StarCraft II Beta: letmý pohled na výkon
30.4.2010, Petr Štefek, recenze
StarCraft II se dočkal své bety, bylo by tak hříchem se nepodívat, jak si výkonově vede na současných grafikách a procesorech Intel a AMD. StarCraft je pro mnohé milovníky RTS žánru opravdovou modlou, za jeho existenci se ho prodalo více než 10 miliónů kopií.
Kapitoly článku:
StarCraft II Beta není v žádnem případě možné považovat za dokončenou hru, čemuž napovídá i spousta problémů, které je třeba před vydáním samotné prodejní verze doladit. Konec konců, toto testování je společnosti Blizzard k užitku právě pro doladění hry samotné. Zatím jsou zřetelné problémy se stabilitou hry samotné a nečekejte zatím ani podporu DirectX 11, rozdílné úrovně detailů pod různými verzemi DirectX nebo třeba funkční vyhlazování. To lze sice vynutit v ovladačích, ale hra samotná se po načtení levelu buď zasekne rovnou nebo v průběhu hry.
Rovněž jsou zde poměrně záhadné problémy s nepodporovanými rozlišeními ve 32-bitové hloubce a podobně. Tento testík berte tedy jen jakousi předzvěst toho, co nás čeká. A že se je na co těšit. StarCraft II bude určitě jednou z nějvěších herních pecek tohoto roku, ale je nutné připravit se na to, že je styl hry trošku jiný než přes 12 lety. Naopak interface hry a ovládámí jednotek vám způsobí jisté deja vu.
StarCraft II nebude graficky příliš náročný, pokud se ještě neodehrají nějaké razantní úpravy v detailech, což značně pochybuji, ale připravte se na opravdový náklep pro váš procesor. To jednoznačně ukázaly masivní rozdíly mezi jednotlivými architekturami, kde nepřekvapivě vítězilo Core i7. AMD s Phenomem II X4 ovšem poměrně překvapivě dost zaostalo a jeho výkon spíše odpovídal výkonům dual core Intel Core 2 Duo. Athlony 64 single core jsou pro hru samotnou zcela nevhodné, což ukázal rozdíl téměř 50% na o něco výše taktovaný model X2.
Jako optimální základ se zatím jeví grafická karta na úrovni Radeonu HD 5750 a velmi silný procesor na úrovni Core i5/i7 na frekvenci alespoň 3 GHz. Finální verze ovšem může díky práci AMD a Nvidia lecos zvládnout také doladěním ovladačů grafických karet nebo optimalizací ze strany Blizzardu. Na plnou verzi se už velmi těšíme. A co vy?
Rovněž jsou zde poměrně záhadné problémy s nepodporovanými rozlišeními ve 32-bitové hloubce a podobně. Tento testík berte tedy jen jakousi předzvěst toho, co nás čeká. A že se je na co těšit. StarCraft II bude určitě jednou z nějvěších herních pecek tohoto roku, ale je nutné připravit se na to, že je styl hry trošku jiný než přes 12 lety. Naopak interface hry a ovládámí jednotek vám způsobí jisté deja vu.
StarCraft II nebude graficky příliš náročný, pokud se ještě neodehrají nějaké razantní úpravy v detailech, což značně pochybuji, ale připravte se na opravdový náklep pro váš procesor. To jednoznačně ukázaly masivní rozdíly mezi jednotlivými architekturami, kde nepřekvapivě vítězilo Core i7. AMD s Phenomem II X4 ovšem poměrně překvapivě dost zaostalo a jeho výkon spíše odpovídal výkonům dual core Intel Core 2 Duo. Athlony 64 single core jsou pro hru samotnou zcela nevhodné, což ukázal rozdíl téměř 50% na o něco výše taktovaný model X2.
Jako optimální základ se zatím jeví grafická karta na úrovni Radeonu HD 5750 a velmi silný procesor na úrovni Core i5/i7 na frekvenci alespoň 3 GHz. Finální verze ovšem může díky práci AMD a Nvidia lecos zvládnout také doladěním ovladačů grafických karet nebo optimalizací ze strany Blizzardu. Na plnou verzi se už velmi těšíme. A co vy?