Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.12.2006, Jan Vítek, recenze
Další počítač nám zaslala firma ALFA COMPUTER CZ. Těšit se můžeme na základní desku Gigabyte s čipovou sadou P965, procesor Core 2 Duo E6400, 1GB operační paměti a výkonnou grafickou kartu s čipem X1950Pro. To si však také zákonitě muselo vybrat svou daň.
Moongo | 8.12.200615:48
Tak jsem nakonec koupil tuhle.
Po pár úpravách nemá chybu.

1. Ten průhledný rámeček jsem přestřík šedo­-stříbrnou.
2. Instaloval jsem zelenou power led do čelního panelu.
3. Ventilátory zregulovány na 8.5V
4. Nahrazení záslepky mřížkou u nejspodnější pozice pro disketovou mechaniku aby přední FAN lépe nasával.

SmartMole díky moc ;­-)
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 8.12.200615:56
Není zač! Jsem rád, že jsem pomohl.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 8.12.200616:50
... a máš tam nějaké frajerské modré ledky?
Odpovědět0  0
Moongo | 7.12.20068:54
Prosím o vaše tipy.
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 7.12.20069:34
Yeong yang 5604 Aquarius. Ale design nevyhovuje každému. A k tomu nějaký Fortron.
Odpovědět0  0
Moongo | 7.12.200613:58
Fortron určitě 350­/400W.
Mě se ta KME CX­-0762 celkem líbí.
Samotná stojí 710Kč s DPH.
Jak jsem koukal tak ty skříně jsou na jedno brdo.
Vše 5kg, plech 0.8mm.
Odpovědět0  0
Moongo | 7.12.200615:32
Tak zatím TT Mambo VC2000 za 1260Kč s DPH.
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 8.12.20061:56
jenže to má plech 0,6 mm...rozmyslete to dobře! Ale zase má dobré chlazení...
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 8.12.20062:01
A ten YY5604 je 0,8 mm plech, ale váha 10,6 kg. Což je trochu rozdíl. Navíc nechápu jak vůbec můžete uvažovat o té KME! :D
Odpovědět0  0
Moongo | 8.12.20068:36
YY5604 nelíbí, nemáte jinou.
KME ­- ještě sem jí neviděl live :­-­).
(šupléra se již těší­)
To fakt je MAMBO z takového alobalu?
Odpovědět0  0
Moongo | 8.12.20069:00
Tak proto všichni berou Eurocase ML5470­/5410 plech 0.8mm :­-­).
Škoda že mají zdroj Eurocase + nemožnost Front­/Rear 12cm ventilátoru.
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 8.12.200612:02
V tom případě se podívejte po Akasa Zen. Také velmi doporučuji.
Odpovědět0  0
Moongo | 8.12.200613:04
Tu už jsem táké zkouknul.
Jediný mínus je že ­"slightly cheap looking paint job, this case is totally up to scratch on almost all fronts­".
Doufám že u černý to bude lepší :­-­)

Akasu zkouknu v Alze a Mambo v Computershopu a uvidíme.
Odpovědět0  0
jose | 9.12.20061:21
Tak to asi nepůjde ­(za ty prachy­). Mám TT Swing za 2200,­- a Raptoxx Advance 550W za 1600 ­(dohromady 3800,­-­) a stojí to za prd. Zdroj dělá kravál a pixla má hodně špatně řešený chlazení.
Odpovědět0  0
Moongo | 9.12.20068:15
Ale jo.
AKASA Zen Black + Fortron 350W THN­-P = 2250Kč.
Odpovědět0  0
m_s | 6.12.200621:07
A to dost důležitá!
- Postulát: El. spotřebič nefunguje bez přívodu el. energie. To je ale divné, co?
- PC je el spotřebič, který ke své činnosti potřebuje ss. vícehladinový zdroj s přesně definovanými napěťovými úrovněmi, jinak nejen nefunguje, ale hrozí až destrukce.
Stejně tak skříň není jen ­"obal­", kde jsou ostatní komponenty ­"naházeny­". Významně se podílí na chlazení, mechanické bezpečnosti, pohlcuje vibrace, stínění. V papundeklové skříni při přenosu ­(třeba vánoční úklid­) může ­"povolit­" karta, stejně tak se může mechanicky namáhat ta placatá věc s vícevrstvými plošnými spoji, atd. I Eurocase řady 54xx by bylo lepším řešením ­(jako skříň!­).
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 7.12.20061:21
Nejlepší low­-end skříně jsou Eurocase Inspirator s 350W zdrojem Fortron. Se stejným zdrojem dělá case za rozumnou cenu snad i KME.
Odpovědět0  0
pleva (67) | 6.12.200619:58
Autor testuje skříně a to ne jen tak ledajaké. Zdrojů měli v SHW taky dost.

