Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP

28.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
Konečně se do redakce dostaly grafiky s jádrem ATi R430 vybavené můstkem Rialto. To znamená, že možnosti poslední generace grafických karet ATi naleznou své uplatnění i na platformě AGP 8x a postaví se proti kouskům jako je GeForce 6600GT a 6800.V recenzi se podíváme, jak se Radeony X800(XL) AGP podařily Sapphiru a HIS.

OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE





Další testovanou hrou v rozhraní OpenGL je Wolfenstein: Enemy Territory, multiplayerová nadstavba klasické hry Return to Castle Wolfenstein. Zde se Radeon X800XL zrovna nevyznamenal, protože je ve všech případech (jako i zbylé dvě ATIny) pomalejší než 12-pipelinová GeForce 6800. Hratelnost je samozřejmě zaručena, ale výkon je nižší.



V další hře pro OpenGL, 3D akci Call of Duty, jsou výsledky poměrně dobré pro obě testované karty, Sapphire i HIS. Srovnání podle počtu pipeline zde odpovídá, takže nejde o nic dramatického.



Poslední testovaná hra je druhý díl Serious Sama od chorvatského vývojového týmu. Opět je zde vidět, že OpenGL svědčí nVidii a testované karty ATi se neumístily nejlépe.