - Call of Duty (mp_dawnville) - 4xFSAA, 8xAF
OpenGL je všeobecně vzato doménou nVidie, a tak není divu, že zde vede GeForce 6800GT. Ve srovnání s GeForce 6800 je Radeon X800XL přibližně vyrovnaný.
Wolfenstein: Enemy Territory
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.9FB0.gif)
Graf 48 - Wolfenstein: ET (radar) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-2.2DCE.gif)
Graf 49 - Wolfenstein: Enemy Territory (radar) - bez FSAA, AF
V multiplayerovém Wolfensteinovi již není výsledek tak jednoznačný a Radeon X800XL je jen o chlup pomalejší než GeForce 6800GT.
Serious Sam: The Second Encounter
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-3.4DD6.gif)
Graf 50 - Serious Sam: SE (Grand Cathedral) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-5.2A34.gif)
Graf 51 - Serious Sam: The Second Encounter (The Grand Cathedral) - 4xFSAA, 8xAF
Poslední hrou pro rozhraní OpenGL je barevná střílečka Serious Sam: The Second Encounter, ve kterém je výsledek velmi podobný předchozím testům. GeForce 6800GT zde vede, ale ve framerate nad 75 fps si s Radeon X800XL v pohodě zahrajete.
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.104(1).gif)
Graf 46 - Call of Duty (mp_dawnville) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.51D6.gif)
Graf 47 - Call of Duty (mp_dawnville) - 4xFSAA, 8xAF
OpenGL je všeobecně vzato doménou nVidie, a tak není divu, že zde vede GeForce 6800GT. Ve srovnání s GeForce 6800 je Radeon X800XL přibližně vyrovnaný.
Wolfenstein: Enemy Territory
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-0.9FB0.gif)
Graf 48 - Wolfenstein: ET (radar) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-2.2DCE.gif)
Graf 49 - Wolfenstein: Enemy Territory (radar) - bez FSAA, AF
V multiplayerovém Wolfensteinovi již není výsledek tak jednoznačný a Radeon X800XL je jen o chlup pomalejší než GeForce 6800GT.
Serious Sam: The Second Encounter
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-3.4DD6.gif)
Graf 50 - Serious Sam: SE (Grand Cathedral) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
![](recenze-sapphire-radeon-x800xl-idealni-herni-grafika/11554/img/body-5.2A34.gif)
Graf 51 - Serious Sam: The Second Encounter (The Grand Cathedral) - 4xFSAA, 8xAF
Poslední hrou pro rozhraní OpenGL je barevná střílečka Serious Sam: The Second Encounter, ve kterém je výsledek velmi podobný předchozím testům. GeForce 6800GT zde vede, ale ve framerate nad 75 fps si s Radeon X800XL v pohodě zahrajete.