Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Silný a silnější
1.4.2003, Igor Viduna, recenze
Dnes vám přinášíme srovnávací test grafických karet, určených pro mainstream, ačkoliv jednu z nich její velmi příznivá cena přibližuje i těm chudším. Srovnávali jsme karty Sapphire Atlantis Radeon 9100 a Triplex Millennium Silver Ti4200-8x.
Max | 10.8.200320:50

Mam Procesor Amd Athlon XP 2100+ a mam kartu Radeon 9100 od Manli a mal som z nou v 3D marku len 7200 bodov.S ovladacmi Catalyst 3,6 Nieje to malo????? Podla mna Hej.Ved ta karta mala v testoch 8600 bodov v Pc Space.?????

Odpovědět0  0
Wohnout | 8.8.200316:05

Reaguji na odpověď na připomínky Chocena. Nevim, na čem jste radeon 9100 testovali, ale 8600 bodů v 3DMarku 2001 není nereálné. Příště, až se rozhodnete udělat z někoho blbce, zkuste otestovat více kusů karet na více konfiguracích s jinýma ovladačema. Vyhnete se tak situaci, kdy neshodíte někoho jiného, ale sami sebe..

Odpovědět0  0
hanski | 3.4.200313:06

Já jí taky mám a jedu s ní na Duronu 1300, 256MB 133SDRAM a všechno mi na tom běží uplně v pohodě. A to i Unreal 2. No, je tam sice znát ta pomalá ramka, ale nikdo nejsme dokonalý, žejo:-)

Odpovědět0  0
Honza | 2.4.200319:48

Řeší se tu "jen" vlastnosti a chyby v článku z pohledu ATIny, tak zase něco z pohledu Triplexu - přesně tuhle kartu mám doma už drahnou dobu a za 1. nemá takt pamětí 450 MHz, ale 513 MHz (pochybuji, že by evolucí bylo zpomalení, nehledě na to, že je to tatáž karta), za 2. uvedená cena je včetně DPH! (nakonec je to ta nejvyšší cena, za kterou se dá koupit)

Odpovědět0  0
stevosk | 2.4.20038:50

Takže aby sme sa nedostali do omylu, ja nehovorím o žiadnych úpravách karty. Ja som hovorilen o zvýšení nastavení jadra a pamäte, dnes už väčšina firiem dodáva takýto software v balení s kartou a aj 10 ročné dieťa si dokáže posunutím dvoch paličiek zdvihnúť výkon. Takže aby som pravdu povedal nie je to len malý okruh počítačových nadšencov, ale aj bežní užívatelia. Na druhú stranu asi som zvolil moc tvrdé slová, takže článok nebol zlý, ale viaceré veci mi v ňom chýbali a práve možnosť zvýšenia výkonu oboch kariet tam chýbala. Pretože provnanie výkon/cena pred a po pretaktovaní je tiež dôležitý faktor pri nákupe karty hlavne dnes. Inak možno by si obe karty zaslúžily napísať aj bližšie technické špecifikácie. Inak mňa však dosť hnevá že twento článok nevyšiel aspoň pred mesiacom lebo pri rozhodovaní o kúpe tejto karty som sa nikde nevedel nič dozvedieť (podarilo sa mi to až na jednom americkom fóre)

Odpovědět0  0
DavesMan | 1.4.200322:52

Ježiš, uvědomte si, že 8500(s LE nebo bez) neni 9100! Ta paměť je tam prostě hodně cejtit. Měl jsem tu 128MB R9100 (mam XP-2000+ Box, 512MB@266MHz) a udělal mi 8136na default (tj. přesně 250/200). Můj 8500LE (250/230 default) dá v klidu kolem 8650 marků. O/C na "retailových" 275/275 dá něco přes 9100 marků.
Prostě je to o taktu HLAVNĚ pamětí. Já bejt redaktorem, tak tam k ní šoupnu GF4MX (třeba i 460), ta je kolikrát i dražší, než ten Radeon, a projel bych na ní některý testy s vertex-shaderama (ty jdou emulovat softwarem). To by asi nVidiakům spadnul hřebínek. Jde přece o poměr cena/výkon,ne? :-))))

Odpovědět0  0
stevosk | 1.4.200316:54

Ten článok za veľa nestojí pretože túto kartu mám a dosiahol som podstatne lepších výsledkov t.j. 9201 bodov v 3Dmarku 2001 SE na default čiže 1024*768
a karta sa skvele taktuje na 306Mhz jadro a 514 Mhz pamete, bez akýchkoĺvek úprav. Po tom čo som namontoval pasívne chladiče na pamete to ide dokonca na 535 Mhz bez chýb. Používam nastavenie 300/520 a žiadne chyby ani po 4 hodinovom hraní Mafie na plné detaily. Upozorńujem že 9201 bodov dosiahnutých na XP2000 + 512 DDR 333 CL2,5. Na athlone 1100 + 384 DDR 266 Cl2 to bolo 7381 bodov. Takže ten čo článok písal nevie čo písal. A takisto Gf4Ti4200 keď pretaktne tak dosiahne asi 10 700bodov (na tom isto hardwari- odskúšané)

Odpovědět0  0
Chocen | 1.4.200317:00

Tady ovšem o OC nejde...Spousta lidí k tomu nemá odvahu a zajímá je, jak to jede, když koupí kartu, bez jakýchkoliv úprav. Samozřejmě, taktovat lze - já mám GPU taky na 300MHz , paměti na 520. Na 1700+@2400+ mi to dělá okolo 10 000 bodů v 3D marku 2001 se (nemám ovšem sapphire - ten by měl mít o něco lepší paměti jak moje Manli R8500->9100 bios mod.-puv takt 250/250) .

