Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.9.2002, Štěpán Mrázek, recenze
Po dlouhé době jsme dostali do redakce opět velice kvalitní (a také patřičně drahou) zvukovou kartu. Podotýkám však, že tentokráte se nejedná o značku Creative, ale Terratec.
Stanislav Kirchner | 14.6.200815:19
Prosím naléhavě, ozvěte se někdo, kdo má tuto externí zvukovou kartu. Koupil jsem ji a potřebuji technickou konsultaci k její funkci. Možná, že by mi pomohli i majitelé předcházející verze ­- viz recenze nahoře. Jaké mám dotazy? Například, když připojím mikrofón do XLR ­(nebo jackem­) na čelním panelu, tak když dám na ovládacím panelu ­"MUTE­" tohoto vstupu, tak se zvuk ztlumí jen zcela nepatrně. Rovněž nejde točítkem úrovně zesílení tohoto mikrofonního vstupu zeslabit signál, natožto jej úplně ztlumit na nulu. A podobných dotazů mám více. Proto, prosím, majitele těchto karet pomožte mi radou. Díky předem.
Odpovědět0  0
Kirchner | 3.10.200810:36
Děkuji všem, kteří se neozvali. Problémy s kartou mám plně vyřešené. Karta již ­"nebručí­" na phono vstupu, ostatní necnosti odstraněny. Teď tato karta odpovídá maximu, co se dá od externích karet očekávat. Jsem spokojen a končím diskuzi. Doporučuji její koupi a provedení uprav!!!
Odpovědět0  0
Jozkey | 4.3.200315:30

Ani SB Audigy, ani Terratec DMX, ani Hercules Game Theater XP (vsetko karty s ADD-ON suplikom) nezvladaju viac ako dvojkanalovy zaznam zvuku v realnom case.
Takze ak si chcem naraz nahrat 4 stopy (alebo viac), musim si kupit profesionalnu kartu za tazke peniaze. Ak tie karty maju zvlast prevodniky na karte aj v tom BOXe, preco sa nedaju vyuzit???!!! Potom sa zaradia do kategorie kariet pre hracov, v lepsom pripade na pozeranie DVD. Osobne si myslim, ze sa s nou daju robit j veci na vyssej urovni, pretoze po zvukovej stranke je naozaj vyborna.

Odpovědět0  0
shapet | 26.11.20028:40

Terratec a AUDIGY velmi podrobne zrecenzoval Tom´s Hardware , resp.Tomuv kolega. Nic lepsiho zatim nevyslo.
Spise jde o to,kam se ten svet zene,uz tehdy,v dobe vzniku clanku,musela byt znama AUDIGY 2.
Opravdu je Terratec kartou pro poloprofi praci,zato softwarem AUDIGY Platinum eX by se nacpal slusny komp.
Hry uz pak prehrava jen tak navic - poslechem Hitmana 2,Soldier of Fortune II pak poznate,v cem je vlastne ono EAX-HD. A hry pribyvaji....
Takze lituji,SB Live 5.1 uz ma nejlepsi leta za sebou(narozdil od Terratecu).
AUDIGY 2 nesrovnavam,i kdyz muzu,je to neco jineho!

Odpovědět0  0
Jozkey | 4.3.200315:18

Produkty Terratec (a ine) dodava do SR firma Sunteq. Terratec DMX Fire 2496 stoji 14526,-.

Odpovědět0  0
matt | 3.10.200218:07

cenu som nevidel lebo som slepy
ospravedlnujem sa °-)

ale to porovnanie si pozrite

Odpovědět0  0
Šejnoha Stanislav | 11.11.200221:31

Tato karta kromě několika kondíku.je podobná "Typhoon Acoustic 6 Sound Card".
"www.medionshop.de"Pokuď s ní už máte zkušenost dejte mi vědět.Děkuji.

