StarCraft II Beta: letmý pohled na výkon
30.4.2010, Petr Štefek, recenze
StarCraft II se dočkal své bety, bylo by tak hříchem se nepodívat, jak si výkonově vede na současných grafikách a procesorech Intel a AMD. StarCraft je pro mnohé milovníky RTS žánru opravdovou modlou, za jeho existenci se ho prodalo více než 10 miliónů kopií.
Kapitoly článku:
- StarCraft II Beta: letmý pohled na výkon
- 1280x1024 a 1680x1050
- 1920x1200 a 2560x1600
- Vliv CPU
- Závěr
Jedna z nejúspěšnějších počítačových her StarCraft se brzké době dočká pokračování a my se dnes máme možnost podívat na její beta verzi a prozkoumat výkon současných grafických karet a procesorů. Původní StarCraft se na světě objevil již v roce 1998 a ve své době způsobil i přes svou jednoduchost opravdovou revoluci v RTS (Real-Time Strategy) žánru. První díl je jednou z nejúspěšnějších her vůbec a počtem prodaných kopií si nezadá s hrami, jakými jsou Diablo nebo novodobý fenomén on-line hraní World of Warcraft.
Na StarCraft II čekají hráči již několik let a doposud to vypadalo s touto hrou podobně jako s Diablem III, které je před dokončením již tak dva roky a sem tam nás autoři nakrmí nějakou „gameplay“ za jednotlivé charaktery a jede se vesele dál. StarCraft II je zde ale již ve své betaverzi, která dává okusit, jak bude celá hra vypadat a jaké budou její nároky na systém. Proto dnes nebudeme hodnotit hru jako takovou, i když lze říci, že je i ve své betě opravdu velmi zajímavou hrou.
První díl si ještě o 3D akceleraci mohl nechat zdát a grafika byla pseudo 3D, ale taková byla tehdejší doba. Dnes by už jednoduchý koncept nefungoval, ale zároveň se musel zachovat odkaz na předešlý díl. Pokud byste si StarCraft II Beta chtěli zahrát, tak máte smůlu a nebo si musíte pomoci sami, protože Blizzard vydal je omezený počet klíčů pro testování. Samozřejmě asi nemusím dodávat, že hra samotná už se dočkala svého cracku od nenechavých rukou nedočkavců :). V žádném případě si nemyslete, že si hru užijete do sytosti, protože problémy provázely v hojném počtu i samotné testovaní (pády pod Windows 7, nefunkční vyhlazování, pravidelné pády s novými ovladači Nvidia GeForce, nepodporovaná rozlišení a barevné hloubky) - jinými slovy beta verze jen pro vyzkoušení.
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay. Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni pro betaverzi (tedy Ultra detaily bez vyhlazování). Ovladače byly z nutnosti kvůli stabilitě zvoleny podstatně starší než současné - jedině GTX 470 je nutné provozovat na posledních GeForce 197.41 WHQL.
Ovladače grafických karet
Použité testy:
StarCraft II Beta (FRAPS)
Na StarCraft II čekají hráči již několik let a doposud to vypadalo s touto hrou podobně jako s Diablem III, které je před dokončením již tak dva roky a sem tam nás autoři nakrmí nějakou „gameplay“ za jednotlivé charaktery a jede se vesele dál. StarCraft II je zde ale již ve své betaverzi, která dává okusit, jak bude celá hra vypadat a jaké budou její nároky na systém. Proto dnes nebudeme hodnotit hru jako takovou, i když lze říci, že je i ve své betě opravdu velmi zajímavou hrou.
První díl si ještě o 3D akceleraci mohl nechat zdát a grafika byla pseudo 3D, ale taková byla tehdejší doba. Dnes by už jednoduchý koncept nefungoval, ale zároveň se musel zachovat odkaz na předešlý díl. Pokud byste si StarCraft II Beta chtěli zahrát, tak máte smůlu a nebo si musíte pomoci sami, protože Blizzard vydal je omezený počet klíčů pro testování. Samozřejmě asi nemusím dodávat, že hra samotná už se dočkala svého cracku od nenechavých rukou nedočkavců :). V žádném případě si nemyslete, že si hru užijete do sytosti, protože problémy provázely v hojném počtu i samotné testovaní (pády pod Windows 7, nefunkční vyhlazování, pravidelné pády s novými ovladači Nvidia GeForce, nepodporovaná rozlišení a barevné hloubky) - jinými slovy beta verze jen pro vyzkoušení.
Testovací sestava a metodika
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz |
Zákl. deska | Gigabyte (Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte GeForce 9800GT 512 MB Asus GeForce 9600GT 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay. Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni pro betaverzi (tedy Ultra detaily bez vyhlazování). Ovladače byly z nutnosti kvůli stabilitě zvoleny podstatně starší než současné - jedině GTX 470 je nutné provozovat na posledních GeForce 197.41 WHQL.
Ovladače grafických karet
- GeForce 196.21 WHQL (197.41 WHQL pro GTX 470)
- Catalyst 10.3 WHQL
Použité testy:
StarCraft II Beta (FRAPS)