Chápu, že se mu nelíbí nevyrovnanost sestavy. Trochu fuj.
Tahle sestava mi připadá jako mít v karoserii z Trabantu motor z BMW. Nad tím by se nikdo nepozastavil?

Připomínku mám jen k výtce na 350W zdroj. Neliší se běžné 400 jen zatížitelností 12V větve? Tim nepardonuji 350W.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200620:55
... nojo jenže když na to v traboši dupneš, tak se ti ten traboš rozpande na kusy .... ale u toho casu jde v podstatě jen o to, že spadneli ti z určité výšky, bude jeho poškození větší než u skříně pevnější, vpadnuvší z výšky stejné, nebo se ti při přenášení více promáčknou plechy než na skříni pevnější, popřípadě při časté a neopatrném přenášení se skříň dříve rozpadne než skříň pevnější. Čili výhody­-nevýhody jsou diskutabilní, mě osobně je to jedno a klidně na skříni ušetřím, ale jestli jde někom o ten pocit má na to plné právo .... protože, leží­-li skříň na svém místě, je upně jedno jaké má plechy ..... toť můj názor ...
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 6.12.200622:54
Asi jste nikdy neviděl kvalitní skříň, když plácáte takové koniny...neříkám, že musíte mít skříň za 10k, ale investovat do kvalitní skříně se silnými plechy a dobře navrženým chlazením rozhodně není od věci.

Prostě mi nepřijde zrovna nejchytřejší mít desku za 4,5 tisíce ve skříni, která Vám klidně desku prohne tak, že už ji nikdo do kupy nedá. Navíc nechutné šíření vibrací v těchto skořápkách mě dost irituje.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200623:40
... ty koniny jsis mohl odpustit ...


... osobně kupuji ty nejlevnější skříně často právě v Alfa Computers a s výše vámi uvedenými problémy zatím nenám zkušenost .. až vyjímečně na vibrace, ale to je lehce napravitelný detail. A narovinu řečeno .... opravdu bych chtěl teda vidět skříň, která ohne desku tak že už ji nikdo nenarová ... nebudu to rozvádět, ale z toho mi přijde, že jste to spíše vy kdo neví o čem mluví ......

PS: já osobně raději skřín o tauzn levnější a desku o tauzn drahší .... ale každému co jeho jest...
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 7.12.20069:16
Jde o to, že pokud je skříň špatně vyrobená, případně má tyto prohýbající plechy tak ty vytvářejí neustálý tlak na základní desku a to jí rozhodně dobře nedělá.

Opravdu bych Vám doporučoval vyzkoušet nějakou kvalitnější skříň. Určitě byste změnil názor. Jinak kvalitní skříně nemusí stát 2000 a více...stačí se podívat na nějaké akasy či yeong yang. Já mám třeba skříň za 1300 a tyto problémy rozhodně nemá. Prostě to chce trochu dbát na výběr...uvědomte si, že skříň jentak nezastará, kdežto výkon procesoru, GK za půl roku není tam kde býval. Takový přístup jako máte Vy, tedy hlavně ať to má co nejvíc bodů v 3D marku, ať na to má co nejvíc fps, jsem měl tak v do 16­-17. Teď kašlu na to, jestli mám v PC nejvýkonější procák, že má karta je už dvě generace stará, ale rohodně mi nepřijde líto si koupit pořádné lcd, klávesnici za 1200, myš za podobné peníze, nebo třeba jen podložku za 900. Prostě tyto věci mají nějakou životnost a hlavně je využíváte kdykoli jste u počítače. Chce to trochu zkušenosti a rozumu a přijdete na to také...;­-­)

P.S.: na desce bych také nešetřil. Ale klidně bych tam dal E6300.
Odpovědět0  0
Sovik | 8.12.200610:18
A kdyz uz tak chytre mluvite o prohybani desky v dusledku pouziti takoveto a ji podobne skrine, vsiml ste si nekdy jak vypada deska se socketem LGA po nasazeni Intel chladice??? Vadi to snad desce? Pokud nevite o cem mluvim, kdyz nasadite chladic, tak deska se velmi nebezpecne prohne, protoze chladic ma jako by tendenci protlacit socket skrz. Toto vam neudela zadna skrin, ale naopak vam to udela kazdy, podotykam KAZDY, chladic pro LGA. Pritlak je totiz dulezity, na tom se asi shodneme. Takze veskere debata o tom, jestli ublizi skrin desce tim ze ji prohne je zcestna a to jak od autora teto recenze ­(viz. ­"studene spoje­") tak i v teto diskuzi.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 8.12.200616:47
... napodobně ... nehledě na to že kolikrát ma chladič skoro do kila přičemž je těžiště dost nad CPU a deska ve vertikální poloze, takže páka kterou působí chladič na desku taky něco je ...

