Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
28.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Konečně se do redakce dostaly grafiky s jádrem ATi R430 vybavené můstkem Rialto. To znamená, že možnosti poslední generace grafických karet ATi naleznou své uplatnění i na platformě AGP 8x a postaví se proti kouskům jako je GeForce 6600GT a 6800.V recenzi se podíváme, jak se Radeony X800(XL) AGP podařily Sapphiru a HIS.
Kapitoly článku:
- Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
- Radeony X800 pro AGP a Rialto detailně
- Sapphire a HIS - výbava, software a hry
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Přetaktování a nárůst výkonu
- Závěr
OpenGL - Doom 3
Původně jsem očekával výkon v Doomu 3 o něco slabší, protože jak je známo, nVidie většinou Radeony válcuje. Nicméně jsem byl překvapen, že alespoň při zapnutém FSAA se novinky od ATi drží a jejich výkon je s konkurencí srovnatelné. Jasně to uvidíte na následujícím grafu:
Zde je vše jasné, v základní nastavení jsou sice GeForce 6600GT a 6800 rychlejší, než jejich konkurence, ale po zapnutí FSAA se křivky Radeonů dostávají nad zelené "nvidiácké". Druhé demo je na tom podobně.
Zde jsou již kromě rozlišení 1600x1200 bez FSAA Radeony rychlejší než odpovídající GeForce a ani hodnoty, kterých dosahují, nejsou nejhorší - stačí na hraní při nastavení 1280x1024 bez FSAA nebo 1024x768 s 4x FSAA na High Quality.
Na spojnicovém grafu vidíte, že Radeony na nVidii prostě nemají, ale přesto si nedaří nejhůře.