Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
28.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Konečně se do redakce dostaly grafiky s jádrem ATi R430 vybavené můstkem Rialto. To znamená, že možnosti poslední generace grafických karet ATi naleznou své uplatnění i na platformě AGP 8x a postaví se proti kouskům jako je GeForce 6600GT a 6800.V recenzi se podíváme, jak se Radeony X800(XL) AGP podařily Sapphiru a HIS.
Kapitoly článku:
- Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
- Radeony X800 pro AGP a Rialto detailně
- Sapphire a HIS - výbava, software a hry
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Přetaktování a nárůst výkonu
- Závěr
OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
Další testovanou hrou v rozhraní OpenGL je Wolfenstein: Enemy Territory, multiplayerová nadstavba klasické hry Return to Castle Wolfenstein. Zde se Radeon X800XL zrovna nevyznamenal, protože je ve všech případech (jako i zbylé dvě ATIny) pomalejší než 12-pipelinová GeForce 6800. Hratelnost je samozřejmě zaručena, ale výkon je nižší.
V další hře pro OpenGL, 3D akci Call of Duty, jsou výsledky poměrně dobré pro obě testované karty, Sapphire i HIS. Srovnání podle počtu pipeline zde odpovídá, takže nejde o nic dramatického.
Poslední testovaná hra je druhý díl Serious Sama od chorvatského vývojového týmu. Opět je zde vidět, že OpenGL svědčí nVidii a testované karty ATi se neumístily nejlépe.