To SmartMole: ... klidni hormon příteli ... já jsem ten poslední komu o fps a bodíky v 3DMarku jde ... ty jsi jasnovidec ne? Ale asi ti to nějak nejde :­) ... Osobně mám tu nejlevnější skříň z Alfa Computers a pohodička ... žádné borcení atp ... jak si k tomu jako přišel ... jak říkám, osobně kupuji ty nejlevněší a ještě se mi nikdy nestalo, že by zprohýbané plechy vytvářely NEUSTÁLÝ TLAK NA DESKU. Jak si to mám jako představit. Jako že když prazdnou bednu postavím, tak jako nějak povadne. Takže když pak do ní namontuji desku, tak ty plechy narovná a tím vznikne pnutí? Deska je našroubována na vnitřním plechu ... tzn. že by musel být ohnutý ten vnitřní plech. To jako montuješ na křivý plech? ... a že se promáčnou vnější plechy nemá přece vliv na desku ... ty prece musí zapadnou do ­"kolejniček­". Nebo jako fakt nevím jak si to mám představit ... musíš mi to nějak vysvětlit

... bo kurňa fakt vám strécu nějak nerozumím ...
Odpovědět0  0
jindra2 | 10.12.20060:32
No složil jsem už něco sestav a protože málokdo je ochotný připlácet za lepší skříň, tak používám nejlevnější a ty mají obvykle plechy 0,6 mm. Určitě není problém s borcením, to je spíš jen taková představa, v praxi se to neprojeví. Jediný, co vadí, je drobná rezonace. A taky kdo to častěji otevírá, tak špatný nasazování bočnic, které se přitom kroutí. Sám mám Chieftec, ten má hodně silný plechy a bočnici se nasazuje špičkově.
Odpovědět0  0
bzzz | 6.12.200615:02
Marketingová masáž človíčka dělá svoje. Tuhle soused donesl podobnou mašinku za skoro 27 tisíc se slovy ­"Jsem In, mám dělo­". Vím, že tak maximálně prohlíží net, z her má Flat Out, muzika a filmy ho nezajímají ... K čemu ti to bude, jemně jsem se zeptal. Odpověď: No, dvoujádro prej dělá všechno 2x rychleji ... Tak jsem pokýval hlavou a zastyděl se. Nejsem In a mám plečku ­- šrot. Pouze jednojádrový Athlon 64 na 2.7GHz ...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:47
njn .... grafarny v bledě modrém ...


bo jak tam není X1950 a nevalí mí to 70fps v 1600×1200 tak je to šrot nejsem IN a musím se jít zahrabat ... k smíchu to je ...
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200615:49
a přitom se dá provozovat *teda s odřenýma ušima* Thunderbird 1.4GHz s G4Ti4200­/128MB na 1920x1200 :­))
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200620:59
... jo ale pak si uplná nicka ... ;­)

PS: na Word, net a DVD klidně stačí PIII 500Mhz ... ale nesmíš to nikomu říct ... :­) i GTA3 na tom spustíš ...
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200621:42
nebejt toho, že mě to nestíhá nahrávat DVB­-T bez občasné kostičky ­(a není to signálem­), natož když to nechám samotné na plánovači nebo koukat a zároveň něco hrát ­(Tvtuner sežere 45­-50% CPU ­- starší tunery­). A pustit naráz analogový a digitální je výborná slide show :­) Mohl bych pokračovat, ale to už je offtopic O:­-)
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 6.12.200612:41
Zeby mal zaplatene od FOXPC? FoxPc je dokonale kvoli poriadku v kabloch, a pritom je to v porovnani tymto dost podpriemer. Naco mi je krasna skrina a v nej poriadok, ked ju porazi horsie vyzerajuci pocitac? Naozaj som znechuteny pristupom autora a dufam ze Alfacomp tento test vyhra ­(o com nepochybujem z hladiska vykonu, ale nechajme sa prekvapit vyrokom recenzenta­).
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 6.12.200612:53
Za vykon a tedy i komponenty hovori cisla, slovy popisuju sestavu z hlediska kvality provedeni, k cemuz patri i vyber skrine, zdroje a proste toho, co se na zaverecnych cislech benchmarku neprojevi. Je toto zaujatost?


