Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta?
16.6.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Do ruky se nám dostala první grafická karta s 512MB paměti a tak jsme se na ni samozřejmě důkladně podívali. Jedná se o Radeon X800XL od společnosti Sapphire, jehož výkon by mnozí očekávali vysoko nad současnou 256MB verzí. Je tomu ale skutečně tak? Podívejme se na kartu detailně...
Kapitoly článku:
OpenGL - Doom 3
Výsledek je velmi překvapivý - 512MB paměti nepomohlo ani v rozlišení 1600x1200 a výkon je tak nepatrně nižší. Při nastavení Ultra Quality se výsledek prakticky nezměnil. Zde se ještě můžete podívat na výsledek s 6xFSAA a 16xAF...
... který ovšem žádnou změnu nepřinesl, a to ani v jedné mapě. Je vidět, že Doom 3, ač vizuálně velmi působivý, není s to využít potenciál 512MB karty, což id Software původně sliboval. Na druhou stranu je pravda, že reálné podmínky ve hře jsou trochu jiné než v timedemu. Na některých místech určitých map totiž Doom 3 evidentně swapuje, takže při reálném hraní na Ultra Quality by mohla být výhoda 512MB znatelná. Ovšem změřit to lze jen těžko.