Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.5.2002, Štěpán Mrázek, recenze
K recenzi jsme dostali základní desku FIC AN17 s čipovou sadou VIA Apollo KT333. Spolu s ní jsme pro srovnání otestovali i jejího přímého předchůdce - základní desku FIC AN11 s čipovou sadou VIA Apollo KT266A.
Honza | 3.6.200218:16

Se pár věcí psaných na Vašem webu sice nesouhlasím (netýká se tohoto článku), ale většinou se mi články na SHW líbí a líbí se mi i to, že autoři se zapojují do diskuzí pod články !!!
P.S. Abyste nezpychli - myslím, že byste mohli mít širší zázemí HW, aby testy byly trochu vyváženější (např. 2 sestavy, 2 desky apod...) Ale ono to asi leze dost do peněz mít vždy aktuální vybavení, co ? :-((

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 3.6.200222:27

V poslední době už většinou děláme recenze srovnávací, ale vždycky to bohužel nejde. Kupovat věci na recenze není možné a tak jsme odkázáni na spolupráci s distributory. Ta je někde skvělá a někde zase už tolik ne.

V každém případě našim cílem je, aby v každé recenzi byl produkt srovnávám alespoň s jedním obdobným produktem. Kupříkladu u poslední posledních dvou recenzí Socket A desek se to povedlo. U jiných recenzí se to zase nepovedlo :-).

V letošním roce se setkáte mnohem více se srovnávacími recenzemi mnoha obdobných produktů z jedné kategorie. Jinak rádi bychom dělali těch recenzí více a zavedli třeba i spoustu nových služeb a funkcí SHW (jsou už i namyšlené a navržené), ale jak říkáte leze to do peněz :-(.

Odpovědět0  0
dorf | 1.6.200212:23

<b>Jenomže tohle není test zaměřený na přetaktování, to je doménou několika málo lidí.</b><p>

To si snad delate legraci, anebo jste zcela mimo - jak jste na tech nekolik malo lidi prisel? Samozrejme u zadne slusne recenze nemuze chybet O/C - vsechny kvalitni weby u recenzi se u recenzi desek bez schopnosti O/C neobejdou. Jinak co se FIC desek tyka, jde o bezny standard nevybocujici z rady, ale pro O/C jsou naprosto nevhodne.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.6.200213:09

To snad nemyslíte vážně vy ? Kolik desítek tisíc počítačů se prodá ročně v naší zemi a jaké procento (přesněji promile) z nich pracuje přetaktované ?

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.6.200213:16

Add chladič, k přehřívání a z něj vyplývající nestabilitu jsem nezaznamenal, jinak bych to velice výrazně napsal do recenze.

Add aktivní chladič, dle mého názpru by byl vhodnější a přesně tak jsem to napsal. Nenapsal jsem deska je špatníá protože nemá aktivní chladič. to je trošku rozdíl. S mým názorem nemusíte souhlasit.

Add prostor kolem patice, toho místa je tam zoufale málo a osadit desku větším chladičem je docela problém.

Add konektor pro zdroj, není zdrovna vhodně umístěn. Za mnohem vhodnější považuji umístění na kraji desky mezi konektory a paticí.

Odpovědět0  0
Radek | 1.6.200215:44

Přesně tak - s vaším názorem o aktivním chladiči nesouhlasím, nesouhlasím s názorem o osazení zdrojového konektoru a rovněž nesouhlasím ani s tím, že osadit větší chladič je problém. Mám na AN11 chladič pro AMD Thoroughbred do 2700+ o rozměrech základny 80x60 mm a nebyl problém ho osadit. Na testy jsem v posledních 14 dnech měl 8 ks výkonných chladičů a nestalo se mi, že by se některý z nich nedal nasadit.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 1.6.200216:28

Nesouhlasit se mnou je vaše právo. Co však nemůžete popřít, je skutečnost, že oněch 5 mm činí montáž chladiče méně komfortní než by byla s větší odstupem. Na jiné základní desky je montáž rozměrnějšího chladiče mnohem snažší, protože je tam prostě více místa.

No a ono umístění napájecího konektoru, z mého pohledu je prostě vhodnější místo, to které jsem uvedl výše. Rozhodnout se musí každý sám, co je pro něj lepší - od toho jsou tu fotografie.

Odpovědět0  0
Bůh | 1.6.200221:05

Ty KINGMAXI Vám téměř jistě pojedou na 200 Mhz. Také mám tuto desku variantu KT3-ULTRA ARU a s obyčejnými pamětmi V-Brand 266Mhz mi jede FSB na 198 Mhz s CAS2.Božská deska:). Takže podle mne jste udělal dobře.

Odpovědět0  0
dorf | 3.6.20029:29

V mem okoli je to zhruba kazdy treti pocitac...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 3.6.200222:34

U člověka, který se denně pohybuje na overclocking.cz to není nic divného, spíše je to samozřejmost. Drtivá většina lidí lidí to, ale nedělá.