A s tim podplacenim od firem si uz prosim dejte pokoj, je to trapne
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 6.12.200613:21
To bola iba otazka na autora, pretoze moj prvy dojem bol prave takyto ­- zaplatene. Pretoze v kazdej recenzii vyzdvihovat ako to maju krasne u FOXu a naopak ako hnusne je tato skrina poskladana podla mna nie je normalne. Ano jeden komentar si to zasluzi. Uvidime ci v hodnoteni vykonu budete takisto zatracovat zostavu FOXu, pretoze vykonovo nie je konkurencieschopna. Inak proti Alfe ani Foxu nic nemam, naopak obe firmy su mi sympaticke.
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200613:30
že na ty řeči o podlácení ještě reagujete, vždyť já vám to Porshe s Foxem na dveřích před barákem přeji :­) Ne vážně, Svethardware mám v oblibě taky proto, že něco takového byste si myslím nedovolili. Ale jak jste sám připustil pane Vítku, zvedla vás skříň a přeprava ze židle. To plně chápu, ale taky myslím, že na to upozorňujete přespříliš ke škodě zbytku textu. A jinak tzv. zaujatost ­- každý je zaujatý a sejde­-li se méně zaujatý recenzent s hodně ­(anti­)zaujatým čtenářem vůči Foxu...
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200613:31
P.S.: jinak mám někde v podvědomí, že Asus tunery jsou docela poruchové a celkově žádnej zázrak.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 6.12.200614:30
Osobne proste k smrti nerad vidim slusne komponenty ve skrini, ktera se pod mirnym tlakem borti. Potom se lidi divi, ze tu a tam pocitac zkolabuje, kdyz se jim po rocni manipulaci se skrini vytvori na zakladni desce studeny spoj a podobne.

Jinak Fox za jeho poddimenzovanou grafickou kartu v zaveru samozrejme nevychvalim. Musite take vzit v potaz, ze v dobe, kdy jsem psal recenzi Foxu, jsem zdaleka jeste nevedel, jake budou vysledky ostatnich sestav, protoze jich nejmene polovina jeste nebyla dodana... proto jsem se u FOXu nejakych narazek na vykon radeji zdrzel...
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200615:38
méně zaujatý myšleno tak, že jsou osobní sympatie potlačeny na nejmenší osobní možnou míru :­) Ale jinak škoda, že půlka nebyla ještě dodaná. Inu nic není dokonalé *a v IT už vůbec ne... až na Murphyho dokonalé zákony*
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:44
... hm ... souhlas, až toho Murphyho ... neznám větší kravinu, něž tyhleto nesmyslné ­"zákony­" ... ble
Odpovědět0  0
Roob (179) | 6.12.20069:56
fajn pc, gratulujem. Lepsie ako vcera, ale aj tak by som dal lepsi zdroj ;­) Aby cena ostala rovnaka, vymenil by som cpu na c2d6300. Som zvedavy, scim sa vytasi dalsi pc, ale bude tazke tuto zostavu prekonat.
Odpovědět0  0
Sovik | 6.12.20069:15
...a o co jineho tedy jde? Nejsem odbornik, ale radsi bych za ty prachy nadupany komp v papirove skrini, kterou stejne hodim pod stul, nez dokonale usporadany nevykonny ­"skvost­".
Skoda, ze Vam ALFA nedodala jejich ALFA DVD. Me s nim udelali ohromnou radost. Celkove z jejich pristupu i z teto sestavy mam dojem, ze se spis snazi vyjit vstric pozadavkum zakaznika nez prodat drahe zelezo.
Odpovědět0  0
_cOBRa_ | 6.12.20069:04
... za stejne penize jako ten pomaly kram od Foxe. Ted chci videt ty kteri Fox branili v prvnim testu ..., takhle ma vypadat vykon za 30 000 a ne ty vybehove dily v tom Foxim zazraku ...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:34
... hm ... a co jako ... tohle je herní sestava .... a taky to tomu i odpovídá ...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:38
... jen mi stačilo vidět grafiku a bylo mi jasné jak celou sestavu hned všichni vynesou do nebe ... je to vykonná sestava to ano ... ale je to fakt k pobavení jak se slintá na tu grafarnu ... jak to nemá dobrou grafárnu tak je to na pytel ...

No alespoň jde vidět co kdo na kompu dělá ... ale co ... nechme děti ať si hrají ...
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200615:40
...nebo pak přijdou do pekla, zrasí všechny čerty a budou řvát, že chtěl do 2.levlu
Odpovědět0  0
SLX | 6.12.200615:52
Když na tom nechci hrát, tak proč tam dávat vůbec vloženou grafárnu. Na domácí práci ­(např. multimedia­) stačí integrovaná a za ušetřený peníz máš lepší CPU a RAM. Těch co potřebují PCIe VGA a přitom nemusí být výkonná asi moc není.
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 6.12.200616:38
No ty si si všimol len grafiku ? Ja som si všimol za tu istú cenu lepši CPU, HDD, zdroj, zvukovku, doska, chladič, ramky 800MHz, TV kartu. A ako čerešnička na torte je ta super grafika :­) A neviem o tom že je hriech keď PC je za tu istú cenu 4x výkonnejšie v grafických aplikáciách a už si skúšal pripojiť 24­" LCD na počítač? Tam aj pri bežných aplikáciách ma čo robiť karta. A mimochodom ak nevieš sú aj iné programy ako Windows 98 a tie majú grafické prostredia o akých sa ti nesnívalo ­(všimni si na akom operačnom systéme frčia Angličania a Windows to nie je:­), keby si videl čo to dokáže, tak ti padne sánka, Windows Vista len okopiruváva ich grafické prostredie a aj Vista má veľmi pekné 3D prostredie, ale na to aby sa ti zaplo tak potrebuješ výkon ­(CPU, GPU, RAM­), a keď más slabú mašinu tak ti to tiež pôjde, ale len orezane bez 3D efektov, dá sa aj bez toho žiť, ale určite je lepšie pozerať na pekný obraz ako na peknú bedňu ­( to časom omrzi :­)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200619:31
... chlapče ... poslouchej dobře ...

