Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku
31.8.2010, Petr Štefek, recenze
Série Splinter Cell byla vždy zárukou poměrně kvalitního hraní a nyní se dostáváme k otestování nejnovějšího dílu série, který popisuje těžký osud agenta Sama Fishera. Poměrně překvapivé jsou i větší nároky na hardware, které ovšem vyvažuje slušná grafika.
Kapitoly článku:
- Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku
- 1280x1024
- 1680x1050
- 1920x1200
- Vliv procesoru
- Závěr
Splinter Cell: Conviction je posledním dílem z oblíbené série o Samu Fisherovi. Poslední díl trochu překvapivě využívá poměrně starých technologií, jakými jsou Unreal Engine 2.5 nebo fyzikální engine Havok. Po DirectX 11 nebo PhysX se zde budete shánět marně.
Jako obvykle se na vše podíváme skrze testování na současném hardware, který zahrnuje procesory AMD i Intel a grafické karty Nvidia a ATI. Na vaše přání jsme přidali do testů i procesory AMD Athlon II X4 a nejnovější a možná také nejlepší procesor v nabídce AMD pod označením Phenom II X6 1055T.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64-bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře (my jsme využili pátého levelu hry).
Ovladače grafických karet
Rovnou vám ale musím říci, že se nejedná o žádný problém a grafika je plně ve standardu dnešní produkce. Můžeme čekat pokročilé stínování (klíčový element pro celou hru), HDR či Ambient Occlusion. Grafický engine Epicu byl primárně určen pro konzole a jsou zde minoritní vylepšení oproti verzi 2.0, navíc se Ubisoft postaral o to, aby byly ve hře výše zmiňované technologie. Nároky jsou ovšem při aktivaci všech těchto libůstek poměrně vysoké a v ničem nepřipomínají hry založené na Unreal Engine 2.
Jako obvykle se na vše podíváme skrze testování na současném hardware, který zahrnuje procesory AMD i Intel a grafické karty Nvidia a ATI. Na vaše přání jsme přidali do testů i procesory AMD Athlon II X4 a nejnovější a možná také nejlepší procesor v nabídce AMD pod označením Phenom II X6 1055T.
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz Intel Core 2 Quad Q9650 |
Zákl. deska | AMD Phenom II X6 1055T AMD Athlon II X4 630 Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366) |
Operační paměť RAM | Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+) GIgabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Sapphire Radeon HD 4770 512 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64-bit |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64-bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře (my jsme využili pátého levelu hry).
Ovladače grafických karet
- GeForce 258.96 WHQL
- Catalyst 10.8 WHQL