Teselace: AMD vs. Nvidia - kdo je lepší?
25.8.2010, Petr Štefek, recenze
Teselace je nejdiskutovanější vlastností nových DirectX 11 a dá se říci, že se také jedná o vlastnost klíčovou pro markantní zlepšení vizuální kvality v nových hrách. Přes všechny teorie o malých nárocích na výkon se ukazuje, že výkon je opravdu potřeba.
Kapitoly článku:
Teselace velmi pravděpodobně nebude jen slepou vývojovou větví, a tak výkony při jejím maximálním nasazení budou pro dnešní high-endové karty poměrně důležitou záležitostí, i když do nových her začíná teprve pomalu pronikat a skutečnou sílu této technologie vidíme v plné síle pouze v technologických demech (Stone Giant) a benchmarcích (Unigine Heaven).
V ostatních současných hrách (snad s výjimkou Metra 2033) je její přínos pouze papírovou záležitostí, která daný titul dělá více atraktivním pro koupěchtivé nadšence s novým hardwarem. Nvidia ve své nejnovější architektuře vsadila na obrovský výkon svého Polymorph Engine, který jde za rámec specifikací DirectX 11. Výkony nasvědčují tomu, že v titulech, kde bude využito extrémní teselace pro podstatné zvýšení vizuální kvality, bude architektura Fermi opravdu excelovat. Náskok nové generace karet GeForce GTX 400 je více než zřetelný, což dokladuje nejen Stone Giant, ale především extrémní módy v Unigine Heaven.
¨
Majitelé Radeonů ovšem nemusí panikařit a zahazovat svůj hardware do příkopy u cesty, neboť titulů využívajících teselace je zatím po skrovnu. Není ovšem vyloučeno, že přicházející hity jako Crysis 2 nebo Diablo 3 budou díky svým odkladům z této technologie profitovat podstatně více, než je tomu dnes. Teselace se zdá být po velmi dlouhé době životaschopnou technologií, kterou nebojkotuje ani jeden ze dvou hlavních producentů grafických čipů. Kdybych měl vyzdvihnout výkony jediné karty, tak připomenu skvělé výsledky GeForce GTX 460, která dává Radeonu HD 5870 v této disciplíně opravdu velmi hodně zabrat.
V ostatních současných hrách (snad s výjimkou Metra 2033) je její přínos pouze papírovou záležitostí, která daný titul dělá více atraktivním pro koupěchtivé nadšence s novým hardwarem. Nvidia ve své nejnovější architektuře vsadila na obrovský výkon svého Polymorph Engine, který jde za rámec specifikací DirectX 11. Výkony nasvědčují tomu, že v titulech, kde bude využito extrémní teselace pro podstatné zvýšení vizuální kvality, bude architektura Fermi opravdu excelovat. Náskok nové generace karet GeForce GTX 400 je více než zřetelný, což dokladuje nejen Stone Giant, ale především extrémní módy v Unigine Heaven.
¨
Majitelé Radeonů ovšem nemusí panikařit a zahazovat svůj hardware do příkopy u cesty, neboť titulů využívajících teselace je zatím po skrovnu. Není ovšem vyloučeno, že přicházející hity jako Crysis 2 nebo Diablo 3 budou díky svým odkladům z této technologie profitovat podstatně více, než je tomu dnes. Teselace se zdá být po velmi dlouhé době životaschopnou technologií, kterou nebojkotuje ani jeden ze dvou hlavních producentů grafických čipů. Kdybych měl vyzdvihnout výkony jediné karty, tak připomenu skvělé výsledky GeForce GTX 460, která dává Radeonu HD 5870 v této disciplíně opravdu velmi hodně zabrat.