Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!
16.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Do redakce konečně dorazila od nVidie grafická karta GeForce 6600GT pro sběrnici AGP, a tak Vám můžeme v tuto chvíli přinést exkluzivní recenzi. Grafický čip GeForce 6600 toho předvedl mnoho již na platformě PCI Express, a proto je velmi očekáván jeho přechod na starší typ sběrnice. Jak si vede ve srovnání s Radeony?
Kapitoly článku:
Testy fillrate
Graf 5 - Fillrate v 3DMarku03
Graf 6 - Fillrate v 3DMarku05
Testy fillrate se zaměřují na rychlost, se kterou dokáže grafická karta vykreslovat pixely na 3D model a testuje se tedy především teoretický renderovací výkon. Na první pohled mě zarazilo, že GeForce 6600GT dosahuje velmi nízkých výsledků při single-texturingu, v obou případech nejméně ze všech karet. Těžko říci, v čem je pravá příčina.
Celkový renderovací výkon je ale velmi slušný a v obou testech je při multi-texturingu GeForce 6600GT nejlepší ze všech testovaných karet, a to včetně GeForce 6800 s 12 pipeline! Přesto musíme zachovat chladnou hlavu, jde přeci o teoretický test.
Pixel shader
Graf 7 - Pixel shader 2.0 v 3DMarku03
Graf 8 - Pixel shader v 3DMarku05
Grafy 3DMarku03 a 05 si v případě testu výkonu pixel shaderu v podstatě odpovídají. GeForce 6600GT se umístila nejlépe se všech GPU s 8 pixel pipeline a ztráta na GeForce 6800 není příliš velká. Karta válcuje oba Radeony rozdílem 80-100%, což je neuvěřitelné.
Vertex shader
Graf 9 - Vertex shader v 3DMarku03
Graf 10 - Vertex shader v 3DMarku05
Zde se již výsledky navzájem o něco liší. Vertex shader test v 3DMarku03 vyznívá pro GeForce 6600GT velmi optimisticky, protože se opět usazuje na druhém místě. Ovšem 3DMark05 již ukazuje handicap v počtu vertex shader jednotek (vertex pipeline). Tento test je jako stvořený pro Radeony, které jsou oba na prvních dvou místech.
Graf 5 - Fillrate v 3DMarku03
Graf 6 - Fillrate v 3DMarku05
Testy fillrate se zaměřují na rychlost, se kterou dokáže grafická karta vykreslovat pixely na 3D model a testuje se tedy především teoretický renderovací výkon. Na první pohled mě zarazilo, že GeForce 6600GT dosahuje velmi nízkých výsledků při single-texturingu, v obou případech nejméně ze všech karet. Těžko říci, v čem je pravá příčina.
Celkový renderovací výkon je ale velmi slušný a v obou testech je při multi-texturingu GeForce 6600GT nejlepší ze všech testovaných karet, a to včetně GeForce 6800 s 12 pipeline! Přesto musíme zachovat chladnou hlavu, jde přeci o teoretický test.
Pixel shader
Graf 7 - Pixel shader 2.0 v 3DMarku03
Graf 8 - Pixel shader v 3DMarku05
Grafy 3DMarku03 a 05 si v případě testu výkonu pixel shaderu v podstatě odpovídají. GeForce 6600GT se umístila nejlépe se všech GPU s 8 pixel pipeline a ztráta na GeForce 6800 není příliš velká. Karta válcuje oba Radeony rozdílem 80-100%, což je neuvěřitelné.
Vertex shader
Graf 9 - Vertex shader v 3DMarku03
Graf 10 - Vertex shader v 3DMarku05
Zde se již výsledky navzájem o něco liší. Vertex shader test v 3DMarku03 vyznívá pro GeForce 6600GT velmi optimisticky, protože se opět usazuje na druhém místě. Ovšem 3DMark05 již ukazuje handicap v počtu vertex shader jednotek (vertex pipeline). Tento test je jako stvořený pro Radeony, které jsou oba na prvních dvou místech.