Odpovědět0  0
dorf | 4.6.20028:38

I kdyz to drtiva vetsina lidi nedela, i tak pretaktovava znacne mnozstvi lidi. Procpak asi vsechny solidni weby v recenzich vzdy berou v potaz O/C schopnosti?

Odpovědět0  0
Radek | 4.6.200210:32

Souhlasím - místa před a za paticí je minimálně, do boků je místa dostatek, ale kolikrát se na desku osazuje chladič... Důležité je, že chladič nasadit jde a na součástky netlačí. Nějaký ten milimetr navíc by samozřejmě pro větší komfort neuškodil - to nepopírám. Zdojový konektor - taková deska vyžaduje také větší rozměry skříně a tam kde nezasahuje zdroj do prostoru nad deskou je umístění zdrojového konektoru spíše výhodou (kabely nebrání průchodu vzduchu), ale opravdu to musí posoudit každý sám. Díky autorovi za předchozí reakce!

Odpovědět0  0
Radek | 30.5.200210:11

A co takhle porovnání výkonu třeba s dříve testovanou Asus A7V333? Všiml jsem si, že FIC vykazovala v testech vyšší hodnoty než ASUS (např. propustnost pamětí AN11,AN17). Chlazení North Bridge pasivním chladičem je naprosto běžná věc a absence chladicí pasty je sice divná věc, ale docházelo snad k přehřívání? Osobně jsem si něvšiml, že by se bridge nějak zvlášť hřál a beru pasivní chladič jako dostatečný. Proč takové rozčarování u FIC - ASUS s KT333 používá také pasivní chladič. Výtku o osazení konektoru pro zdroj taky nechápu a přesto, že je mezera mezi paticí pro CPU a okolními kondenzátory malá, nebrání osazení výkonných ventilátorů. No, kdo chce psa bít...

Odpovědět0  0
dejvidek | 29.5.200219:39

Mám desku MSI KT3 Ultra a když jem jí koupil, tak sem vzal "jen" 266MHz paměti (jsou to Kingmaxy) Má cenu vyměnit je za dražší 333Mhz verzi? dejv

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 30.5.20029:24

Podle mého názoru ne, výkonnostní přínos se pohybuje v úrovni několika procent. No a cenový rozdíl mezi 256 MB PC266 a PC333 je cca 1000 Kč bez DPH.

Odpovědět0  0
test11 | 29.5.20028:43

Eště aby byli ty paměti na 166rychlejší, když ste je tak blbě nastavili proč sou na 2.5-3-5-3, když zvládnou 2.5-2-5-2(takhle jste nastavili ty 133) a 4way interleave???? a Zvednete-li napětí tak na 2.9V pudou i na CL2 (mám to odskoušené, kingmaxy skutečně na CL2 a 166 dou), dokonce při napětí 3.2V udrží 2-2-5-5 4way a 1T při 180MHz, ale to jen tak na okraj. Určitě by bylo zajímavější testovat to při stejných nastaveních - tedy buď obě na CL2.5 nebo obě na CL2 - Bylo by to objektivnější.

Odpovědět0  0
test11 | 29.5.20028:45

Sakra, překlep misto 2-2-5-5 samozřejmě 2-2-5-2

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 29.5.20029:46

Jenomže tohle není test zaměřený na přetaktování, to je doménou několika málo lidí. Klíčovou otázkou byly kam až dostanu KT266A a KT333 s kvalitní pamětí s korektním nastavením. Pro jsem použil CS2 na 133 MHz a CS2,5 na 166 MHz. Na výkonnostní zisk při přetaktování pamětí byl zaměřen jiný článek který vyšel před cca týdnem deseti dny.

Odpovědět0  0
Jan Zahradnik | 28.5.200217:28

Uz jsem to jednou u clanku o KT333 psal (bez odezvy), ale vsimnete si, ze podporuje 166MHz sbernici pri 33MHz PCI! Pri otevreni zamku procesoru mu lze snizit nasobic a pustit do nej externe 166MHz. Jadro procesoru zustane nepretaktovane a procesor by mel stihnout komunikovat s pametmi bezicimi v CL3 na 166MHz. Nevim jen, jestli znemu nasobice zrovna tato deska podporuje.
Dale pak jste mi slibil kratky prehled kodovych jmen procesoru spolu s technologii, frekvencemi, PR apod. Pokud jsem ho prehledl, tak se omlouvam.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 28.5.200220:27

Nepřehlédl jste jej, bohužel ten článek dosud nevyšel. V současné době dokončujeme s kolegy jeden projekt se kterým se na SHW setkáte velice brzy. Ten slíbneý článek napíši ihned po dokončení...

Odpovědět0  0
peslo | 28.5.200214:15

Doost pekne udelana recenze, dik :-)

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 28.5.200214:37

Taky dík, budem se snažit aby takové byly všechny :-)

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.