Nikdy jsem neřekl že tato sestava není výkonná. Právě naopak. Jestli se tě to dotýká, přemýšlej proč. A hlavně, jsem chtěl jenom říci, nebo spíše upozornit, na jistou předpojatost, v pohledu ovlivnění hodnocení sestavy podle výkonu grafické karty. Nic víc. Nic míň. A jistě mi dáš za pravdu, že chtě nechtě je, až už reklamou, medii, názory atp .. je ona grafická karta stavěna lehounce do popředí .... A celá má reakce spočívá v tom, že mi toto příjde mile usměvné ... protože grafická karta, a to si přiznejme je především na hry a až potom na něco jiného.


Takže tím že jsem viděl tu grafiku, mi bylo jasné, díky oné předpojatosti, že se takovéto hlasy budou ozývat, jakoby o malinko více, než kdyby težiště výkonu, nebo­-li užitné hodnoty, bylo v poměrné míře někde jinde .... nic víc nic míň ... a taky se to stalo ....


PS: FOX má taky skvělou desku paměti procák zdroj tv kartu navíc s HDMI a zatím nejlepší pořádek ve skříni .... a jak to s ním dopadlo?
Odpovědět0  0
Den Inner | 6.12.200620:28
FOX dopadl tak jak musel, to se s tebou hadame uz pomerne dlouho =­)
Tento PC ani krizovat nechci ­- je to herni stroj, nikoli multimedia sestava, spada do uplne jine kategorie.
Na hrani je vyber komponent tak akorat. Ale multimedia probirame v prispevcich u FOXe, nechci se presouvat.

Ale pro uplnost musim dodat, ze autor clanku ma opravdu vetsi zalibu v designu a poradku, nez by se mne zdalo primerene.
Pane Vitek, ja se moc omlouvam, ale opravdu ­- nadsene jasat, kdyz jsou kabely pekne poporadku a naopak tak moc rozvadet nevhodne vybranou skrin, misto toho, abyste se zameril vice na polemizovani o tom, zda zelezo poslouzi svemu ucelu jak ma, nebo je tam neco navic­/chybi.
Na pocatku mne pan Michalek zbrzdil a ja jsem nechtel byt urazlivy. Ale toto je proste pravda.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200620:46
... mimochodem se mi taky pořádek ve skříni líbí ... a proč by autor nemohl toto posoudit.

