Souboj titánů: Radeon X1800XT vs. GeForce 7800GTX 512MB
16.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Dnešní recenze grafických karet má hned několik privilegií. Za prvé v ní soupeří dvě nejvýkonnější sólové grafické karty od ATi a nVidie, které byly doposud vydány. Dále jsou to karty velmi špatně dostupné a za jejich cenu by šlo postavit celé kancelářské PC. V tomto článku jsme se podrobně podívali na jejich výkon.
Kapitoly článku:
- Souboj titánů: Radeon X1800XT vs. GeForce 7800GTX 512MB
- ATi Radeon X1800XT 512MB
- nVidia GeForce 7800GTX 512MB
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy shaderů, fillrate, ShaderMark
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- NFS Underground 2, Pacific Fighters
- Doom 3, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář: X1800XT vs. 7800GTX
- Shrnutí a závěr
FutureMark
Hned výsledek v 3DMarku03 atakující bez jakéhokoliv přetaktování hranici 20 tisíc bodů je velmi přesvědčivý. V testu Mother Nature je na druhou stranu vidět, že v DirectX 9 není rozdíl oproti Radeonu X1800XT tak markantní, což ukazuje hrubou sílu GeForce 7800GTX.
Novější 3DMark05 mluví sice stále ve prospěch nVidie, ale poněkud méně výrazně. Přesto bychom se i zde po lehkém potrápení frekvencí grafické karty zřejmě dočkali překonání jubilejních 10 tisíc bodů. Dílčí testy uvádím jen pro doplnění.
Další syntetické testy
Rozdíly v AquaMarku jsou velmi malé, což je dáno především limitací většiny testů procesorem. Abyste viděli jasněji, které z testů karty ještě stále škálují, uvádím zde graf s jednotlivými položkami:
Rozdíly jsou nejvíce patrné v testech High Particle Count (využití pixel shaderů, vede nVidia), Large Scale Vegetation Rendering (vertex shadery, vede ATi) a dále pak v posledních čtyřech testech, kde je lepší GeForce 7800GTX a které jsou více zaměřeny na využití pixel shaderů.
Final Fantasy XI už ani nebudu komentovat, výsledky zde velmi splývají.