Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku

31.8.2010, Petr Štefek, recenze
Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku
Série Splinter Cell byla vždy zárukou poměrně kvalitního hraní a nyní se dostáváme k otestování nejnovějšího dílu série, který popisuje těžký osud agenta Sama Fishera. Poměrně překvapivé jsou i větší nároky na hardware, které ovšem vyvažuje slušná grafika.
Kapitoly článku:
  1. Splinter Cell: Conviction - Sam Fisher na útěku
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050
  4. 1920x1200
  5. Vliv procesoru
  6. Závěr
Splinter Cell: Conviction je posledním dílem z oblíbené série o Samu Fisherovi. Poslední díl trochu překvapivě využívá poměrně starých technologií, jakými jsou Unreal Engine 2.5 nebo fyzikální engine Havok. Po DirectX 11 nebo PhysX se zde budete shánět marně.

Rovnou vám ale musím říci, že se nejedná o žádný problém a grafika je plně ve standardu dnešní produkce. Můžeme čekat pokročilé stínování (klíčový element pro celou hru), HDR či Ambient Occlusion. Grafický engine Epicu byl primárně určen pro konzole a jsou zde minoritní vylepšení oproti verzi 2.0, navíc se Ubisoft postaral o to, aby byly ve hře výše zmiňované technologie. Nároky jsou ovšem při aktivaci všech těchto libůstek poměrně vysoké a v ničem nepřipomínají hry založené na Unreal Engine 2.





Jako obvykle se na vše podíváme skrze testování na současném hardware, který zahrnuje procesory AMD i Intel a grafické karty Nvidia a ATI. Na vaše přání jsme přidali do testů i procesory AMD Athlon II X4 a nejnovější a možná také nejlepší procesor v nabídce AMD pod označením Phenom II X6 1055T.


Testovací sestava a metodika


Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Intel Core 2 Quad Q9650
Zákl. deskaAMD Phenom II X6 1055T
AMD Athlon II X4 630
Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366)
Operační paměť RAMGigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+)
GIgabyte GA-EP45-UD3 (LGA775)
Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 460 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Sapphire Radeon HD 4770 512 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows 7 64-bit

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64-bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře (my jsme využili pátého levelu hry).

Ovladače grafických karet
  • GeForce 258.96 WHQL
  • Catalyst 10.8 WHQL