Ke komponentum si většinou čtenáři udělají vlastní názor. Respektive, komponenty jsou buď horší­-lepší, rychlejší­-pomalejší , atp. ... k tomu není co dodávat. Výkon ukáží testy na bodík přesně ... takže k posuzování toho moc nezůstává ... takže ....
Odpovědět0  0
skokan (22) | 6.12.20068:09
V priebehu testu pisete o x1950 a v zavere ste napisali x1900.. inak v poho clanok a fakt ta zostava sa mi zatial najviac paci :­)
Odpovědět0  0
Fikus Kukis (136) | 6.12.20068:53
A co to ma spolocne s gramatikou? :­-D
Odpovědět0  0
MaaGor | 6.12.20069:51
mno asi myslel to, ze autor si mel precist co pise
nejdrive hovori o x1950 a pak x1900, je v tom i rozdil mimochodem ;­-)
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 6.12.200610:39
to ale neni gramatika ale semantika:)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200615:36
no a to počasí má vlastně vývoj takový skoro no sinusoidní... :o)
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 6.12.20067:47
Tak musím uznat, že tahle sestava se povedla! Pokud by byla provedena úprava, jak bylo výše zmíněno ­(vyměnit chladič za originální ­(naprosto dostatečný­), zbavit se přežitku v podobě disketové mechaniky a tyto prostředky vložit do kvalitnější skříně­), řekl bych že lepší sestava by se těžko hledala. Vnitřní uspořádání je daň za částku investovanou na složení PC ­- ­"0­". V konečném důsledku se nebojím říct, že se zatím jedná o favorita testu.
Odpovědět0  0
Likso | 6.12.20067:59
Tohle je první počítač v testu který bych známým doporučil k koupi,navíc Alfa svoje PC neplombuje a tak bez problémů za pár stovek bych přidal ze 2 ventilátory na proudění vzduchu ve skříni a absolutní pohoda ­- z reklamacemi u nich mám velmi dobré zkušenosti, s ventilátorama by nedělali problémy. Jen aby ta skříň nerezonovala.
Odpovědět0  0
Honza0011 | 6.12.20069:03
Nevím jak teď, ale v Alfě byly pokaždé s reklamacemi problémy ­(asi tak 3 roky zpět­). Reklamace nefunkční paměti ­- odpověď Alfy ­- neinstalovali jsme to my, tak se reklamace neuznává.
Nefunkční grafika ­- odpověď Alfy ­- neinstalovali jsme to my, takže poškození neodpornou instalací, neuznává se.
Nakonec reklamaci uznali, ale jen proto, že to instaloval kamarád, který v té době dělal technika v jedné velké počítačové firmě, šel tam osobně a těm mamlasům na pult vysázel asi 10 certifikátů na opravy a instalace různých komponent.
Ale normální člověk by neměl šanci. Nevím, jak je to v současné době. NA druhou stranu Alfa má některé komponenty opravdu za rozumné peníze.
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 6.12.20069:48
Ohledně ceny komponent a hlavně reklamací je u mne jedničkou Softcom. Pokud najdete na netu nižší cenu daného komponentu, upraví vám cenu. Reklamace na jedničku, např. reklamovali jste někdy optickou mechaniku, protože se vám v ní roztrhlo cd? ...výměnou nová za týden. Vzhledem k tomu, že občas skládám či upgraduji PC,kupuji hardware poměrně často a občas se něco reklamovat musí. Reklamace právě zakoupených komponent byly řešeny i okamžitou výměnou. Po tragických zkušenostech s reklamacemi a přístupem pracovníků brněnské pobočky TsBohemia před několika lety, jsem si v softcomu připadal jako v pohádce.
:­)
Odpovědět0  0
JardelT (2) | 6.12.200610:22
Ja v Alfě nakupuji dosti pravidelně a s reklamací jsem neměl žádný problém, hned mi to vyměnily na nový díl, ať to byl disk nebo mechanika, ale nejlepší zkušenosti s reklamacemi mám v současné době v BGS Levi, kde mi to hned mění za novej kus bez kusů. Jinak sestavička dobrá, ikdyž bych taky volil jiný case.
Odpovědět0  0
JardelT (2) | 6.12.200610:23
Sakra, to nejde editovat, chtěl jsem tam napsat bez keců­(ne bez kusů)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:32
jj ... v alfě reklamace excelentní ... jsem kámošovi skládal kompa a ten si konfiguraci rozmyslel .... tak jsem tam přijeli, že to chcem vyměnit ... důvod .. rozmysleli jsme si to ... borec sbalil komponenty rozervané sáčky a krabice, vasázel prachy a bylo ... jindy byla vadná deska, kterou jsem ani nekupoval a neměl učet ... přijdu tam, byl vní i procák a paměti .. odzkoušel, když sundával chladič, vyrval s ním procák ze zamčené patice ... vyměnil kus za kus a bylo ... stejně tak mi i vyměnili CF kartu ... prostě moje zkušenosti jsou ­"no problemo­" .. :)
Odpovědět0  0
hibernaculum (11) | 6.12.200619:15
a v které pobočce?
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200620:41
ostrava ..

PS: myslím že mají jenom jednu pobočku a to v Brně
Odpovědět0  0
631275 (287) | 7.12.20060:36
ad softcom:
cena komponent ­- jedině souhlasím. nakupuju tam 90% zboží
reklamace ­- to je na druhou starnu běs. čakat 6 ­(!­) týdnů na disk, to jsme ještě nezažil. A když nefungoval ipaq, tak mě jen poslalil do hp ať si to oběhám sám. ne, vážně, přes reklamace to neni dobrý. to v alze mi dali vždy kus za kus hned ten den.
Odpovědět0  0
Likso | 6.12.200618:37
No pokud jsi tam vtrhl se slovy co to prodávají za šmejdy a dělal velkého mistra, tak to bych taky dělal všechno proto abych ti tu reklamaci neuznal. Mě uznali i reklamace dílů které nebyly poškozené jen spolu nebyly kompatibilní.Pokud byly ty díly fyzicky poškozené tak mohli dělat problémy z reklamací, já měl jednou poškozenou plombu na disku při mizerné instalaci a s tím byl opravdu problém, ale výrobce ke kterému to poslali to zreklamoval ­- je pravda že až po 3 měsících ­( Seagate ­).
Odpovědět0  0
Are | 9.12.200622:06
Právě že v alfě jsou reklamace úplně bez problémů. Vyjdou vstříc, když je požádáte, zapůjčí Vám náhradní kus a většinou vyměňují komponenty kus za kus ihned! ­(Pokud vga nenajede, disk hází chyby apod­). Tento obchod by měl být pro většinu obchodů vzorem.. Profesionální přístup!!! Ps. nejsem nijak spřízněn s Alfacomputer...
Odpovědět0  0
Enki (2) | 6.12.20067:15
Souhlasím s tv, že celou recenzi neustále narážím na ­"nekvalitní­" skříň. V předcházejících recenzích se po nekvaliní komponentě ­(zdroj, karta, apod.­) takto recenzent nevozil. Sám jsem složil hezkou řádku pc a když bych musel ubrat, tak asi na skříni. Pokud je vzhledově a kupci se líbí. Ocenit by se měly dobré komponenty a značkový zdroj. Protože pak zákazník takového pc pak do skříně možná nikdy nevleze :­-)
Odpovědět0  0
MaaGor | 6.12.20068:56
No teda pokud nechce skrin ­"na hry­" :­-­)­)­)

