Sestava snů s 1.8 GHz Pentiem 4 a grafikou GeForce 3
9.8.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Procesor Pentium 4 je vlajková loď firmy Intel, předního světového výrobce počítačových procesorů. V současné době se jedná o nejrychleji taktované procesory, které se prodávají na trhu s PC komponenty. Poslední uvedený procesor Pentium 4 pracuje na frekvenci 1.8 GHz a byli jsme jedni z prvních, kteří mohli zjistit jeho výkon! Oproti původní konfiguraci zapůjčené sestavy jsme provedli záměnu grafické karty, neboť GeForce 2 MX-200 se nám zdála jako příliš pomalá pro takto rychlý procesor. Ve finále jsme tedy testy prováděli s nejrychlejším procesorem, nejrychlejší grafickou kartou (GeForce 3) a nejrychlejšími paměťovými moduly (RDRAM), zkrátka a dobře - sestavou snů.
Kapitoly článku:
- Sestava snů s 1.8 GHz Pentiem 4 a grafikou GeForce 3
- SiSoft Sandra 2001, testy spolupráce s HDD a zhodnocení
Úvod, popis testování a grafické testy
Procesor Pentium 4 je vlajková loď firmy Intel předního světového výrobce počítačových procesorů. V současné době se jedná o nejrychleji taktované procesory, které se prodávají na trhu s PC komponenty. Poslední uvedený procesor Pentium 4 pracuje na frekvenci 1.8 GHz a a byli jsme jedni z prvních, kteří mohli zjistit jeho výkon! Oproti původní konfiguraci zapůjčené sestavy jsme provedli záměnu grafické karty, neboť GeForce 2 MX-200 se nám zdála jako příliš pomalá pro takto rychlý procesor. Ve finále jsme tedy testy prováděli s nejrychlejším procesorem, nejrychlejší grafickou kartou (GeForce 3) a nejrychlejšími paměťovými moduly (RDRAM), prostě sestava snů.
Obr. 1 – Sestava s procesorem Intel Pentium 4 na frekvenci 1.8 GHz
Specifikace testované sestavy
Všechny testy jsme prováděli pod operačním systémem Windows 98SE s rozhraním DirectX 8.0a. Pro čipovou sadu jsme použili ovladač Intel Chipset software V2.90.009 a dále pak Ultra ATA Storage Driver 6.1. Grafická karta pracovala s ovladačem Detonator verze 12.41.
Poznámka
Grafické testy jsme také provedli s dodanou grafickou kartou obsahující čip nVidia GeForce 2 MX-200.
3D Mark 2001
Tento program slouží primárně k měření rychlosti renderování 3D scény. Výsledek je vypočítán jako součin průměrného počtu snímků zobrazených za daný test a příslušného váhového koeficientu. Označuje se jako Overall Score a jeho jednotkou je „3d mark“.
Obr. 2 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001 při 16 bitové barevné hloubce
Obr. 3 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001 při 32 bitové barevné hloubceProjektové soubory
Projektové soubory obsahují informace o testovacím prostředí, ovladačích, nastavení parametrů a samozřejmě výsledky testů. Pro jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, nebo je nutné použít jejich textovou podobu.
Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Program, tedy přesněji akční 3D hra, Quake je stálice pro testování rychlosti grafických karet pod rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených během 30-ti sekundové testovací sekvence.
Obr. 4 – Výsledek programem Quake III Arena při 16 bitové barevné hloubce
Obr. 5 – Výsledek programem Quake III Arena při 32 bitové barevné hloubce
3D WinMark 2000
Tento program pracuje pod rozhraním DirectX a výsledek testů je opět průměrný počet snímků získaný za celkem 9 renderovaných sekvencí.
Obr. 6 – Výsledek programem 3D WinMark 2000 při 16 bitové barevné hloubce
Obr. 7 – Výsledek programem 3D WinMark 2000 při 32 bitové barevné hloubce
Procesor Pentium 4 je vlajková loď firmy Intel předního světového výrobce počítačových procesorů. V současné době se jedná o nejrychleji taktované procesory, které se prodávají na trhu s PC komponenty. Poslední uvedený procesor Pentium 4 pracuje na frekvenci 1.8 GHz a a byli jsme jedni z prvních, kteří mohli zjistit jeho výkon! Oproti původní konfiguraci zapůjčené sestavy jsme provedli záměnu grafické karty, neboť GeForce 2 MX-200 se nám zdála jako příliš pomalá pro takto rychlý procesor. Ve finále jsme tedy testy prováděli s nejrychlejším procesorem, nejrychlejší grafickou kartou (GeForce 3) a nejrychlejšími paměťovými moduly (RDRAM), prostě sestava snů.
Obr. 1 – Sestava s procesorem Intel Pentium 4 na frekvenci 1.8 GHz
Specifikace testované sestavy
- Základní deska Intel D850GB
- Procesor Intel Pentium 1.8 GHz
- Operační paměť 2x64MB RDRAM
- Grafická karta PowerColor GeForce 3 64MB DDR
- Pevný disk IBM IC35L040AVER07-0, 40GB, Ultra ATA/100
Všechny testy jsme prováděli pod operačním systémem Windows 98SE s rozhraním DirectX 8.0a. Pro čipovou sadu jsme použili ovladač Intel Chipset software V2.90.009 a dále pak Ultra ATA Storage Driver 6.1. Grafická karta pracovala s ovladačem Detonator verze 12.41.
Poznámka
Grafické testy jsme také provedli s dodanou grafickou kartou obsahující čip nVidia GeForce 2 MX-200.
3D Mark 2001
Tento program slouží primárně k měření rychlosti renderování 3D scény. Výsledek je vypočítán jako součin průměrného počtu snímků zobrazených za daný test a příslušného váhového koeficientu. Označuje se jako Overall Score a jeho jednotkou je „3d mark“.
Obr. 2 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001 při 16 bitové barevné hloubce
Obr. 3 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001 při 32 bitové barevné hloubce
Projektové soubory obsahují informace o testovacím prostředí, ovladačích, nastavení parametrů a samozřejmě výsledky testů. Pro jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, nebo je nutné použít jejich textovou podobu.
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001 pro 16 bitů
Tab. 2 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001 pro 32 bitů
Textová podoba projektových souborů
Tab. 3 – Textová projektových souborů programu 3D Mark 2001 pro 16 bitů
Tab. 4 – Textová projektových souborů programu 3D Mark 2001 pro 32 bitů
Quake III Arena
Program, tedy přesněji akční 3D hra, Quake je stálice pro testování rychlosti grafických karet pod rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených během 30-ti sekundové testovací sekvence.
Obr. 4 – Výsledek programem Quake III Arena při 16 bitové barevné hloubce
Obr. 5 – Výsledek programem Quake III Arena při 32 bitové barevné hloubce
3D WinMark 2000
Tento program pracuje pod rozhraním DirectX a výsledek testů je opět průměrný počet snímků získaný za celkem 9 renderovaných sekvencí.
Obr. 6 – Výsledek programem 3D WinMark 2000 při 16 bitové barevné hloubce
Obr. 7 – Výsledek programem 3D WinMark 2000 při 32 bitové barevné hloubce