Odpovědět0  0
matt | 3.10.200218:00

ak si chcete precitat profesionalne porovnanie (ktore asi nie je pre hracov, a tych ktori "len" pocuvaju hudbu) tak odporucam

http:­//www.digit-life.com/articles2/terratecdmx6fire/index.html

a­udigy platinum eX dopadlo relativne dobre (pre mna prekvapujuco) ale aj tak by som uprednostnil do svojho homestudia TerraTec obzvlast ked stoji 250 EUR co nie je az tak vela. Cenu v Sk, alebo v Kc som skutocne nikde nenasiel, co je dost smutne, hlavne ze v tejto "recenzii" je pisane drahe... ale kolko to nikto nenapise pomer cena vykon je dolezity pri porovnavani co tiez nie je spomenute :(

ale najdolezitejsi je predsa ucel - a mne audigy nestaci

ak je niekto spokojny s blasterom nech si nic lepsie nekupuje
(mozno by bol spokojny aj so speakerom) - ale to len na okraj

Odpovědět0  0
Jaroslav Vanecek | 10.9.20027:39

Dolby (R) Digital 5.1 PCI sound card with digital and optical audio in and outputs. Vynikajici karta od ne tak znameho vyrobce za polovicni cenu se srovnatelnymi parametry. www.trust.com/products

Odpovědět0  0
magorthegreat (nespokojny user sblive ) | 5.9.200219:02

totalne ma vytaca preco nevie sblive z digital out vyslat na digital viac ako 2 kanalove pcm , nedokazem pochopit preco nedokaze multichanel pcm, ved ta karta dokopy nic neroby mozem sa interne vykaslat na vsetky a\d d\a prevodniky , pretoze ak pracujem z akymikolvek datami pracujem z nimi vzdy v digitalne podobe. a tak v dnesnej dobe ak mam zapojeny live cez externy dekoder tak musim pocuvat blbe stereo, a nieto karty , ktora by vedela zvuk poslat na digital aj viackanalovo. V dobe modernych technologii sa budem zaobrat odstupmi sumov z rozny prevodnikombv, ktore su aj tak zbytocne , lebo to aj tak nakoniec lezie do toho procaku a aj tak len boh vie co sa vnom presne s tym zvukom deje. Takto ma nastvala mafia kedze mam externy dekoder yamaha rxv 420 zapojeny z liva cez koax. tak si mozem vychutnavat v htrach az fantasticke stereo ak chcem cosi priestorove , quadro nebodaj 5.1 tak musim vypnut digital out a pocuvat co vsetko dokazu moje d\a prevodniky, pripada mi to absolutne absurdne :-)
dalsia karta ktrou si kupim bude musiet v realnom case vediet kodovat ac3 alebo trebars aj dts multichanel pcm abo cosi take, ionac nech sa daju vypchat so vsetkymi tymi svojimi eax ami a neviem akymi standardmi.

Odpovědět0  0
David Hyka | 4.9.200216:24

Pro profíky je to jistě lepsi řešení než AUDIGY= opět velkej podfuk...interně vše přesamplovává (převzorkovává) na 48kHz asi kvůli kopírování přes digital out?K čemu tam pak vlastně je?(viz frekvenční rozah)čistokrevná 24/96 řešení mají rozsah často až do 40kHz při 96kHz vzorkování,Audigy=zvukově také nic extra,ale chipset Terratecu ENVY24 je kvalitativně postačující pro seriózní práci,ale asi nej na tomto poli v poměru výkon/cena je Midiman Delta 24/96 nebo mulikanálová Delta 410... (od 9.000 do 12.500kč s DPH) Nebo pro movitější třeba DELTA 1010LT.Důležité jsou ovladače (MME DS ASIO) a ty má Midiman se stejným chipsetem na W2k a XP opravdu super... více třeba na www.disk.cz nejsem zadnym firemnim zastupcem ani propagátorem,pouze spokojeným uživatelem.(HDR,DVD,Hudba)

PS:Pro czechcomputer...nestálo by za to nabízet třeba alespoň na objednávku třeba produkty Midiman,Maya(za rozumný peníz nabízí i 7.1 zvuk)i jiné věci než jen Creative Soundblaster-Audigy XXXXX ?

Odpovědět0  0
Tervi | 5.9.200210:28

Jak už vyplývá ze staršího příspěvku, v podstatě naprostý souhlas - a co se týče DELTY 1010LT, nemohu ji zájemcům o muziku než vřele doporučit:) když taxe alespoň u midimanů mrkněte, co umí:o-)

Odpovědět0  0
tervi | 6.9.20029:03

Jooo? Tak mi pojď naměřit šum k mému Rolandu JV1080 nebo E-MU ESI-32, co mi dlí vedle kompu v racku, nebo snad že by šuměl ten nástrojovej Audix či patchbay Alesis? Ne, celá nástrojová soustava má nějakých 99dB S/N, takže kvalitní převodníky a vysoké rozlišení rozhodně využiju. O 24b dynamice ani nemluvím, pro zpracování ve vyší kvalitě je rozhodně namístě. Takže tu prosím neříkej, co kdo domácí nahrávání využije a co ne...