Jasne ze pokud chci komp na hry tak vse natlacim do pameti a grafarny a je mi celkem jedno v cem to je.Hlavne ze to neni z papiru a nerezonuje to.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:26
... taky miluju když je absence repráků na LCD mínus .. :)
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 6.12.20066:27
:­) UAU tak tomu hovorím zostava. Výkonnostne oproti tým ostatným je úplné inde, pozerám že tie zostaví idú pekne výkonovo hore, som zvedaví aké delo bude na konci keď to pôjde takto ďalej :D
Odpovědět0  0
tv (56) | 6.12.20064:15
to už je trochu moc, ne?
Podle mě to šlo shrnout jednou větou na úvod a jednou na závěr, cena byl zjevně ten důvod.

Krom toho, věta ­"Avšak sebevětší výkon nemůže sám o sobě zastínit přístup k celkovému výběru komponent ...­" naráží na co? Desku? Procesor? Grafiku? Disk ­(to chcete Raptora??­)? Nebo zase ­(už po šesté­) na tu skříň?

Proč stejně horem spodem neopakujete, že je to výkonná sestava za dobré peníze s dobrým potenciálem pro přetaktování?
Odpovědět0  0
Markusak (4) | 6.12.20069:14
úplně souhlasím ... recenzent je více zaujatý výběrem case než použitými komponenty sestavy...mělo by to být vyrovnanější. Je to škoda, do teď se mi zdály recenze PC sestav objektivní :­-(
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 6.12.20069:54
Ani do teto doby nebyly sestavy v podstate mezi sebou porovnavany, takze o objektivite a neobjektivite snad ani nemuze byt rec. Az v zaverecnem srovnani promluvi cisla.

A ano, priznavam, ze videt takovouto sestavu v podobne skrini me malinko nadzvedava ze zidle.
Odpovědět0  0
Sovik | 6.12.200611:19
A nemel by jste byt zrovna vy objektivni a neplest do recenze vase subjektivni pocity? Nehlede nma to, ze ste je do nas doslova tlacil...
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 6.12.200613:33
OK, by ma zaujímali vaše priority na PC :­) na čo si potrpite a na úkor čoho by ste zvolili krajšiu bedňu, CPU, GPU, zdroj, ramiek, dosky, alebo TV tuner vyhodiť? Čo by ste kúpili slabšie? Aby ste si mohli dovoliť lepšiu bedňu a vmestiť sa do 30000Kč u mňa na poslednom mieste je bedňa u vás neviem čo :)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:24
jj ... bedna stejně jenom leží někde dole v prachu, anebo se na ní práší v obývyku vedle telky ... chcete­-li ... a že má měkké plechy ... je sice pravda že se lechce prohnou, ale nevím naco by měly být silnější ... ty pancéřové skříně z dob 386 a 486 těžké jako prase odvedou to samé co ty dnes ... namontují se do nich komponenty ... :­)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 6.12.200615:42
při ­(ne­)blahém vědomí, že mám komp v práci i doma vedle židle jsem za pancéřový case rád O:­-)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200619:06
.. jasne ... proti gustu žadný dišputát ... je to věc názoru ... mě takový case nevadí ....
Odpovědět0  0
631275 (287) | 7.12.20060:30
tak to bych si dovolil nesouhlasit, na bedně sakra zalezi, je to nutný předpoklad dobrého chlazení.

tohle je prostě chyba koncepce, nevím jak přesně znělo zadání ­"soutěže­" o nejlepší sestavu, ale tady je přesně vidět, že kdyby to měla být cena kolem 30000 a ne za každou cenu <30000 tak by se dala pořídit skvělá sestava a nikdo by ani neceknul. Tragédie ovšem je, pokud tuhle sestavu takhle vyrábějí normálně.

Taky mi tu chabí informace o výrobci, co všechno je v těchto sestavách volitelné a na kolik si můžu za úplatek nechat něco v konfiguraci změnit.

