Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sestava snů s 1.8 GHz Pentiem 4 a grafikou GeForce 3

9.8.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Sestava snů s 1.8 GHz Pentiem 4 a grafikou GeForce 3
Procesor Pentium 4 je vlajková loď firmy Intel, předního světového výrobce počítačových procesorů. V současné době se jedná o nejrychleji taktované procesory, které se prodávají na trhu s PC komponenty. Poslední uvedený procesor Pentium 4 pracuje na frekvenci 1.8 GHz a byli jsme jedni z prvních, kteří mohli zjistit jeho výkon! Oproti původní konfiguraci zapůjčené sestavy jsme provedli záměnu grafické karty, neboť GeForce 2 MX-200 se nám zdála jako příliš pomalá pro takto rychlý procesor. Ve finále jsme tedy testy prováděli s nejrychlejším procesorem, nejrychlejší grafickou kartou (GeForce 3) a nejrychlejšími paměťovými moduly (RDRAM), zkrátka a dobře - sestavou snů.
Kapitoly článku:
  1. Sestava snů s 1.8 GHz Pentiem 4 a grafikou GeForce 3
  2. SiSoft Sandra 2001, testy spolupráce s HDD a zhodnocení
Úvod, popis testování a grafické testy
Procesor Pentium 4 je vlajková loď firmy Intel předního světového výrobce počítačových procesorů. V současné době se jedná o nejrychleji taktované procesory, které se prodávají na trhu s PC komponenty. Poslední uvedený procesor Pentium 4 pracuje na frekvenci 1.8 GHz a a byli jsme jedni z prvních, kteří mohli zjistit jeho výkon! Oproti původní konfiguraci zapůjčené sestavy jsme provedli záměnu grafické karty, neboť GeForce 2 MX-200 se nám zdála jako příliš pomalá pro takto rychlý procesor. Ve finále jsme tedy testy prováděli s nejrychlejším procesorem, nejrychlejší grafickou kartou (GeForce 3) a nejrychlejšími paměťovými moduly (RDRAM), prostě sestava snů.


Obr. 1 – Sestava s procesorem Intel Pentium 4 na frekvenci 1.8 GHz

Specifikace testované sestavy
    • Základní deska Intel D850GB
    • Procesor Intel Pentium 1.8 GHz
    • Operační paměť 2x64MB RDRAM
    • Grafická karta PowerColor GeForce 3 64MB DDR
    • Pevný disk IBM IC35L040AVER07-0, 40GB, Ultra ATA/100

Všechny testy jsme prováděli pod operačním systémem Windows 98SE s rozhraním DirectX 8.0a. Pro čipovou sadu jsme použili ovladač Intel Chipset software V2.90.009 a dále pak Ultra ATA Storage Driver 6.1. Grafická karta pracovala s ovladačem Detonator verze 12.41.

Poznámka
Grafické testy jsme také provedli s dodanou grafickou kartou obsahující čip nVidia GeForce 2 MX-200.

3D Mark 2001
Tento program slouží primárně k měření rychlosti renderování 3D scény. Výsledek je vypočítán jako součin průměrného počtu snímků zobrazených za daný test a příslušného váhového koeficientu. Označuje se jako Overall Score a jeho jednotkou je „3d mark“.


Obr. 2 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001 při 16 bitové barevné hloubce


Obr. 3 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001 při 32 bitové barevné hloubce
Projektové soubory

Projektové soubory obsahují informace o testovacím prostředí, ovladačích, nastavení parametrů a samozřejmě výsledky testů. Pro jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, nebo je nutné použít jejich textovou podobu.

16 bitů
GeForce 2 MX-200
GeForce 3
640 x 480
640 x 480 - 16bit.3dp
640 x 480 - 16.3dp
800 x 600
800 x 600 - 16bit.3dp
800 x 600 - 16.3dp
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.3dp
1024 x 768 - 16.3dp
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.3dp
1280 x 1024 - 16.3dp
1600 x 1200
1600 x 1200 - 16bit.3dp
1600 x 1200 - 16.3dp
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001 pro 16 bitů

32 bitů
GeForce 2 MX-200
GeForce 3
640 x 480
640 x 480 - 32bit.3dp
640 x 480 - 32.3dp
800 x 600
800 x 600 - 32bit.3dp
800 x 600 - 32.3dp
1024 x 768
1024 x 768 - 32bit.3dp
1024 x 768 - 32.3dp
1280 x 1024
1280 x 1024 - 32bit.3dp
1280 x 1024 - 32.3dp
1600 x 1200
N/A
1600 x 1200 - 32.3dp
Tab. 2 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001 pro 32 bitů

Textová podoba projektových souborů

16 bitů
GeForce 2 MX-200
GeForce 3
640 x 480
640 x 480 - 16bit.txt
640 x 480 - 16.txt
800 x 600
800 x 600 - 16bit.txt
800 x 600 - 16.txt
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.txt
1024 x 768 - 16.txt
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.txt
1280 x 1024 - 16.txt
1600 x 1200
1600 x 1200 - 16bit.txt
1600 x 1200 - 16.txt
Tab. 3 – Textová projektových souborů programu 3D Mark 2001 pro 16 bitů

32 bitů
GeForce 2 MX-200
GeForce 3
640 x 480
640 x 480 - 32bit.txt
640 x 480 - 32.txt
800 x 600
800 x 600 - 32bit.txt
800 x 600 - 32.txt
1024 x 768
1024 x 768 - 32bit.txt
1024 x 768 - 32.txt
1280 x 1024
1280 x 1024 - 32bit.txt
1280 x 1024 - 32.txt
1600 x 1200
N/A
1600 x 1200 - 32.txt
Tab. 4 – Textová projektových souborů programu 3D Mark 2001 pro 32 bitů

Quake III Arena

Program, tedy přesněji akční 3D hra, Quake je stálice pro testování rychlosti grafických karet pod rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených během 30-ti sekundové testovací sekvence.


Obr. 4 – Výsledek programem Quake III Arena při 16 bitové barevné hloubce


Obr. 5 – Výsledek programem Quake III Arena při 32 bitové barevné hloubce

3D WinMark 2000

Tento program pracuje pod rozhraním DirectX a výsledek testů je opět průměrný počet snímků získaný za celkem 9 renderovaných sekvencí.


Obr. 6 – Výsledek programem 3D WinMark 2000 při 16 bitové barevné hloubce


Obr. 7 – Výsledek programem 3D WinMark 2000 při 32 bitové barevné hloubce
reklama