Odpovědět0  0
Luisifer | 6.9.200212:42

Jestli ti něco říká AKAI jako formát CDček, tak pak asi chápeš, co jsem tim chtěl řict a nemusim ti už z toho nic vysvětlovat! Nebo jo?

Odpovědět0  0
Tervi | 6.9.200222:03

vzhledem k tomu, že s updatem firmwaru je esi-32 akai compatible a tudíž se mi tu pár sample CD válí, rozumím co chceš říct. nicméně to moc nesouvisí s tím, že by v domácích podmínkách nešlo mít řetězec s dostatečným odstupem od šumu, který vyžaduje adekvátní i/o kvalitu karty a rozlišení/dynamiku pro interní zpracování, což to z tvého příspěvku jaxi plynulo, viz.: "Kromě toho na domácí profi 24b/96kHz nevyužijete, protože je u domácího nahrávání absolutně nemožné snížit hladinu hluku a šumu na přijatelnou míru, která by pak byla ovlivněna šumem zvukové karty!!!"
A co se týče "Pokud ano, stejně je nutné lehké odšumnění a to ne to které má na svědomí zvuková karta.", opět bych to nezobecňoval. Doložil bych to asi tím, že když jsme nahrávali první CD, odstraňovali jsme právě šum analogových obvodů karty, tedy pravý opak toho, co tvrdíš (ISIS 4out/8in, 89dB s/n)...
Když nahráváš z mašiny, která má přes 100dB s/n a velkou dynamiku, parametry profi karty využiješ a jestli si myslel nahrávání z mikrofonu, což by tak odpovídalo, nezbývá než dodat, že to přeci není zdaleka jediný zdroj zvuku pro vstupy karty...

Odpovědět0  0
Luisifer | 6.9.200223:30

Ano, myslel jsem právě na mikrofon, protože nepočítám příliš s tím, že je moc lidí, kteří si doma poskládají semi nebo profi aparaturu. Koupil jsem Groovebox MC303 od Rolandu a to byla moje poslední investice do [hw+sw], ikdyž nepočítám klávesy, které využívám kvůli MIDI. Vzhledem k tomu, že se jedná o domácí a navíc nekomerční zaujetí - takové případy jsou hodně časté, tak investice do blackbox je dost nevíhodná. Lepší je hodně dobrý počítač a na ten už je sw spousta, a pak taky některý sw (např. Reason 1,2) zvládá rendering, u kterého tak výsledek závisí pouze a jen na kvalitě samplů a zvukovka je jen na poslech. V takovém případě je hodně důležitá pouze latence MIDI. Ale pokud už někdo má sekvencery, samplery, synthezátory, atp. tak nesouhlasíš právem.

Odpovědět0  0
Tervi | 7.9.20029:10

Vida, už si rozumíme:o) ano, s tím doplněním se dá souhlasit, hlavně u těch, kteří začínají s muzikou teď rovnou na počítači, tam z železa asi jen nějaký ten midikeyboard a midi ovladač s poťáčky. na druhou stranu Čechy patří mezi země s největším nákupem kvalitních nástrojů na hlavu (obvykle klasický princip - roztrhané džíny, k obědu buřt s chlebem a kytara či klávesy za 80.000,- :> jaxi na konci naznačil, když už má někdo doma velmi slušné nástroje z dřívějších dob (nebo je cvok jako já:-), je škoda nepoužít přiměřeně kvalitní kartu:)

Odpovědět0  0
Luisifer | 7.9.200210:04

A jestli jsi ještě neviděl, tak se určitě mrkni na sw od Native Instruments konkrétně např. Reaktor, B4 nebo FM7. Jinak v těch extrémních případech = ten tvůj by nebylo na škodu koupit něco v rozmezí 10-30 tisic. Škoda že od B.L.A mám v ruce starý ceník, ale http://www.bla.cz je aktuální a hned první nabízený stroj (CREAMWARE LUNA II DSP, 24bit/96kHz, 2xanalog I/O, 2xS/PDIF I/O, MIDI bez dph 17,018 s dph 20,762) nevypadá s paramtry špatně.

