Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
28.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Konečně se do redakce dostaly grafiky s jádrem ATi R430 vybavené můstkem Rialto. To znamená, že možnosti poslední generace grafických karet ATi naleznou své uplatnění i na platformě AGP 8x a postaví se proti kouskům jako je GeForce 6600GT a 6800.V recenzi se podíváme, jak se Radeony X800(XL) AGP podařily Sapphiru a HIS.
Kapitoly článku:
- Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
- Radeony X800 pro AGP a Rialto detailně
- Sapphire a HIS - výbava, software a hry
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Přetaktování a nárůst výkonu
- Závěr
Direct3D - Half-Life 2
Pokud jsem u Far Cry zdůrazňoval závislost výkonu na zbytku sestavy, pro Half-Life 2 to platí dvojnásob. Není to jen případ tohoto mainstreamu, ale i hi-endové sestavy, kterou používáme na testy karet PCI Express. Radeony si v HL2 vedou tradičně velmi dobře, což dokazuje i obrovský náskok Radeonu X800 na GeForce 6600GT a dokonce i na 6800.
Zde je vše docela dobře (možná trochu zmatečně) vidět ještě jednou. ATi má prostě převahu.
I druhá mapa ukazuje nové Radeony v tom nejlepším světle. Zatímco Radeon X800XL se ujímá ve všech testech kromě jednoho vedení, tak u Radeonu X800 můžete vidět výrazný náskok nejen nad 6600GT (až 40%), ale i nad GeForce 6800 (do 17%). O něco jasněji vše pochopíte z třetího grafu pro mapu coast03:
Červená nad všemi, modrá nad většinou. Zajímavé je i to, že Radeon X800 překonává v polovině testů GeForce 6800GT.