Shattered Horizon: 3D Mark Vantage engine v akci
27.1.2010, Petr Štefek, recenze
Shattered Horizon je levnou akční střílečkou postavenou na grafickém enginu 3DMark Vantage společnosti Futuremark, kterou navíc pořídíte za poměrně nízkou cenu. Pokud byste se tedy rádi pokochali pěknou grafikou pod DirectX 10, nenechte si ji ujít.
Kapitoly článku:
- Shattered Horizon: 3D Mark Vantage engine v akci
- 1280x1024 4xAA
- 1680x1050 4xAA
- 1920x1200 4xAA
- Vliv CPU
- Závěr
3D Mark Vantage jistě všichni znáte a ve většině případů jím i testujete grafikou kartu při přetaktování nebo zjištění výkonu vašeho počítače. Co ovšem možná nevíte, tvůrci na tomto poměrně moderním grafickém engine udělali multiplayer střílečku, která vás může zabavit při dlouhých sibiřských nocích, které nyní vládnou našemu území. Futuremark ovšem poměrně hodně zúžil základnu potencionálních zákazníků pro svou hru, protože engine podporuje výhradně DirectX 10 karty a samozřejmě musíte vlastnit Windows Vista či Windows 7.
Tato hra tedy bude hratelná na počítačích herních nadšenců, kteří do hardware a software investují poměrně velké částky. Takoví lidé ovšem požadují kvalitní hry a ne pouze velmi kvalitní grafiku a zde už může být v případě Shattered Horizon celkem problém. Na jeho obranu ale musíme říct, že se jedná o 20 dolarovou hru, která se ani do křížku s Crysis či Call of Duty pouštět nechce. Dnes se podíváme, jak tato hra běží na maximální detaily na několika různých kartách. Hra krom jiného využívá také PhysX akcelerovaný skrze CPU.
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay.
Ovladače grafických karet
Použité testy:
Shattered Horizon (FRAPS)
Tato hra tedy bude hratelná na počítačích herních nadšenců, kteří do hardware a software investují poměrně velké částky. Takoví lidé ovšem požadují kvalitní hry a ne pouze velmi kvalitní grafiku a zde už může být v případě Shattered Horizon celkem problém. Na jeho obranu ale musíme říct, že se jedná o 20 dolarovou hru, která se ani do křížku s Crysis či Call of Duty pouštět nechce. Dnes se podíváme, jak tato hra běží na maximální detaily na několika různých kartách. Hra krom jiného využívá také PhysX akcelerovaný skrze CPU.
Testovací sestava a metodika
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz |
Zákl. deska | Gigabyte (Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 1 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 295 2048 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 896 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB 2x Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4870 1024 MB PowerColor Radeon HD 4890 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay.
Ovladače grafických karet
- GeForce 196.21 WHQL
- Catalyst 9.12 WHQL
Použité testy:
Shattered Horizon (FRAPS)