Odpovědět0  0
dygot | 9.9.20029:48

A taky na zesilovaci a na bednach, ze? Pokud mozno tridy AAA. Nemyslim, ze by samply 24/96 byly obsazeny v soucasnych gamesach. Jen jsem tvrdil, ze Audigy je lepsi nez Live. A ty samply 24/96 umi, ale jen prehravat, ne nahravat, coz mne ani trochu nevadi.

Odpovědět0  0
Vaclav Blazek | 3.9.200216:51

Nechci rypat, ale fotit IDE panel, Jacky...neni to zbytecne plytvani mista...

Vaclav Blazek

Odpovědět0  0
Richi | 6.9.20029:04

Rozdil mezi 24bit a 16bit, 44.1 Khz a 96 Khz je v případě, že používáte kvalitní samply a převodníky značný. Já osobně tomu říkám "písek" (průzračnost) samplů pořízených kvalitnímy AD převodníky na 24/96.
Samozřejmě zaleží na zdroji zvuku, jeho frekvenčním rozsahu atd.

Odpovědět0  0
SeQuEnZ | 3.9.200210:59

A jak je na tom karta s latencí? Nejaké parametry by nebyly? Tedy, myslim ne ty papírové, ale Vámi odzkoušené.
Dík

Odpovědět0  0
peetey | 3.9.200210:50

Nechcel by som velmi rypat, clanok sa mi celkom pacil, akurat nikolkonasobne pouzitie skratky etc. mi pripadalo ako past na oko. Zda sa mi, ze cestina ma skratku atd. (dufam, kedze ju mame aj mi Slovaci) - tak preco ju nepouzit?
A takisto suhlasim s nazorom - Hry = Creative, (semi)profi tvorba = nie Creative... :o)

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 3.9.200210:54

Mea culpa, tedy pardon chci říci moje vina :-). Příště se polepším a budu používat zkratku atd.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 3.9.200211:05

Podívejte se na kolegovu recenzi:

https://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/1/48305b7dbb9a27d2c1256b­5600315a9c

připadá mi těch výhod za více než dvojnásobnou cenu poněkud málo. Navíc vše podstatné má i Live 5.1 (výstup 5.1, EAX). No a další věcičky jako je IEEE1394 a 24 bitové DA převodníky (AD jsou pouze 16 bitové) zase běžný člověk spíše nepoužije. Jediné co je podstatné jsou nové efekty EAX (EAX Advanced HD), otázkou je nakolik ? Já osobně bych bral Live 5.1, za těch cca 950 bez DPH je to dobrá koupě.

P.S. Ceny si můžete srovnat zde:

http://www.hamoun.cz/hamoun/ceniky.nsf/cenradce?readfo­rm&ktg=PC%20komponenty\Zvukové%20karty\PCI&view=P

Odpovědět0  0
Luisifer | 3.9.200211:15

Tak dál. Audigy má lehce podporu ASIO - nemůžu si stěžovat. Má to i tato karta? A pak taky 1394. Kromě toho na domácí profi 24b/96kHz nevyužijete, protože je u domácího nahrávání absolutně nemožné snížit hladinu hluku a šumu na přijatelnou míru, která by pak byla ovlivněna šumem zvukové karty!!! Proto se většinou zvuková karta na sampling v domácím prostředí nevyužívá. Pokud ano, stejně je nutné lehké odšumnění a to ne to které má na svědomí zvuková karta. To skutečně nahrané je v reálu mnohem větší! Co chcu říct? Když dělám doma hudbu, tak ne pořád a navíc se samply, které nejsou nahrány přes můj počítač. A určitě si chcu občas i zahrát nějakou hru. Prostě Audigy!

Odpovědět0  0
dygot | 4.9.200212:40

Jestli nekdo tvrdi, ze Live je lepsi nez Audigy, tak je hluchej. Audigy ma cistejsi zvuk a mene sumi. Hlavne mikrofonni vstup je asi tak o 100% lepsi. A kdyz nekdo doma dela amatersky muziku, tak to je velkej rozdil. Mam Live i Audigy a Audigy je lepsi.
Ve hrach se to tolik nepozna, protoze ty zvuky , ktery se pozivaj ve velke vetsine her, jsou dost zasumeny a vecinou 22Khz, nebo MP3. Ale pozna se to napr. pri poslouchani CD. A nahravni.

