Sapphire X800Pro Toxic: Reaktor pod kapotou
10.8.2004, Martin Štěpánek, recenze
Konečně se mi pod ruce dostala nadupanější verze Radeonu X800Pro. Základem úspěchu mají být vyšší frekvence spolu se samotaktovací utilitou, to vše je pak doplněno o chlazení velmi podobné VGA Silenceru. Jak si karta povede ve srovnání s normální "produkční" verzí se podíváme v dnešní recenzi.
Kapitoly článku:
GunMetal 4xFSAA |
Pro velké množství hodnot jsem musel graf zmenšit. Také je zajímavé, že sici minimální hodnoty jsou u karet ATi a nVidia téměř stejné, ale tento benchmark se mi na pohled zdá plynulejší na kartách nVidia (pro které byl taky napsán, ale o tom jsem mluvil již několikrát).
Gun Metal | |||
Minimum | Průměr | Maximum | |
1024x768 Radeon 9800XT | 18,66 | 28,14 | 61,02 |
1280x1024 Radeon 9800XT | 14,11 | 22,66 | 61,01 |
1600x1200 Radeon 9800XT | 6,28 | 15,13 | 61,02 |
1024x768 GeForceFX 5950Ultra | 23,2 | 35,65 | 62,08 |
1280x1024 GeForceFX 5950Ultra | 19,12 | 31,46 | 63,65 |
1600x1200 GeForceFX 5950Ultra | 11,02 | 17,32 | 62,03 |
1024x768 Sapphire X800Pro | 19,11 | 31,03 | 61,02 |
1280x1024 Sapphire X800Pro | 15,99 | 26,58 | 61,02 |
1600x1200 Sapphire X800Pro | 10,2 | 17,64 | 61,02 |
1024x768 Sapphire X800Pro s APE | 19,75 | 31,64 | 61,02 |
1280x1024 Sapphire X800Pro s APE | 16,32 | 26,98 | 61,02 |
1600x1200 Sapphire X800Pro s APE | 11,41 | 18,43 | 61,02 |
1024x768 Radeon X800Pro 536/571 | 19,86 | 31,89 | 61,02 |
1280x1024 Radeon X800Pro 536/571 | 17,53 | 27,58 | 61,02 |
1600x1200 Radeon X800Pro 536/571 | 11,81 | 19,59 | 61,02 |
1024x768 Radeon X800Pro@XT | 30,07 | 43,54 | 68,4 |
1280x1024 Radeon X800Pro@XT | 26,12 | 36,12 | 65,15 |
1600x1200 Radeon X800Pro@XT | 16,72 | 25,94 | 62,02 |
X2: The Threat Egosoft |
I zde jsme svědky stejného výsledku jako v předchozích testech, tedy zatím co v 1024x768 jsou rozdíly po zapnutí APE téměř nulové, v 1600x1200 je rozdíl k 4%.
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +11,79 % | +12,63 % | +16,33 % |
GeForceFX 6800Ultra | +11,13 % | +12,41 % | +12,64 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +0,52 % | +1,84 % | +7,29 % |
Sapphire X800Pro s APE | +0,15 % | +0,33 % | +4,17 % |
Sapphire X800Pro | 79,20 fps | 65,97 fps | 55,22 fps |
GeForceFX 5950Ultra | -20,13 % | -21,16 % | -21,28 % |
Radeon 9800XT | -20,83 % | -22,34 % | -25,24 % |
Unreal Tournament 2003 FlyBy | Unreal Tournament 2003 Botmatch | |||||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +1,52 % | +1,69 % | +6,57 % | +0,03 % | +0,01 % | +0,05 % |
Radeon X800Pro 536/571 | +1,78 % | +1,73 % | +3,21 % | +0,03 % | +0,03 % | +0,04 % |
Sapphire X800Pro s APE | +0,58 % | +0,58 % | +1,68 % | +0,00 % | +0,00 % | +0,01 % |
Sapphire X800Pro | 215,62 fps | 211,79 fps | 199,25 fps | 76,15 fps | 75,79 fps | 75,06 fps |
GeForceFX 5950Ultra | -1,05 % | -20,02 % | -25,67 % | -0,03 % | +0,05 % | -0,17 % |
Radeon 9800XT | +3,59 % | -5,47 % | -26,21 % | -1,63 % | -1,54 % | -1,29 % |
Jeden z největších rozdílů byl ve hře Colin McRae 4, kde v rozlišení 1600x1200 se zapnutým FSAA 4x je rozdíl 10%. To už není zlé. Také to jasně ukazuje na fakt, že v této hře se lépe projevuje nárůst frekvence na pamětí než na jádře.
Colin Mcrae - Japan SS1 | Colin Mcrae - Japan SS1 FSAA4x | |||||
1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
Radeon X800Pro@XT | +0,00% | +19,01% | +45,12% | +0,00% | +17,79% | +43,09% |
GeForce 6800Ultra | +0,00% | +17,73% | +44,09% | +0,00% | +14,23% | +39,04% |
Radeon X800Pro 536/571 | +0,00% | +10,50% | +24,82% | +0,00% | +3,68% | +39,57% |
Sapphire X800Pro s APE | +0,00% | +3,74% | +9,17% | +0,00% | +0,88% | +10,11% |
Sapphire X800Pro | 181,00fps | 146,60fps | 92,70fps | 181,00fps | 146,50fps | 91,80fps |
Radeon 9800XT | -20,88% | -29,13% | -20,06% | -57,73% | -63,55% | -55,56% |
GeForceFX 5950Ultra | -44,97% | -49,45% | -43,26% | -69,72% | -70,85% | -65,03% |