No však je to jedno, stjeně si všichni počítač postavíme sami nebo koupíme flašku kámošovi... a kdo se v tom nevyzná, má se zptat
Odpovědět0  0
Lisacek | 6.12.200613:35
Vážení kvalitní komponent? něco stojí. Tadz výrobce konečně použil pořádný zdroj a chladič procesoru a ani ostatní nevzpadá špatně až na skříň. No někde se šetřit muselo ..... Ale skříň neodpálí celý PC jako špatný zdroj.

Odpovědět0  0
eraser (344) | 6.12.200615:39
"Ale skříň neodpálí celý PC jako špatný zdroj.­"

To by som netvrdil... viem svoje a videl som svoje.
Odpovědět0  0
Petr Sládek | 6.12.200620:40
jenze mizernym chlazenim komponent jim na zivitnosti zrovna neprida ;­) kdyby se pouzil slabsi procesor mohl by se tam dat Thermaltake Matrix s dvema 120mm vetraky a bylo by hotovo ;)
Odpovědět0  0
Milis (11) | 7.12.20068:34
Thermaltake matrix je sice výborná case, ale slyšel jsi někdy na vlastní uši ty 120 mm ventilátory? Hučí a vrčí, opravdu nádhera. Zrovna tohle bych za chlazení, které nemá být mizerné, nepovažoval:­-)
Odpovědět0  0
Petr Sládek | 7.12.200614:21
Mam doma TT Swing s jednim puvodnim 120mm vetrakem a ten jednoduse slyset neni a fouka dost. Krasne ho prehlusi i dva Seagaty 7200.9!
Odpovědět0  0
eraser (344) | 7.12.200623:01
Je to záležitosť kus od kusu. Ja mám Dream Tsunami a tam mi vadí zadný 12 cm ventilátor, ktorý nad 1000 ot.­/m. nepríjemne vrčí, no predná dvanástka a bočný 9 cm sú úplne v poriadku.
Odpovědět0  0
631275 (287) | 6.12.20061:09
VYHODIT
KME 0762 700,­-
SONY 3,5­" 150,­-
Arctic Cooling Alpine 7 250,-
Odpovědět0  0
631275 (287) | 6.12.20061:14
VYHODIT
700,­- KME 0762
150,­- SONY 3,5­"
250,­- Arctic Cooling Alpine 7
200,­- Antivibrační kit na disk
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
1200,­- CELKEM

KOUPIT
Thermaltake VC 2000 Mambo
1200,­-

a byl bych spokojen
Odpovědět0  0
631275 (287) | 6.12.20061:18
1300 celkem... to melo byt
Odpovědět0  0
YaDo | 6.12.20066:48
Celkom dobra zostava, ale takisto mam vyhrady proti pouzitej skrinke ­(zvolil by som TT Mambo­) a neviete nahodou ako sa sprava ta grafika od Sapphire, lebo S. ma v ponuke aj verziu s chladicom od Zalmana, ktora je sice drahsia, ale aspon ten chladic je spolahlivejsi....
Odpovědět0  0
jindra2 | 9.12.20061:12
TT Mambo není žádný zázrak. Kámošovi jsem do ní skládal PC, koupil si ji sám předem. Má hodně tenký plechy, dvířka jdou otevřít pouze o 90° doleva ­(takže pokud máš PC napravo od monitoru, tak na to pořádně nevidíš­), ke všemu USB jsou napravo naboku, opět špatnej přístup a ty dvířka se pořád samy zavírají, pokud není stůl dokonale v rovině. Další nedomyšlenost je, že dvířka nemají průhledný otvory, aby bylo vidět na diody ­(to třeba Chieftec má, stejně tak dvířka jdou otevřít o 180°­) a 120 mm fan v ceně je poměrně hlučnej. Skříň je vzhledově pěkná a lidem se líbí, na značkový výrobek má ale příliš nedomyšleností. Raději nebrat.
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 6.12.20060:46
tak zatial tusim najlepsia zostava v teste.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200615:48
jn .. ale tak čtečka neumí xD ....
Odpovědět0  0
Sovik | 6.12.200615:56
Umi, ale za xD se plati vysoke licencni poplatky, takze se tim vyrobce one ctecky nechlubi...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 6.12.200619:04
... teori hezká .... tu čtečku mám doma takže to bezpečně vím ... :)
Odpovědět0  0
Milis (11) | 7.12.20068:31
a praxe je ještě hezčí, bezpečně vím, že to jde, zkus to xDčko obrátit vzhůru nohama a vložit do SM­/SM­-RAM slotu :­-)
Odpovědět0  0
sAd (87) | 6.12.20060:37
Je tam možná proto, kdyby si někdo chtěl přidělat větrák otočený o 45°:)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.