Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!

16.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!
Do redakce konečně dorazila od nVidie grafická karta GeForce 6600GT pro sběrnici AGP, a tak Vám můžeme v tuto chvíli přinést exkluzivní recenzi. Grafický čip GeForce 6600 toho předvedl mnoho již na platformě PCI Express, a proto je velmi očekáván jeho přechod na starší typ sběrnice. Jak si vede ve srovnání s Radeony?
Jako první herní testy jsem klasicky zařadil dvojici her pro OpenGL, které jsou obě postavené na Quake 3 enginu - samotný Quake 3 Arena a pak Wolfenstein: Enemy Territory. Zatímco Quake 3 testuje především hrubou sílu karty, Wolfenstein přidává další efekty.

Quake 3 Arena


Graf 11 - Quake 3 Arena - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF


Graf 12 - Quake 3 Arena - 1600x1020 - 4xFSAA, 8xAF

Pořadí karet v obou testech je stejné, GeForce 6600GT se v hrubé síle umisťuje za oběma GeForce 6800, ale překonává Radeony. V nejvyšším nastavení jsou již rozdíly velmi výrazné a je vidět, že i přes vyšší frekvenci 6600GT na hi-endovou architekturu ztrácí.

Wolfenstein: Enemy Territory


Graf 13 - Wolfenstein ET - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF


Graf 14 - Wolfenstein ET - 1280x1024 - 4xFSAA, 8xAF


Graf 15 - Wolfenstein ET - 1600x1200 - 4xFSAA, 8xAF

Ve Wolfensteinovi je situace v podstatě stejná, pořadí se nemění a novinka má zarezervované prostřední místo. Když se zaměříme na hratelnost, tak ještě 1280x1024 při 4xFSAA/8xAF je poměrně slušně použitelné. S vyšším rozlišením již framerate klesá prudčeji.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.