Sapphire X800Pro Toxic: Reaktor pod kapotou
10.8.2004, Martin Štěpánek, recenze
Konečně se mi pod ruce dostala nadupanější verze Radeonu X800Pro. Základem úspěchu mají být vyšší frekvence spolu se samotaktovací utilitou, to vše je pak doplněno o chlazení velmi podobné VGA Silenceru. Jak si karta povede ve srovnání s normální "produkční" verzí se podíváme v dnešní recenzi.
Kapitoly článku:
Testovací sestava
K testům jsem již tradičně použil procesor Pentium 4 3,0GHz na 800MHz frekvenci FSB:
Testovalo se pod systémem Microsoft Windows XP Professional CZ Service Pack 1, DirectX 9.0b. AGP režim 8x aktivní, Aperture Size nastavena na 256 MB, základní takt FSB byl 200MHz (800 MHz QDR), frekvence pamětí byly nastaveny na defaultní hodnoty. Desktop měl rozlišení 1024 x 768 ve 32-bitové barevné hloubce, vertikální frekvence obrazu byla 100 Hz.
Rozdíl okolo 400 bodů po zapnutí APE není závratně velký. K jeho zvýšení by jistě pomohla vyšší frekvence jádra, ale to už si musí každý udělat sám.
V novějším 3D Marku si můžeme všimnout o trochu většího rozdílu, i když ono 1% navíc ve srovnání s 3D Markem 2001SE není podstatné.
Na testu CodeCreatures si můžeme názorně ukázat, že zvýšení frekvence pamětí se víc projevuje s vyšším rozlišením a pak především se zapnutým FSAA a AF, ale to až v dalším testu.
K testům jsem již tradičně použil procesor Pentium 4 3,0GHz na 800MHz frekvenci FSB:
- základní deska Intel 875PBZ
- procesor Intel Pentium 4 - 3.0 GHz, (jádro Northwood, FSB 800 MHz)
- paměť 2x OCZ Gold 512 MB DDR RAM 433MHz
- disk Maxtor SATA (160 GB, 7200 ot/min, 8 MB cache)
- DVD-ROM Toshiba SD-M1502
Testovalo se pod systémem Microsoft Windows XP Professional CZ Service Pack 1, DirectX 9.0b. AGP režim 8x aktivní, Aperture Size nastavena na 256 MB, základní takt FSB byl 200MHz (800 MHz QDR), frekvence pamětí byly nastaveny na defaultní hodnoty. Desktop měl rozlišení 1024 x 768 ve 32-bitové barevné hloubce, vertikální frekvence obrazu byla 100 Hz.
- Při testování byl použit ovladač Catalyst 4.7 a ForceWare 61.32
- Všechny výsledky byly naměřeny bez použití zvukové karty (tedy bez zapnutého zvuku), proto vaše výsledky se mohou mírně lišit!!
3D Mark 2001SE MadOnion |
Rozdíl okolo 400 bodů po zapnutí APE není závratně velký. K jeho zvýšení by jistě pomohla vyšší frekvence jádra, ale to už si musí každý udělat sám.
3D Mark 2001SE | |
1024x768 | |
Radeon X800Pro@XT | +6,69% |
Radeon X800Pro 536/571 | +5,26% |
Sapphire X800Pro s APE | +2,29% |
Sapphire X800Pro | 18332bodů |
GeForceFX 6800Ultra | -0,77% |
Radeon 9800XT | -3,76% |
GeForceFX 5950Ultra | -11,47% |
3D Mark03 FureMark |
V novějším 3D Marku si můžeme všimnout o trochu většího rozdílu, i když ono 1% navíc ve srovnání s 3D Markem 2001SE není podstatné.
3D Mark03 | |
1024x768 | |
GeForce 6800Ultra | +24,88% |
Radeon X800Pro@XT | +22,11% |
Radeon X800Pro 536/571 | +12,07% |
Sapphire X800Pro s APE | +4,06% |
Sapphire X800Pro | 8754 |
Radeon 9800XT | -26,53% |
GeForceFX 5950Ultra | -27,76% |
CodeCreatures |
Na testu CodeCreatures si můžeme názorně ukázat, že zvýšení frekvence pamětí se víc projevuje s vyšším rozlišením a pak především se zapnutým FSAA a AF, ale to až v dalším testu.
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +5,18 % | +13,56 % | +17,91 % |
GeForceFX 6800Ultra | +5,60 % | +8,63 % | +13,08 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +1,23 % | +1,58 % | +5,79 % |
Sapphire X800Pro s APE | +0,31 % | +0,71 % | +2,28 % |
Sapphire X800Pro | 64,10 fps | 56,10 fps | 47,20 fps |
GeForceFX 5950Ultra | -20,12 % | -26,38 % | -30,93 % |
Radeon 9800XT | -20,90 % | -28,52 % | -33,05 % |