Odpovědět0  0
dygot | 4.9.200218:00

No jak uz jsem tu jednou psal, Audigy je lepsi, protoze proste lepe hraje. Ma sice taky jenom 16 bit prevodniky, ale lepsi zvuk. I Sounblaster AWE64 ma 16 bit prevodniky a vubec snad uplne vsechny gamesacke zvukovky maj 16 bit prevodniky, takze co? Neni 16 bit jako 16 bit....ha ha. A 24 bit to je dobry, ale schvalne zkus nahrat na tu Terratec neco pres mikrofon na 16 bit a to samy na 24 bit a pak napis jestli si poznal uchem rozdil. Pak to samy nahraj na mikrofon na tu tvoji Live a vsecko to najednou prehraj na Terratec a porovnej. To by mne zajimalo a mylim, ze vic lidi.

Odpovědět0  0
Tervi | 3.9.200210:02

Možná je to dané poměrem objemu prodeje herních vs. profi zařízení... Ale Creative je protěžovaný natolik, že to skoro vypadá, jako kdyby to byla nějaká špička mezi profi audiem. Tak tomu samzozřejmě není. Creative stále zůstává jen herním a nyní snad trochu hi-fi výrobcem, ale nic víc. Nemluvím teď o E-MU/Ensoniq, která patří pod křídla Crative a produkuje špičkové elektronické hudební nástroje.
V rámci zvukových karet existuje pro vážnější práci celá škála výrobců nabízejících karty s daleko lepšími parametry než jaké předvádí Creative, přitom v poměrně přijatelné cenové relaci. Namátkou třeba Midiman nebo Creamware, ale i klasiky typu ProTools, které uvedly cenově dostupnější modely. Ostatně i Terratec vždycky myslel alespoň v rámci semiprofi a tady souhlasím se Štěpánem, pro skládání a práci se zvukem je nepochybně vhodnější než Audigy...
Takže nechme Creativu co jeho jest:-)

Odpovědět0  0
Vladimir Meister | 3.9.200210:53

Chtel jsem se zeptat proc si myslite ze je lepsi Live 5.1. nez Audigy?
Doted jsem pouzival Live (spokojene) a ted s koupi noveho pocitace jsem chtel prejit na Audigy ... Mam tedy prejit jen na Live 5.1.?

Odpovědět0  0
Luisifer | 3.9.20021:20

Celý článek mluví o externím panelu a nakonec je i srovnání s Audigy Platinum EX. Tak nevím, ale něco co se nedá položit na stůl (pokud to teda nemá být víc než neesteticky - a neurve se přitom šrák protažený z krabice bůh ví kudy) a je jen v díře pro 5.25" mechaniku, mě jako externí moc nepřipadá. Je to to samé jako Audigy Platinum (bez EX) - jejiž koncová cena bez dph je 5099Kč(TSBohemia). A to už je od 6940Kč větší skok, o kterém už má cenu uvažovat. A navíc při větších (i u Audigy Platinum mi pořát lupe zvuk v GTA3 a to ať mám jakékoli nastavení) problémech ve hrách s EAX konkurenci Audigině nezvýší. Tak nevím, ale až na ty konektory DIN, které má Platinka v provedení mini, takže je potřeba redukce, která je navíc v balení přiložená a čisté podpory 24b/96kHz moc nekonkuruje. Navíc Ty plastové redukce (6.3 - 3.5 jack), nevím (tu část jsem si nečetl - pouze prohlédl) za tu cenu moc parády taky nedělají! Už sluchátka za 700Kč je mají celokovové a pozlacené! Celkově? Dal bych přednost Audigy Platinum!

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 3.9.20028:03

Pokud vám jde o hraní her pak si nepořizujte tuhle kartu a berte Creative. Pokud se chcete věnovat spíše hudbě a využijete 24 bitové A/D D/A převodníky pak berte Terratec.

P.S. Jinak můj osobní názor, je takový že na hry je optimální Live 5.1.

Odpovědět0  0
MAtejj | 18.9.200314:41
Souhlasim se Stepanem ­- to ze Audigy neumi nahravat 24­/96 jsem se dovedel az po podrobnem studovani internetu, jinak na firemnich strankach drze tvrdi ze to umi. Pokud ale hrajes hry tak si Terratec nekupuj. Nekupuj si ji ani pokud chces delat hubu na profi urovni ­- pak ale pocitej s kartou min. od 20 000 Kc. Ale poloprofi z toho dostanes. Posledni poznamka, cena teto karty z minuleho tydne je 5200 bez DPH, tedy srovnatelna nebo levnejsi nez SB.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.