Silný soupeř v ringu - Radeon 8500
8.1.2002, Pavel Švéda, recenze
Slíbili jsme vám recenzi a protože sliby se mají plnit (hlavně o Vánocích, ale také mimo ně) je právě zde. Radeon si v testech nevedl vůbec špatně, ba přímo naopak. Otestovali jsme všechny jeho přednosti, které nabízí (Smoothvision, Truform) a vše pečlivě zdokumentovali. Nyní vás od výsledných grafů a hezkých screenshotů dělí už jen pouhý jeden click…
Kapitoly článku:
Testovací sestava
Použité benchmarky a jejich nastavení
3DMark 2001 (v1.0)
Asi nejpopulárnější a jeden z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 16 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.
Quake III Arena (v1.09)
Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS. Nastavení grafických detailů je následující:
3D WinBench 2000 (v1.1)
Obsahuje několik testů zaměřených především na 3D grafiku pod rozhraním DirectX 7.0 a umožňuje přitom využít technologie T&L. Použili jsme benchmark 3D WinMark 2000, který obsahuje devět 3D sekvencí v nichž jsou zaznamenávány počty zobrazovaných FPS a výsledné skóre se rovná jejich průměru.
- základní deska Abit ST6 (čipset i815EP)
- procesory Intel Celeron 1300 a Intel Celeron 800
- paměť 256MB SDRAM (133MHz)
- disk Western Digital WD400BB (40GB, 7200 ot/min)
- grafická karta ATI Radeon (64MB DDR, frekvence čip/paměť - 275/550 MHz)
- monitor IIYAMA Vision Master Pro 413
Použité benchmarky a jejich nastavení
3DMark 2001 (v1.0)
Asi nejpopulárnější a jeden z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 16 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.
Quake III Arena (v1.09)
Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS. Nastavení grafických detailů je následující:
- GL Driver: DEFAULT
- GL Extension: ON
- Video Mode: v závislosti na právě testovaném rozlišení (640x480, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200)
- Color Depth: v závislosti na právě testované barevné hloubce 16/32 BIT
- Fullscreen: ON
- Lighting: LIGHTMAP
- Geometric Detail: HIGH
- Texture Detail: MAX
- Texture Quality: v závislosti na právě testované barevné hloubce 16/32 BIT
- Texture Filter: TRILINEAR
3D WinBench 2000 (v1.1)
Obsahuje několik testů zaměřených především na 3D grafiku pod rozhraním DirectX 7.0 a umožňuje přitom využít technologie T&L. Použili jsme benchmark 3D WinMark 2000, který obsahuje devět 3D sekvencí v nichž jsou zaznamenávány počty zobrazovaných FPS a výsledné skóre se rovná jejich průměru.