Odpovědět0  0
tak uz je to jasnejsi | 1.4.200311:16

uz je to jasne - recenzovana byla karta se 128MB pameti, ktere jsou ovsem na teto verzi 5ns a jejich takt je 180MHz DDR (tedy 360MHz efektivne). proto ty vysledky...64MB verze ma 4ns pameti, ktere jsou taktovany na 230MHz DDR, ale jdou v pohode dat na 250MHz DDR - vykon teto verze je tedy o dost vyssi, zatimco cena je neco malo pres 2600,- i s DPH - doporucuji tedy pripadnym zajemcum o koupi koupit 64MB verzi (ktera je v pomeru cena/vykon skutecne neprekonatelna). tech 128MB pameti je stejne pro 1024x768 v podstate zbytecne a pameti na prodavane karte hrube snizuji vykon...kdyby byla testovana ta 64MB verze, tak vysledky budou alespon o 10% az 15% vyssi, zatico cena o 30% nizsi - takze neni co resit, ze?

Odpovědět0  0
Chocen | 1.4.200311:18

btw - v rozruseni jsem spatne vyplnil kolonku jmeno (lol). ten prispevek je ode mne :o))

Odpovědět0  0
nommo | 1.4.200311:26

Dobrý den, prvně vám odpovím na to, proč nebyly použity novější ovladače. Důvod je takový, že článek vznikl už někdy před měsícem. Ale máte pravdu v tom, že s frekvencemi Radeonu 9100 jsem se zmýlil. Chybu jsem tedy opravil a ďekuji za upozornění! Výsledy jsou asi tak nízké proto, že 128MB verze Radeonu 9100 má paměti nikoliv na 230MHz, ale na pouhých 200MHz! Vše už je v článku opraveno! Děkuji za info!
Cílem v žádném případě nebylo poškodit Radeon, protože má opravdu velmi dobrý poměr cena/výkon, ale prostě jsme neměli jinou kartu, kterou proti němu postavit, protože GeForce4 MX 440 dle našeho názoru není pro něj soupeřem.
Sestavu jsme vybrali schválně takovou, protože kdo by si do nejvýkonnějšího PC kupoval Radeon 9100. Latence pamětí je sice pomalá, ale věřte mi, že i s nejlepSˇ´im časováním by byl nárůst výkonu pár procent...
Testy a FSAA jsme začali nově provádět a od nynějška je budete nacházet u všech recenzí grafických karet!

Odpovědět0  0
Nommo | 1.4.200311:34

Ano, máte pravdu! Takt pamětí ale není 180MHz, ale 200MHz. Jinak se vším, co jste napsal douhlasím a také jsem ještě upravil závěr článku.

Odpovědět0  0
Chocen | 1.4.200311:38

ok. slysel jsem sice o serii, kde byly skutecne pouzity 180MHz pameti, ale asi byla vyjimka. stejne ale tech 200MHz suxx - kdyz vezmeme v potaz, ze ten GPU je ten samy jako z plnohodnotneho R8500 (a tedy bez problemu zvlada takt 275MHz), je skoda to mrvit takovouhle pameti...

btw - omlouvam se, jestli jsem se nekde zbytecne rozvasnil :o))

Odpovědět0  0
Nommo | 1.4.200314:54

Nic se neděje, jsme jenom lidé, že? :))) Každop. díky za připomínky a příště si na to už budu dávat větší pozor.

Odpovědět0  0
Chocen | 1.4.200310:50

tak jsem to docetl az do konce a neverim svym ocim. o nespravne uvedenem taktu Radeonu jsem uz psal, ale dale: nechapu proc se nepouzily ovladace Catalyst 3.2 (ktere se mimochodem pisou s tvrdym Y! (instaloval je vubec?))...uz jsou tak 2 tydny venku, a vsichni vedi, ze jsou super odladene. ty vysledky benchmarku - s XP1800+ a R8500LE (250/250!!!)mam pres 8600 bodu v 3Dmark 2001....takze tady taky cosi nesedi.... a ta pouzita pamet - CL3 - co to ma byt za sr...? na tom testujete grafiky ?

evidentne to psal zaprisahly n-vidiak, ktery si ty vysledky radeona snad vymyslel (kdyz nedokaze zjistit takt, tak to snad ani nemel v ruce). nechci rozjizdet nejaky flamewar, pisu jen fakta. je jasne, ze gf4200 je vykonejsi nez r9100, ale takovy rozdil jak bylo prezentovano zde to neni!!

Odpovědět0  0
Grol | 1.4.200310:29

Chybi mi tu aspon jeden test s antialiasingem. Tyto karty jsou stale dostatecne vykone na to, aby o nem clovek mohl uvazovat.

Odpovědět0  0
Chocen | 1.4.200310:35

presne tak. nekdo tady velmi hrube ujel. R8500LE byl 250/250, sapphire 9100 64MB se prodava 250/230, 128MB muze mit i horsi pameti...ten clovek, co to psal to snad ani nevidel....

Odpovědět0  0
koral | 1.4.20038:53

podle mě je R 8500 na 275/275 a R 8500LE na 250/250 a ne 300/300 vs 275/275

Odpovědět0  0
cerberos | 1.4.20038:42

no neviem ako ste to testovali ale ja na 2000+ s NF7-S mam s club3d radeon 8500 64mb 275/275 cca 9600 bodov v 3dmarku 2001se

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.